Jak uspěje Vídeň v konkurenci porna?

Foto: Shutterstock.com Vídeň na OnlyFans vystavuje i snímky děl z muzea Albertina Foto: Shutterstock.com

Rakouská metropole přichází s neotřelým krokem na poli destinačního marketingu. Spustila vlastní profil na sociální síti OnlyFans, která je známá hlavně kvůli placenému obsahu pro dospělé. Vídeň na profilu vystaví díla, které ostatní sítě označí za pornografii.

Jak v tiskové zprávě ke spuštění profilu uvedl Martin Landa z tuzemské kanceláře Eurocomm PR, vídeňská turistická centrála WienTourismus na akci spolupracuje s věhlasnými muzei, jako jsou Albertina nebo Leopold Museum. Mezi prvními sdílenými díly lze díky této spolupráci najít obrazy Schieleho, Rubense či Modiglianiho. Virtuálně vystavena byla také Villendorfská venuše, tedy soška ženy z mladšího paleolitu nalezená roku 1908 u rakouského Aggsbachu.

Zdroj: ViennaTouristBoard KHM Wien Rubens Zdroj: ViennaTouristBoard KHM Wien
Zdroj: ViennaTouristBoard / Albertina Wien Modigliani Zdroj: ViennaTouristBoard / Albertina Wien

Zřízením profilu na OnlyFans prý chce WienTourismus mimo jiné upozornit na svobodu uměleckého vyjadřování. „Na sociálních sítích rozhodují algoritmy o tom, kolik nahoty může být vystaveno, a nezřídka při tom cenzurují světoznámá umělecká díla. Klademe proto otázku, kolik nahoty vydržíme, a kdo může rozhodovat, co považujeme za neslušné. V kulturní metropoli Vídni můžeme na otázku odpovědět: umění aktu je společensko-politicky a umělecky součástí kulturních dějin,“ vysvětlil ředitel agentury Norbert Kettner na úvod kampaně.

Turistická centrála na OnlyFans vystaví díla, která ostatní platformy jako Facebook, Instagram nebo Twitter zablokují jako pornografii. Uživatelé, kteří si předplatí obsah vídeňského kanálu, získají vedle přístupu k dílům navíc i turistickou zážitkovou kartu Vienna City Card nebo volnou vstupenku do muzeí, která se na akci podílí. Jedná se o Leopold Museum, Uměleckohistorické muzeum, Albertinu a Přírodovědné muzeum. Uvedená muzea se v minulosti opakovaně setkala s problémy s prezentováním některých uměleckých děl ze svých sbírek na sociálních sítích. Albertina se potýkala s cenzurováním portrétů Amedea Modiglianiho, jehož výstava nyní probíhá do 9. ledna 2022. Leopold Museum čelilo kontroverzím kvůli stoletým obrazům expresionisty Egona Schieleho a Přírodovědecké muzeum se dokonce muselo vypořádat s blokováním 30 000 staré Villendorfské venuše, která je považována za nejvýznamnější archeologický nález na území Rakouska. Při opakovaném porušení pravidel přitom institucím hrozí i zablokování profilů.

Zdroj: Leopold Museum Schiele Zdroj: Leopold Museum
Zdroj: ViennaTouristBoard NHM Wien Villendrorfská venuše Zdroj: ViennaTouristBoard NHM Wien

Kampaň na OnlyFans chtěl WienTourismus podpořit i odkazy z ostatních sociálních sítí, ve většině případů však prý bylo propojení na OnlyFans či dokonce na web WienTourismu administrátory zamítnuto. Podobnou provokativní akci uspořádala vídeňská turistická centrála i v roce 2017, když vystavila prospekty čtyř provokativních děl Egona Schieleho například v londýnském metru. Kvůli místním předpisům pak musely být zakryty primární pohlavní znaky všech vystavených aktů.

Ilustrace: Shutterstock.com

Kam pro více informací?

Profil turistické centrály WienTourismus na OnlyFans: https://onlyfans.com/viennatouristboard

Nejnovější články z rubriky Evropa

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více