CzechTourism zveřejnil profily návštěvníků v krajích

Agentura CzechTourism zveřejnila na stránkách Marketingového informačního systému nové krajské infografiky, které rozšiřují pravidelné sestavy Českého statistického úřadu obsazenosti ubytovacích zařízení. Reporty spojují data ze tří informačních zdrojů – GSM data z projektu RODOS, regionální satelitní účet cestovního ruchu ČSÚ a data z vlastního projektu agentury Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a zaměřují se především na profil návštěvníka. Data by měla pomoci lépe cílit marketingové kampaně. 

 zobrazovaný popis

„Díky unikátnímu propojení třech datových zdrojů nabízíme jak odborníkům, tak podnikatelům v cestovním ruchu a médiím komplexnější pohled na cestovní ruch,“ říká Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism, a doplňuje: „Díky informacím z přímého sběru dat (Tracking) ukazujeme detailní profil návštěvníků daného kraje. To znamená včetně turistů, kteří se ubytují i v jiných než v hromadných ubytovacích zařízeních a včetně jednodenních návštěvníků, kteří v Česku nepřenocují vůbec.“ 

GSM data z projektu RODOS zpřesňují celkové počty návštěvodnů, tedy data pro celkový objem cestovního ruchu a pomáhají převážit výsledky z primárního sběru dat (Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu) a získat tak výrazně přesnější a reálnější profil zahraničního i domácího návštěvníka. Třetím zdrojem je pak satelitní účet cestovního ruchu, který je komplexní z hlediska výpočtu HPH (hrubé přidané hodnoty) a v letošním roce je navíc nově zveřejněn s dopočtem až do krajské úrovně.

 

Rychlý přehled pro odborníky i novináře

Titulní strana krajského reportu obsahuje nejdůležitější data za daný kraj (HPH cestovního ruchu v daném kraji, strukturu návštěvníků v dělení na domácí turista/výletník, zahraniční turista/výletník a přímé průměrné útraty na osobu a den každé z těchto zmíněných skupin. 

Následující strany jsou věnovány detailům jednotlivých skupin návštěvníků a obsahují věkovou strukturu návštěvníků, organizaci cesty, typ dopravy, ubytování, hlavní důvod návštěvy, hlavní aktivity a také spokojenost a NPS (Net Promoter Score) pro daný kraj i celou ČR. 

„Přes to, že se jedná o data za roky 2018 a 2019, pevně věřím, že tyto krajské infografiky pomohou lépe porozumět struktuře a chování návštěvníků a budou oporou pro naše marketingové aktivity i marketing krajských destinací.  I v letošním nelehkém roce pokračujeme s výzkumem Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu a shromažďujeme další aktuální data a analýzy z oblasti cestovního ruchu, které nám budou sloužit v dalších letech,“ komentuje Jan Herget. Kompletní přehled reportů naleznete na https://tourdata.cz/data/regionalni-analyzy-2018-2019/.

Foto: Shutterstock.cz (montáž: COT media)

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: BVV

Go a Regiontour až příští rok na podzim

Pořadatelé veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour ze společnosti Veletrhy Brno se rozhodli tyto tradiční akce přesunout na termín 3. - 6. listopadu 2022.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turistické vouchery Prahy letos využilo 76 000 lidí

Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní...

Číst více