×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Dotykačka: Otevření okresů gastru moc nepomohlo

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Už celé měsíce se obor gastro služeb drží na neměnných hodnotách. Prakticky od začátku letošního roku je situace stejná jako během listopadového lockdownu. V provozu zůstávají jen 4 z 10 podniků a tomu odpovídají i souhrnné tržby kolem 40 procent „předcovidového“ normálu z loňského února. Vyplývá to z dat společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá čtvrtina tuzemských gastro provozů. Oživení příliš nepomohlo ani znovuotevření okresů, k němuž došlo minulý týden.

„Samotné nás překvapilo, že v gastru za uplynulý týden není vidět markantnější změna, ale dost možná za to může nepříznivé počasí. To má na tržby velký vliv i za normálních podmínek, kdy se lidé můžou pohodlně usadit uvnitř podniků. V situaci, kdy jsou odkázáni jen na výdejní okénka, motivace vyrazit v zimě a dešti podstatně klesá,“ uvedl ředitel Dotykačky Petr Menclík.

Navzdory chladnému a deštivému počasí zejména o víkendu bylo znát, že se lidé dali do pohybu. Počet otevřených provozoven zůstal prakticky beze změny, ale na pátečních i sobotních tržbách se projevilo, že lidé vyrazili na výlety. „Souhrnná výše tržeb poskočila jen nepatrně, maximálně o jednotky procentních bodů, nicméně projevily se rozdíly v jednotlivých krajích. Výrazně to bylo vidět na Praze, kde sobotní obrat oproti předcházející sobotě, kdy ještě nebylo možné opustit hranice okresu, klesl skoro o 15 procent. Naproti tomu v Krušných horách tržby ve stejný den stouply o 10 až 13 procent, v Krkonoších dokonce o 15 až 19 procent,“ komentoval Menclík.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více