Co preferují geolokační hráči?

V minulém článku jsme se podívali na zoubek tématu marketingové komunikace prostřednictvím geolokačních her, kde jsme vycházeli ze závěrů provedeného průzkumu bakalářské práce Davida Peky, studenta Marketingové komunikace a PR Univerzity Karlovy v Praze. Nyní se podíváme na další témata, kterými se tato práce zabývala, což je preference hráčů geolokačních her. Výsledky jsme si dovolili komentovat podle našich zkušeností spojených s provozem naší geolokační hry GEOFUN.

Mluvené slovo

„Otec geolokačních her“ geocaching, ale i nejmodernější verze geoher Pokémon GO komunikují vizuálně, na rozdíl od GEOFUNu, který k hráčům kromě zobrazeného textu i „mluví“, tedy komunikuje hlasově. Jak se to líbí hráčům podle provedeného průzkumu?

Mluvený průvodce se těší oblibě dle průzkumu i našich zkušeností. Mluvené slovo u her má hned několik výhod. Pokud hraje skupina osob, nemusí text jeden ze skupiny ostatním předčítat. Stačí jen pustit zvuk nahlas, ideálně přes externí reproduktor, a všichni získají nezkreslenou informaci. Mluvené slovo umocňuje zážitek ze hry, neboť skrze něj je možné předat i emoce průvodce, což je důležité zejména u dětí. Je třeba podotknout, že hráči si mohou namluveného průvodce vypnout, pokud mají takovou preferenci.

Graf 1 – Líbí se mi prvek mluveného průvodce hrou? Graf 2 – Oceňuji kompetitivní (soutěžní) hry, ve kterých se mohu porovnávat s ostatními hráči formou herních tabulek a výsledků?
 Graf 1 – Líbí se mi prvek mluveného průvodce hrou?  Graf 2 – Oceňuji kompetitivní (soutěžní) hry, ve kterých se mohu porovnávat s ostatními hráči formou herních tabulek a výsledků?

Porovnávání s ostatními hráči

Vzájemné porovnávání mezi hráči nabízejí prakticky všechny geolokační hry a důvod je jasný – hráči o to prostě stojí!

Hromadné hraní

V GEOFUNu společnému hraní říkáme geosrandění, případně u párů opačného pohlaví georandění. Nezřídka se děje i to, že každý z páru hraje na svůj účet (na svém telefonu), což má pak výhodu v případě účasti v soutěžích.

Doplňujeme citací z bakalářské práce: „Lze jednoznačně vidět, že rozměr společenskosti (sociability) je klíčovým aspektem v mobilních geolokačních hrách. Tento výzkum tedy podporuje tvrzení De Souzy e Silvy (2009, s. 404 až 412), která uvádí, že geolokační hry mění sociální chování svých hráčů. Potvrzení této hypotézy poukazuje na fakt, že hráči oceňují herní principy, v rámci kterých se mohou setkávat a porovnávat s dalšími hráči, a to jak v reálném, tak virtuálním světě.“
 

Graf 3 – Baví mě hromadné hraní geolokačních her i s cizími lidmi? Například hromadné chytání Pokémonů? Graf 4 – Na geolokačních hrách mě baví hlavně prvek rozšířené reality
 Graf 3 – Baví mě hromadné hraní geolokačních her i s cizími lidmi? Například hromadné chytání Pokémonů?  Graf 4 – Na geolokačních hrách mě baví hlavně prvek rozšířené reality

Rozšířená realita

Rozšířenou realitu vnímáme jako důležitý prvek geolokačních her, který je zatraktivňuje. Autor práce jde dokonce dále a uvádí: „Z výsledku této výzkumné otázky lze odvodit, že bez technologie rozšířené reality by mobilní geolokační hry neměly tak velkou hráčskou základnu.“ V GEOFUNu se nyní snažíme jít dále a doplnit rozšířenou (augmentovanou) realitu o rozpoznávání obrazu tak, aby zobrazený obraz přes displej byl pevně spojen s reálným prostředím a vytvářel tak pro hráče mnohem reálnější virtuální obraz. V nových hrách se tak budou rozpohybovávat (anebo také dokonce mizet) předměty v expozicích nebo na volných prostranstvích. Herní zážitek se tak opět kvalitativně posune a věříme, v souladu s názorem autora průzkumu, že to přivede další nové hráče.

foto
Vít PechanecGEOFUN
jednatel a projektový manažer
vitek@geofun.cz
Tel: 603 799 819
www.geofun.cz
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více