CzechTourism chce do dvou let spustit projekt eTurista

Agentura CzechTourism by chtěla do dvou let spustit projekt e-Turista, tedy jednotný systém pro evidenci návštěvníků v tuzemsku. Inspirací je platforma e-Visitor, která funguje v Chorvatsku. CzechTourism chystá i další digitalizační projekty, řekl ředitel CzechTourism Jan Herget.

Agentura CzechTourism by chtěla do dvou let spustit projekt e-Turista

E-Turista by měl podnikatelům usnadnit povinné administrativní procesy. Zároveň přinese téměř okamžitý přehled o počtu turistů, kteří do země přijedou. Provozovatelé ubytovacích zařízení musejí nyní podle Hergeta odesílat data o ubytovaných hostech zvlášť cizinecké policii, Českému statistickému úřadu a poplatky za něj vykázat finanční správě. Díky novému systému by údaje stačily zadat jednou. Statistiky by nebyly k dispozici s několikaměsíčním zpožděním, ale třeba na denní bázi.

Chorvaté, kteří systém využívají, podle Hergeta České republice přislíbili pomoc. „Řeknou nám, na co si dát pozor, jaké chyby udělali,“ uvedl. Pět zákonů, které bylo nutné v Chorvatsku zavést, už má CzechTourism podle Hergeta přeložených do češtiny. Právě ustanovení legislativních změn, bude podle něj nejobtížnější. Nejprve je třeba, aby se ministerstvo pro místní rozvoj, pod který spadá CzechTourism, ministerstvo financí, vnitra a Český statistický úřad shodly na tom, že podpoří jednotný evidenční systém. Podle Hergeta není nutné, aby to bylo nové řešení, nastavit by bylo možné již některé existující.

Digitalizace je jedním ze tří hlavních principů pro strategii CzechTourism na následujících pět let. Kromě toho, že agentura už digitalizovala vnitřní procesy, například pravidelně pořádá vzdálené porady se svým zahraničním zastoupením, připravuje také virtuální realitu pro potřeby představení České republiky zahraničním partnerům. Digitální marketing je podle Hergeta levnější než ten off-line, navíc je rychlejší a tím efektivnější. Údaje jsou z něj snadněji měřitelné. „Digitalizovali bychom, i kdyby covid nebyl,“ řekl.

Dalšími stěžejními principy nové strategie jsou flexibilita a rychlost. CzechTourism by se měl podle Hergeta chovat podobně jako start-up, v případě změny podmínek na trhu na ně bezprostředně reagovat.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: BVV

Go a Regiontour až příští rok na podzim

Pořadatelé veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour ze společnosti Veletrhy Brno se rozhodli tyto tradiční akce přesunout na termín 3. - 6. listopadu 2022.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turistické vouchery Prahy letos využilo 76 000 lidí

Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní...

Číst více