×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Jihočeši naplno rozjeli přípravu letošního Travelconu

Foto: JCCR Foto: JCCR

Celkem 1 612 registrovaných účastníků, více než 6 000 zhlédnutí programu, který zahrnoval 22 odborných témat rozebíraných do detailu 41 přednášejícími ve třech sálech v Českých Budějovicích i v Praze. Takový byl loňský 4. ročník konference cestovního ruchu Travelcon v režii Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR). Letos se uskuteční ve dnech 15. a 16. dubna. A i tentokrát bude on-line.

„Hlavní témata konference určila koronavirová pandemie. Loni, kdy na poslední chvíli zahnala Travelcon do kyberprostoru, i letos, kdy se s ní a jejími důsledky potýkáme nadále. Shrnout by se všechna dala do tří slov: restart cestovního ruchu,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek. Program bude členěn do čtyř hlavních okruhů. První bude věnován problematice neexistence zákona o cestovním ruchu, druhý bude řešit na základě konkrétních příkladů z praxe otázku, co dělat pro přežití v současné situaci, třetí se bude zabývat investičními příležitostmi a čtvrtý dlouhodobými efekty pandemie na celý obor i na jeho jednotlivé části.

Konferenci budou moci ze všech sálů sledovat všichni zájemci díky on-line vstupence odkudkoli. „Cena vstupenky s přístupovými daty činí 800 korun. Problémem ovšem není ani bezplatná účast. Každému, kdo chce vstupenku na Travelcon zdarma, stačí nahrát do registračního formuláře krátký videovzkaz, dlouhý cirka 20 až 30 vteřin, v němž se zmíní o svém pohledu na význam Travelconu a sdělí zde, co konkrétního od konference očekává letos,“ poznamenala koordinátorka Travelconu Petra Nitrianská.

Registrovat se všichni zájemci mohou velmi jednoduše na webu konference. Celý loňský ročník si pak lze stručně připomenout zde.

Překážku jménem covid-19 znovu překlene telemost

Loňský Travelcon ukázal, že každá krize přináší nové výzvy, možnosti a příležitosti. On-line řešením navíc naznačil jednu z cest, kterými by se do budoucna mohly konference nejen cestovního ruchu ubírat. „Cestovní ruch přestal v podstatě ze dne na den existovat. Všem bylo jasné, že nás čeká krize obtížně představitelných rozměrů. Obor zasáhla skepse a deprese. Bylo jasné, že musíme něco udělat a nalít sobě a kolegům novou krev do žil. Ukázat světlo na konci tunelu. A tak se zrodila on-line verze plánované konference,“ konstatoval tehdy ředitel JCCR.

Rok se sešel s rokem a ukázalo se, že on-line model je znovu jedinou jistou variantou, jak konferenci uspořádat. Díky úspěšnému zvládnutí v kyberprostoru tak Travelcon, jedna z nejvýznamnějších akcí svého druhu v ČR, žije i v roce 2021. A s ním snad i naděje na rychlý a úspěšný restart cestovního ruchu v tuzemsku.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více