V roce 2013 navštívilo Dominikánskou republiku pět milionů zahraničních turistů a celkové příjmy z cestovního ruchu dosáhly pět miliard USD. Ve snaze i nadále udržet postavení Dominikánské republiky jako nejnavštěvovanější destinace Karibiku připravilo Ministerstvo cestovního ruchu na letošní rok několik novinek.
Zájemci se s novinkami v této oblíbené destinaci mohli seznámit během speciálního workshopu, který na únorovém veletrhu Holiday World v Praze uspořádalo tuzemské zastoupení Národního turistického úřadu Dominikánské republiky. „V roce 2014 bude naší prioritou propagace sportu a kultury, podpora spolupráce veřejného sektoru se soukromými organizacemi a zdokonalení turistické infrastruktury. Na podpoře sportovního turismu se budou současně podílet ministerstva cestovního ruchu, sportu a životního prostředí," říká ředitelka úřadu Leila Boasier Budecker a dodává: „V prvním lednovém týdnu podepsali ministři těchto resortů dohodu o spolupráci, v rámci které krátce nato proběhl Světový šampionát ve vodních sportech Master of the Ocean."
Dominikánská republika je mimořádně bohatá na hmotné i nehmotné kulturní dědictví. Dalším cílem proto bude rozšířit stávající nabídku o nové kulturní produkty. Souběžně pokračuje také projekt renovace Koloniální zóny Santo Dominga, který započal v srpnu loňského roku. V průběhu následujících pěti let budou postupně renovovány ulice, náměstí, veřejné budovy, prostranství i některé historické památky. Projekt by měl do regionu přinést nové pracovní příležitosti a zlepšit konkurenceschopnost destinace.
Dominikánská vláda se v posledních letech zaměřila na rozvoj silniční infrastruktury. Jak zaznělo na zmiňovaném workshopu, byly dokončeny nové dopravní tahy na poloostrov Samaná a také dálnice El Coral, díky které se zkrátila doba nutná na přesun z Punta Cany do Santo Dominga na méně než dvě hodiny. V prosinci 2013 byl otevřen nový dálniční úsek mezi městy La Romana a San Pedro v délce 33 km. Zlepšila se tak plynulost a bezpečnost provozu mezi hlavním městem a turistickými letovisky na jihovýchodě ostrova. V současnosti se prodlužuje silnice mezi městy Navarrete a Puerto Plata, která přispěje ke zlepšení infrastruktury na severním pobřeží.
Poslední z novinek se týká marketingové komunikace Dominikánské republiky. Její propagační kampaně byly až doposud vedeny zvlášť na národní (lokální) úrovni, ve Spojených státech a v Evropě. V letošním roce bude poprvé spuštěna jednotná institucionální kampaň Dominikánské republiky jako ideální exotické destinace na všech trzích včetně střední a východní Evropy.
Text: -red- Foto: Národní turistický úřad Dominikánské republiky
Nejnovější články z rubriky Jižní a Střední Amerika
Spíše než rodné Anglii slouží legendární agent 007 svými novými eskapádami Jamajce. Pětadvacátá bondovka s názvem Není čas zemřít, která byla do kin uvedena na konci září, totiž stimuluje příjezdy turistů právě na tento karibský ostrov....
Pokud jste si v duchu malovali, jak se během příštích týdnů vypravíte poznat sochy moai a další krásy Velikonočního ostrova, nepotěšíme vás. Tento exotický ráj v Tichém oceánu zůstane pro zahraniční turisty i nadále uzavřen. V referendu to minulý týden...
Ostrov svobody se chystá od poloviny listopadu otevřít své hranice zahraničním turistům. Uvedl to v úterý ministr pro turistiku Juan Carlos García. Kuba zavedla omezení v cestovním ruchu v dubnu loňského roku, aby zamezila šíření koronaviru ze zahraničí....