Agentura CzechTourism připraví marketingový plán na obnovu cestovního ruchu. Vycházet přitom bude z platformy Mastercard Tourism Insights, díky které získá data z vyhledávačů, rezervačních a cestovních aplikací a sociálních sítí i transakční údaje. Snadněji tak bude moci analyzovat dopady koronaviru na turismus. Do platformy bude mít na rok bezplatný přístup, informovala mluvčí CzechTourism Ivana Vejvodová.
Digitální technologie podle generálního ředitele Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michala Čarného ovlivňují cestování i chování turistů. „S daty od Mastercard dokážeme tvořit krátkodobé plány v reakci na aktuální situaci i střednědobé predikce šité na míru jednotlivým trhům a cílovým skupinám. Umožní nám například rozlišovat skupiny turistů podle jejich útrat, předvídat jejich preference a potřeby, a díky tomu lépe cílit marketingové nástroje,“ vysvětlil ředitel CzechTourism Jan Herget.
Kvůli koronaviru je v České republice podle CzechTourism ohroženo 80 tisíc až 180 tisíc pracovních míst. Očekává se i pokles spotřeby v tomto sektoru, meziročně o 50 až 80 procent. V cestovním ruchu je zaměstnáno na čtvrt milionu lidí. Odvětví každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun. Cestovní ruch podle státní agentury CzechTourism tvoří tři procenta z hrubého domácího produktu ČR.
Foto: Shutterstock.com