FIRO-tour odměňovala pod obráceným půlměsícem

Zájezdy na Tureckou riviéru prodává FIRO-tour od roku 1996. Asijská destinace, u které společnost hlásí meziroční nárůst zájmu ze strany českých klientů o 68 procent, se stala dějištěm výročního oceňování těch nejpovolanějších – autorizovaných prodejců. Během dvou dnů se ale organizátorům povedlo mnohem více než společenské předání diplomů a květinových pugétů.

Bravurně zvládnutá incentiva, i tak by se ve zkratce dalo zhodnotit setkání v turecké Antalyi, na kterém společnost FIRO na přelomu dubna a května (30. 4. – 2. 5.) hostila 143 zástupců z 63 cestovních agentur. Výběr do TOP předurčoval obrat z provizního prodeje zájezdů. Na jeho základě se oceňovalo v osmi různých kategoriích, aby i noví prodejci měli šanci na umístění.

Diverzita hotelové nabídky

Účastníci all-inclusive zájezdu byli ubytováni v hotelu MERYAN, kde první večer proběhla i seznamovací společenská večeře s tradiční tureckou kuchyní. Pětihvězdičková továrna na prázdninové sny je podle sdělení několika přítomných cestovních agentur mezi Čechy velmi oblíbená, a to zejména mezi rodiči s dětmi, což si prodejci mohli sami ověřit. V areálu jsou ratolestem velice hezky přizpůsobeny například zahrada s bazénky, tobogány, prostory pro animační programy, facepainting a podobně.

První kontakt účastníků zájezdu
s tureckou kuchyní. Na fotografii
Roman Fisek, generální ředitel FIRO-tour
a Imran Torun, generální ředitel
hotelu MERYAN.

Tajemná červená věž v Alanyi

Čtvrtá největší cestovní kancelář v Česku, FIRO, však vybírá hotelové kapacity tak, aby byl kompletně pokryt celý segment klientů zajímajících se o danou destinaci. I když jsou to v případě Turecka především rodiče se svými neposedy, toužící po rodinných hotelech s komplexním zázemím na pláži, má FIRO nasmlouvané kapacity i pro ty, kdo vyžadují mimořádně výhodné ceny, aby nezatížili svůj rozpočet. Cestovní kancelář dále nabízí resorty pro náročnou klientelu s nadstandardem služeb, wellness centry a golfovými hřišti.

Přístup k výběru kapacit prošel v posledním desetiletí vývojem v důsledku změn dovolenkových trendů a díky růstu životní úrovně v České republice. Zhruba do roku 2000 byla poptávka ze strany klientů po levnějších hotelech dvou- až tříhvězdičkové kategorie s polopenzí.

Dnes, jak říká Alena Stachová, ředitelka prodeje, listujete v katalogu Turecko od cestovní kanceláře FIRO-tour z osmdesáti procent mezi čtyř- až pětihvězdičkovými kapacitami.

Neformálně, ale účinně

Příjemně neformálním způsobem si autorizovaní prodejci mohli ověřit i organizační a řečnické schopnosti delegátů a průvodců pracujících pro hosty FIRO. Do programu druhého pobytového dne totiž naplánoval hostitel vyjížďku do 70 kilometrů vzdáleného města – přímořského letoviska Alanya a zdejší krápníkové jeskyně Damlatas. V přímém prodeji jsou tyto zkušenosti stejně užitečné jako informace o nových hotelech, podávané přímo na výletní trase okolo vyhlášených resortů na Avsallar Beach, Incekum Beach či Kleopatra Beach.

