S ředitelem společnosti Turistika.cz Jiřím Pilnáčkem jsme se v následujícím rozhovoru ohlédli za vznikem, vizemi i úspěchy společnosti, která sdružuje, informuje, ale především inspiruje početnou cestovatelskou „rodinu“ k turistickým počinům všeho druhu.
Jaká je hlavní filozofie vaší firmy?
Portál Turistika.cz jsme spustili ve zkušebním provozu v roce 2007 s jednoduchou vizí – něčí zážitek nebo zkušenost je nenahraditelná informace. Proto jsme začali budovat platformu, kde budou zkušení turisté a cestovatelé sdílet své zážitky a zkušenosti z cest. O rok později jsme nastavili unikátní systém odměňování přispěvatelů, díky tomu dostali na web prvních 5 000 článků a vyhráli 1. cenu na karlovarském cestovatelském festivalu TOURFILM. Už tenkrát jsme měli na stránkách 170 000 unikátních návštěvníků za měsíc.

Co pokládáte za největší úspěch společnosti?
Největším úspěchem je vybudování největší turistické komunity v Čechách. V současné době sdružujeme více než 50 000 registrovaných turistů a cestovatelů, 40 000 z nich odebírá pravidelně naše newslettery. Kromě toho máme na webu více než 70 000 článků a měsíčně inspirujeme více než 500 000 lidí, kteří u nás hledají, kam vyrazit na výlet nebo dovolenou.

Jaké máte plány a cíle pro rok 2015?
Nadále budeme rozvíjet náš web a praktické funkce pro naše čtenáře. Stejně tak máme v plánu rozšířit benefity pro členy našeho klubu Turistika.cz. Ve spolupráci se zahraničními turistickými centrálami se chystáme rozšiřovat obsah stránek z ciziny. V České republice máme popsaných již více než 35 000 míst. Co se týká inovativních technologií, spustíme na zimu naše videotrasy pro lyžařské areály a na jaře pak podobnou aplikaci i pro golfová hřiště.

S jakými největšími subjekty nebo společnostmi spolupracujete?
Naším generálním partnerem je zdravotní pojišťovna OZP. Mezi hlavní partnery patří České dráhy, pojišťovna Generali a Německá turistická centrála. Bohužel ne ta česká. Exkluzivně dodáváme turistická data na největší mapový portál Mapy.cz a dále pak na téměř 150 dalších webů měst, obcí nebo hotelů. Pro České dráhy spravujeme jejich volnočasový portál. Stěžejními partnery jsou pro nás rovněž kraje, města a destinační společnosti. Pro Jihočeský kraj jsme například natočili celou Vltavskou cyklostezku o délce 264 km. Pro další desítky měst jsme letos stejným způsobem zviditelnili naučné stezky a trasy.
Chystáte také nějaké zahraniční projekty?
Máme to v plánu. Začali jsme nákupem domény Turistika.sk, kde připravujeme obdobný portál jako v České republice. Už nyní natáčíme pro klienty ze zahraničí naše unikátní videotrasy. Můžete tak i u nás pohodlně zhlédnout vodní cesty v Holandsku, procházku zábavním parkem Europark v Německu, výlet po francouzské Riviéře nebo cyklostezku v rakouském Zell am See.
Společnost Turistika.cz byla založena v roce 2007 s cílem vytvořit cestovatelský portál Turistika.cz. V roce 2009 byl spuštěn kulturní kalendář akcí Akce.cz, který dnes dodává volnočasová data na více než 100 webů měst, obcí a regionů. O rok později vznikly dva komunitní portály Sousede.cz a Spoluhraci.cz. Druhý jmenovaný web zajišťuje sportovní klubovnu a internetové stránky zdarma pro sportovní klub. Spoluhraci.cz aktivně využívá 40 000 sportovců a 3 900 sportovních klubů. V loňském roce přibyl do rodiny webů i nový portál Filmy.cz. Společnost Turistika.cz má na svých webech okolo 1 000 000 návštěvníků měsíčně (zdroj GA, srpen 2014) a celkem 120 000 registrovaných uživatelů. |
Text: -red-
Foto: turistika.cz
