Sedmý ročník charitativního happeningu slavnostně odstartoval 16. září 2021Foto: Petr Manuel Ulrych
Úderem dnešní 10. hodiny byl na pražské Letné odstartován 7. ročník charitativního happeningu Nadace Terezy Maxové dětem. Akce nazvaná „Hýbejte se s TERIBEARem aneb Prima pohyb s medvědem powered by ŠKODA AUTO“ je i letos virtuální, vše funguje přes mobilní aplikaci Strava. Nově se mohou zapojit i cyklisté. Na podporu opuštěných a znevýhodněných dětí nadace tímto projektem vybere 10 milionů korun.
Oblíbená akce proběhne letos již posedmé a zapojit se do ní může kdokoliv v České republice i v zahraničí – má totiž stejně jako v loňském roce virtuální podobu. Zatímco dříve museli účastníci běhat či chodit po předem vyznačených trasách, tentokrát se mohou ve prospěch dětí hýbat kdekoli. Stačí si zdarma stáhnout běžeckou aplikaci Strava a spárovat ji s „teribear leaderboardem“. Postup, jak na to, je krok po kroku uveden na www.teribear.cz.
I v tomto roce bude zachován princip podpory ze strany veřejnosti formou registračního poplatku. Ten půjde, jako v uplynulých ročnících, formou veřejné sbírky na pomoc dětem a umožní získat více podpory pro aktivity nadace. Výše příspěvku veřejnosti se oproti předešlým rokům nemění, zůstává jednorázově 200 Kč. Účastníci letošního virtuálního happeningu se můžou registrovat v kategoriích muž, žena a dítě do 15 let. Je možné zúčastnit se také pod hlavičkou týmu nebo rodiny. Okruhů pomoci je celkem 11, jedná se o 10 konkrétních oblastí, okruh pomoci je bez preferencí.
Běhat, chodit či jezdit na kole na podporu ohrožených dětí je možno kdekoliFoto: Petr Manuel Ulrych
Tereza Maxová s tradičním podporovatelem projektu Teribear, tenistou Radkem ŠtěpánkemFoto: Petr Manuel Ulrych
Cílem akce je jako vždy vlastním pohybem pomoci opuštěným a znevýhodněným dětem v rámci 10 oblastí, kde Nadace Terezy Maxové dětem působí. Novinkou letošního roku je, že se můžou zapojit kromě běžců či chodců také cyklisté. Vznikla také nová měřící jednotka – „TERIMETR“, což je 1 km chůze či běhu, případně 5 km na kole či elektrokole. Každý TERIMETR, který bude během happeningu zdolán, promění partneři nadace v konkrétní pomoc. Co TERIMETR, to 20 Kč na dobrou věc. Dopředu je známý výtěžek akce, který je 10 000 000 Kč, ale není známo, kdy se jej podaří dosáhnout. Akce zkrátka potrvá tak dlouho, dokud nebude suma nashromážděna.
„Letošní ročník má šťastné číslo sedm a já věřím, že díky nadšení a pomoci všech účastníků přinese štěstí těm, kterým na startu života chybělo. Kvůli nejisté situaci jsme se rozhodli, že se i v letošním roce spojíme virtuálně, zapojit se tak může každý v rámci celé České republiky, ale i za jejími hranicemi. Už v loňském roce jsme si vyzkoušeli, že to funguje a že dobrá vůle a touha pomáhat, nemá hranice, děkuji všem, kdo se zapojí a komu není lhostejný osud druhých,“ říká patronka nadace Tereza Maxová.
A proč o tomto jejím charitativním počinu informujeme na portálu, který je – jak už jeho název napovídá – celý o turismu? Předně ani nám není osud ohrožených a znevýhodněných dětí lhostejný. Navíc turismus i tento projekt mají stejnou podstatu – jsou založeny na pohybu. A třetím důvodem je skutečnost, že jedním z tradičních partnerů akce je i společnost Travelport, jedna z předních technologických firem v oblasti cestovního ruchu.
Tradičním partnerem nadace a jejího happeningu je společnost Travelport. Tu na zahajování zastupovali Jiří Kožíšek (vlevo) a Ctibor PilnajFoto: Petr Manuel Ulrych
Jiří Kožíšek, managing director společnosti C.E.E. Group Travelport, která je nezávislým oficiálním partnerem Travelportu pro Českou republiku, Slovensko a dalších deset evropských zemí, ke spolupráci s Nadací Terezy Maxové dětem říká: „Naše cesty se protnuly v roce 2008 při projektu Rezervujte pro dobrou věc. V roce 2015 jsme byli u zrození Teribeara v roli hlavního partnera, kterou jsme drželi dalších pět let. Doba covidu výrazně poznamenala celý cestovní ruch, jehož jsme nedílnou součástí, ale přesto pokračujeme ve spolupráci dál. Teribear je pro nás již tradice, stal se součástí naší firemní kultury. Máme radost, že se k nám každý rok připojují nové cestovní kanceláře a agentury a můžeme spolu na dálku soutěžit o více naběhaných kilometrů.“ Přidáte se letos také?
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.