Sladká tvář Turecka

 

Nejinspirativnější a závěrečnou částí dobře zorganizovaného půldne byl oběd – nejen díky samotnému jídlu. Turecká kuchyně se tentokrát servírovala ve výletní restauraci u řeky Manavgat, kde kdysi stával tzv. karavanseraj, bezpečné útočiště karavan a noclehárna pro velbloudáře i jejich zvířata. Velbloudi tu jsou stále, ale znavené zástupy středověkých harcovníků Hedvábné stezky vystřídaly obdobně početné autobusy nadšených turistů. Vítají je tanečníci a tanečnice v místních krojích, snědí turečtí zápasníci v aréně a také cedulky vábící na wellness s tureckou masáží a lázněmi hamam.

Turecko islámské – mešita v Avsallaru

 

Manavgat je častou součástí fakultativních výletů, kde se pořádají tzv. „turecké noci“ – přehlídka anatolských tradic od gastronomie po taneční představení. K vyhlášeným turistickým cílům na jihozápadě země patří Pamukkale, Turky přezdívaný „osmý div světa“, neboť zde minerální prameny patnáct tisíc let vytvářely přírodní soustavu kaskád jezírek se smaragdově zelenou vodou. O návštěvu podobných krás v rámci poznávacích pobytů narůstá podle Stachové zájem v květnu a v podzimních měsících; lidé také přicházejí na chuť leteckým víkendům do Instanbulu či, chcete-li, Konstantinopole, a Byzantionu neboli Cařihradu, protože bývalé hlavní město umožňuje poznání antických, křesťanských a muslimských památek i výhodné nákupy. Poznávací okruhy si turisté mohou od společnosti FIRO přikoupit v místě pobytu u delegáta nebo v Čechách ještě před odjezdem na dovolenou.

UTOPIA WORLD reálně

Na akci spolupracovala FIRO-tour s partnerskou cestovní kanceláří v Turecku Polar West za podpory Asociace turismu a hotelnictví, Nadace turistické podpory Turecka a samozřejmě hotelu MERYAN. Vrcholoví manažeři zmíněných společností byli přítomni na závěrečném galavečeru v resortu UTOPIA WORLD v Alanyi, aby zde mimo jiné předali ceny těm, kteří do jejich země „vozí“ české hosty. Ve velkoryse projektovaném hotelu se ke slovu, či spíše k chuti, opět dostala turecká gastronomie. V Turecku je nepředstavitelné jíst o samotě nebo narychlo a chutě místních pokrmů jsou intenzivní – z pohledu Středoevropana. Mezi pěti chody byl nejsladší výzvou talíř s dezerty v otomanském stylu a chuťově nejpozoruhodnější tzv. paćanga pastry – zeleninová směs z celeru a sýra obalená v těstíčku a osmažená.

I přes svůj snový název je UTOPIA otevřená již rok a vede si skvěle. Skvěle si v loňské sezoně vedli i tito v zemi obráceného půlměsíce ocenění autorizovaní prodejci FIRO-tour:

Text a foto: Hana Čermáková

 

Absolutně nejlepší kamenný prodejce za rok 2007
1. PRIMA TRAVELS – KLÁŠTEREC NAD OHŘĺ
2. Jelínková Michaela, MK-TOUR – KADAŇ
3. Kokrmentová Renata, A-TOUR – LITVĺNOV

Absolutně nejlepší internetový prodejce za rok 2007
1. INVIA.CZ – PRAHA 1
2. Zájezdy.cz – TŘEBĺČ
3. eTravel 2004 – OSTRAVA

Nejlepší prodejce poznávacích zájezdů za rok 2007
1. CK SOLE – PRAHA 5

Nejlepší prodejce dalekých cest za rok 2007
1. VITATOUR – SLANÝ

Nejlepší prodejce lyžařských zájezdů za rok 2007
1. GLOBUS TOUR CZ – KOLÍN

Skokan roku 2007
1. František Hrdlička, cestovní agentura – DOBŘĺŠ

Nejlepší nový prodejce roku 2007
1. Jaroslava Fárová, AJATOUR – BĺLINA

Nejlepší FRANCHISANT roku 2007
1. LC Kontakt – KLADNO

www.firotour.cz

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více