EIBTM 2010 byl zase o kus dál a lepší

Opět se rok s rokem sešel a stejně tak se i profesionálové z kongresového cestovního ruchu sešli v Barceloně, hlavním městě Katalánska. Do organizace i atmosféry veletrhu, stejně jako dalších služeb, se výrazně promítla i hrdost Katalánců na jejich národní identitu.

Loňský barcelonský veletrh, tedy fórum DMC, PCO, kongresových kapacit a asociací kongresové turistiky opět nezklamal, a přestože nemáme v den uzávěrky k dispozici přesná data, i přes strasti krize a problémový rok 2009 se poslední ročník opět velmi vyvedl a s velkou pravděpodobností předčil ročník předloňský.

 Účast vystavovatelů i návštěvníků byla velkolepá. Na výstavišti Fira Gran Via by se ve dnech 1. až 3. prosince jen těžko hledala špatná nálada. Snad na všech stáncích panovala velmi dobrá a přátelská atmosféra, jež byla mnohdy podtržena zvyky, tradicemi a lahodnými ochutnávkami národních specialit. Málokdo asi odolal malované dózičce na maďarskou pálenku, kterou nosil na krku a dle potřeby nechal doplnit lahodným mokem k dodání energie a kuráže do obchodních jednání. A pravdou je, že na nedostatek setkání a sjednaných schůzek si nikdo nemohl stěžovat. Osvědčený systém rezervace prostřednictvím on-line diáře zajistil každému dostatečný počet setkání s vystavovateli i nákupčími.

Jedním z nejaktivnějších vystavovatelů byla agentura CzechTourism, resp. její Czech Convention Bureau (CzCB), pod jehož společnou hlavičkou byly prezentovány národní možnosti a sjednoceny regionální pobočky. Přednášky doprovázené projekcí velmi poutavě vedla vedoucí CzCB Jade Sebek. Publikum projevovalo výrazný zájem, což je pro Českou republiku velmi dobře. Úspěch měli i vystavovatelé a jejich materiály komplexně doplnily informace nejen o kongresových a incentivních možnostech země. Návštěvník si tak mohl odnést spoustu propagačních předmětů, DVD, mapy České republiky či kongresový katalog, ochutnat sklenku dobrého vína, případně si nechat namalovat portrét. Atraktivita subjektů byla velmi vyrovnaná a příchozí mohli ocenit různorodost nabídky České republiky jako MICE destinace a možnosti incentivních projektů.

Zahraniční vystavovatelé ani letos nezklamali a velkolepě prezentovali své destinace. Kanaďané vítali příchozí už za vstupem a lákavé fotografie vás dovedly až do samotného centra veletrhu. Nepřehlédnutelnou dominantou a nejen středem výstavní haly se stala Paříž se svou „pink image“ a jako již tradičně Holanďané. Jejich královská oranžová působila démonickým dojmem a kolemjdoucí lákali animačním programem, který byl jen pro vyvolené – vybraní jedinci dostali sluchátka a přes blikající elektronické tulipány komunikovali se svým nizozemským navigátorem. Přihlížející viděli jen smějící se návštěvníky ve svém vlastním světě květin.

Nezanedbatelnou část tvořily východní kultury. Jejich expozice v podobě zmenšenin tradičních asijských staveb uvedly téměř „do pohádky“. Stejně tak jste se mohli v uličkách potkat s malým sympatickým robotem, který s vámi komunikoval a dokonce na památku vyžadoval společnou fotografii.

Nic ale není černobílé, a to se dá konstatovat i o letošním veletrhu. Přestože byla na české expozici patrná snaha neztratit se v mezinárodní konkurenci, v porovnání s velkým počtem výrazných expozic dalších států jako by se český stánek ztratil a působil velice chudým dojmem. To je možná zbytečná škoda vzhledem k nabízeným produktům, které jsou ve svém oboru velmi atraktivní.

Ale pokud shrneme uplynulý ročník veletrhu, předloňské statistiky byly zcela jistě překročeny. Vystavovatelé přijeli z bezmála stovky zemí světa a jejich počet se pohyboval kolem tří tisíc.

EIBTM je jednou z nejdůležitějších mezinárodních MICE akcí roku, která je pro mnohé subjekty prioritní a je v jejich zájmu se i nadále prezentovat. S tímto názorem se určitě ztotožní většina letošních vystavovatelů. Věříme, že my všichni, kdo jsme letos měli tu čest se zúčastnit, se zase příští rok potkáme a budeme stejně dobře, snad i lépe, hodnotit rok 2010. Příští ročník veletrhu se v Barceloně uskuteční od 29. listopadu do 1. prosince 2011.

Text a foto: Daniela Zamrazilová

www.eibtm.com 

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více