Jihočeský projekt 6×5 oslovil 315 tisíc lidí

Jihočeská centrála cestovního ruchu pozvala v srpnu do jižních Čech šestici tvůrců obsahu. Fotografie a videa z jejich návštěvy oslovily na sociálních sítích více než 315 tisíc uživatelů. Projekt 6×5 byl součástí kampaně, která láká turisty k návštěvě regionu.

Jihočeská centrála cestovního ruchu pozvala v srpnu do jižních Čech šestici tvůrců obsahu

V srpnu se v jižních Čechách vystřídalo celkem šest tvůrců, kteří během pěti dnů objevovali zajímavá místa a zaznamenávali je na fotografiích, videích a v podcastech. Cílem této akce byla propagace turistických oblastí Jihočeského kraje na sociálních sítích. Kromě příspěvků na Instagramu a Facebooku jednotlivých tvůrců vzniklo také pět videí na Youtube, epizoda známého podcastu Slyšíme se? Davida Vaníčka a blog slovenské fashion blogerky Ivany Petrušové. Jihočeská centrála cestovního ruchu využila vzniklý materiál také na svých kanálech Jižní Čechy a doplnila destinační fotobanku řadou zajímavých fotografií, které využije v dalších kampaních.

Pestrost aktivit, zážitků a míst, které jižní Čechy nabízí, samotné účastníky překvapila. Shodují se, že na jejich objevování potřebuje návštěvník více času, než čekali. „Chce to alespoň prodloužený víkend, ale my bychom tady klidně zvládli dva měsíce. Udělali bychom si základnu a odtud vyráželi objevovat,“ řekl Přemek Vida, který se do projektu zapojil jako zástupce rodin. „Je za čím se vracet. Překvapilo nás, kolik zajímavých míst jsme neznali přesto, že jsou v těsné blízkosti těch známých, která jsme už navštívili,“ dodal. „Určitě se vyplatí vyrazit někam třeba na týden, to místo prozkoumat a příště si zvolit další oblast. Přijde nám to lepší, než lítat po těch zprofanovaných a trávit půlku dovolené v autě,“ doplnil David Vaníček známý z Youtube kanálu Dva tátové. Jejich fanoušci mohli z jižních Čech vidět dva díly videoblogu a poslechnout si podcast.

Myšlenku potvrdil ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek: „Cílem projektu bylo mimo jiné ukázat také méně známá místa, která jsou ale turisticky hodnotná. Těch je v jižních Čechách spousta, a proto chceme návštěvníky učit, že nemusejí absolvovat maraton s top lokacemi, ale návštěvu si užít ve smyslu slow-turismu a v klidu si vychutnat autenticitu dané oblasti.“ Ve světě se tento trend těší velké oblibě, kdy turisté do programu zařazují také lokální producenty potravin, místní kulturu i formu dopravy. Účastníci 6×5 tak k přepravě využili například vlakové spoje, budějovická sdílená kola Rekola nebo carsharing GoDrive.

Jihočeská centrála cestovního ruchu spolu s destinační společností Českobudějovicko-Hlubocko projekt 6×5 z jižních Čech připravily jako součást podzimní kampaně. Jižní Čechy jsou prezentovány jak na sociálních sítích samotných tvůrců, tak na kanálech, které JCCR spravuje. „Projekt 6×5 i celou kampaň považujeme za vydařené. Jižní Čechy byly v roce 2020 nejnavštěvovanějším regionem a přes veškeré dopady koronavirové krize se v návštěvnosti podařilo dosáhnout zajímavých čísel,“ dodal Jaromír Polášek.

Foto: -JCCR-

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Znojemská Beseda

O druhý ročník Znojmo Zadax zatím projevila zájem stovka podnikatelů

Stovka majitelů znojemských restaurací, kaváren nebo hotelů se zatím zapojila do letošního druhého ročníku akce Znojmo Zadax na podporu podnikatelů působících v cestovním ruchu. Do loňské kampaně se zapojilo 140 podnikatelů, ale i tehdy byl rozjezd v červnu pomalejší....

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Do oblak i do podzemí v Plzeňském kraji

Vyzkoušet si práci kováře, projet se důlním vlakem nebo usednout do stíhačky. Zkrátka místa, kde se dospělí promění v hravé děti. To nabízí technické památky v Plzeňském kraji. Tři z nich vám teď blíže představíme a zaručujeme, že se...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pro restart turismu chce MMR využít fondy EU i foodblogera

S cílem zmírnit následky pandemie využilo Ministerstvo pro místní rozvoj už 8,5 mld. Kč na dotační tituly pro cestovní ruch. Teď chce prosadit podporu turismu z evropských fondů v celkové výši 1,417 miliardy korun. Zároveň spouští on-line...

Číst více