Zájezdy na Tureckou riviéru prodává FIRO-tour od roku 1996. Asijská destinace, u které společnost hlásí meziroční nárůst zájmu ze strany českých klientů o 68 procent, se stala dějištěm výročního oceňování těch nejpovolanějších – autorizovaných prodejců. Během dvou dnů se ale organizátorům povedlo mnohem více než společenské předání diplomů a květinových pugétů.
Bravurně zvládnutá incentiva, i tak by se ve zkratce dalo zhodnotit setkání v turecké Antalyi, na kterém společnost FIRO na přelomu dubna a května (30. 4. – 2. 5.) hostila 143 zástupců z 63 cestovních agentur. Výběr do TOP předurčoval obrat z provizního prodeje zájezdů. Na jeho základě se oceňovalo v osmi různých kategoriích, aby i noví prodejci měli šanci na umístění.
Diverzita hotelové nabídky
Účastníci all-inclusive zájezdu byli ubytováni v hotelu MERYAN, kde první večer proběhla i seznamovací společenská večeře s tradiční tureckou kuchyní. Pětihvězdičková továrna na prázdninové sny je podle sdělení několika přítomných cestovních agentur mezi Čechy velmi oblíbená, a to zejména mezi rodiči s dětmi, což si prodejci mohli sami ověřit. V areálu jsou ratolestem velice hezky přizpůsobeny například zahrada s bazénky, tobogány, prostory pro animační programy, facepainting a podobně.
První kontakt účastníků zájezdu s tureckou kuchyní. Na fotografii Roman Fisek, generální ředitel FIRO-tour a Imran Torun, generální ředitel hotelu MERYAN.
|
Tajemná červená věž v Alanyi
|
Čtvrtá největší cestovní kancelář v Česku, FIRO, však vybírá hotelové kapacity tak, aby byl kompletně pokryt celý segment klientů zajímajících se o danou destinaci. I když jsou to v případě Turecka především rodiče se svými neposedy, toužící po rodinných hotelech s komplexním zázemím na pláži, má FIRO nasmlouvané kapacity i pro ty, kdo vyžadují mimořádně výhodné ceny, aby nezatížili svůj rozpočet. Cestovní kancelář dále nabízí resorty pro náročnou klientelu s nadstandardem služeb, wellness centry a golfovými hřišti.
Přístup k výběru kapacit prošel v posledním desetiletí vývojem v důsledku změn dovolenkových trendů a díky růstu životní úrovně v České republice. Zhruba do roku 2000 byla poptávka ze strany klientů po levnějších hotelech dvou- až tříhvězdičkové kategorie s polopenzí.
Dnes, jak říká Alena Stachová, ředitelka prodeje, listujete v katalogu Turecko od cestovní kanceláře FIRO-tour z osmdesáti procent mezi čtyř- až pětihvězdičkovými kapacitami.
Neformálně, ale účinně
Příjemně neformálním způsobem si autorizovaní prodejci mohli ověřit i organizační a řečnické schopnosti delegátů a průvodců pracujících pro hosty FIRO. Do programu druhého pobytového dne totiž naplánoval hostitel vyjížďku do 70 kilometrů vzdáleného města – přímořského letoviska Alanya a zdejší krápníkové jeskyně Damlatas. V přímém prodeji jsou tyto zkušenosti stejně užitečné jako informace o nových hotelech, podávané přímo na výletní trase okolo vyhlášených resortů na Avsallar Beach, Incekum Beach či Kleopatra Beach.
Sladká tvář Turecka
|
Nejinspirativnější a závěrečnou částí dobře zorganizovaného půldne byl oběd – nejen díky samotnému jídlu. Turecká kuchyně se tentokrát servírovala ve výletní restauraci u řeky Manavgat, kde kdysi stával tzv. karavanseraj, bezpečné útočiště karavan a noclehárna pro velbloudáře i jejich zvířata. Velbloudi tu jsou stále, ale znavené zástupy středověkých harcovníků Hedvábné stezky vystřídaly obdobně početné autobusy nadšených turistů. Vítají je tanečníci a tanečnice v místních krojích, snědí turečtí zápasníci v aréně a také cedulky vábící na wellness s tureckou masáží a lázněmi hamam.
Turecko islámské – mešita v Avsallaru
|
Manavgat je častou součástí fakultativních výletů, kde se pořádají tzv. „turecké noci“ – přehlídka anatolských tradic od gastronomie po taneční představení. K vyhlášeným turistickým cílům na jihozápadě země patří Pamukkale, Turky přezdívaný „osmý div světa“, neboť zde minerální prameny patnáct tisíc let vytvářely přírodní soustavu kaskád jezírek se smaragdově zelenou vodou. O návštěvu podobných krás v rámci poznávacích pobytů narůstá podle Stachové zájem v květnu a v podzimních měsících; lidé také přicházejí na chuť leteckým víkendům do Instanbulu či, chcete-li, Konstantinopole, a Byzantionu neboli Cařihradu, protože bývalé hlavní město umožňuje poznání antických, křesťanských a muslimských památek i výhodné nákupy. Poznávací okruhy si turisté mohou od společnosti FIRO přikoupit v místě pobytu u delegáta nebo v Čechách ještě před odjezdem na dovolenou.
UTOPIA WORLD reálně
Na akci spolupracovala FIRO-tour s partnerskou cestovní kanceláří v Turecku Polar West za podpory Asociace turismu a hotelnictví, Nadace turistické podpory Turecka a samozřejmě hotelu MERYAN. Vrcholoví manažeři zmíněných společností byli přítomni na závěrečném galavečeru v resortu UTOPIA WORLD v Alanyi, aby zde mimo jiné předali ceny těm, kteří do jejich země „vozí“ české hosty. Ve velkoryse projektovaném hotelu se ke slovu, či spíše k chuti, opět dostala turecká gastronomie. V Turecku je nepředstavitelné jíst o samotě nebo narychlo a chutě místních pokrmů jsou intenzivní – z pohledu Středoevropana. Mezi pěti chody byl nejsladší výzvou talíř s dezerty v otomanském stylu a chuťově nejpozoruhodnější tzv. paćanga pastry – zeleninová směs z celeru a sýra obalená v těstíčku a osmažená.
I přes svůj snový název je UTOPIA otevřená již rok a vede si skvěle. Skvěle si v loňské sezoně vedli i tito v zemi obráceného půlměsíce ocenění autorizovaní prodejci FIRO-tour:
Text a foto: Hana Čermáková
Absolutně nejlepší kamenný prodejce za rok 2007 1. PRIMA TRAVELS – KLÁŠTEREC NAD OHŘĺ 2. Jelínková Michaela, MK-TOUR – KADAŇ 3. Kokrmentová Renata, A-TOUR – LITVĺNOV
Absolutně nejlepší internetový prodejce za rok 2007 1. INVIA.CZ – PRAHA 1 2. Zájezdy.cz – TŘEBĺČ 3. eTravel 2004 – OSTRAVA
Nejlepší prodejce poznávacích zájezdů za rok 2007 1. CK SOLE – PRAHA 5
Nejlepší prodejce dalekých cest za rok 2007 1. VITATOUR – SLANÝ
Nejlepší prodejce lyžařských zájezdů za rok 2007 1. GLOBUS TOUR CZ – KOLÍN
Skokan roku 2007 1. František Hrdlička, cestovní agentura – DOBŘĺŠ
Nejlepší nový prodejce roku 2007 1. Jaroslava Fárová, AJATOUR – BĺLINA
Nejlepší FRANCHISANT roku 2007 1. LC Kontakt – KLADNO
www.firotour.cz
|