×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Cestovní ruch ožívá, Češi plánují dovolenou v Evropě

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Uvolňování protiepidemických opatření a zjednodušování podmínek pro cestování přispívají k růstu zájmu Čechů o letní dovolené. Výrazné nárůsty počtu objednávek a rezervací hlásí například společnosti Student Agency či Kiwi.com.

Student Agency podle zprávy ČTK eviduje prodeje zájezdů a dovolených na 140 procentech roku 2019 a v souvislosti s tím nabírá až 100 prodejců. V tiskové zprávě o tom informoval mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Oživení prodeje letenek zaznamenala také společnost Kiwi.com.

Počet rezervací se od konce dubna ztrojnásobil, v květnu byl zhruba poloviční v porovnání s květnem 2019, řekla ČTK Eliška Řezníček Dočkalová, ředitelka Customer Experience v Kiwi.com.

Klienti Student Agency mají největší zájem o Chorvatsko, Řecko a Španělsko. Postupně se zvyšuje také poptávka po dovolených v Rakousku a na Slovensku. „Dovolenkové balíčky kombinující pobyt a jízdenku na vlak do Chorvatska byly trefa do černého. Denně máme více než 100 objednávek jen na tento produkt. Na tohle jsme čekali více než rok. Cestovní ruch je zpět ve hře. Do prodejního týmu hledáme aktuálně až 100 prodejců, primárně v Praze, Brně a v Ostravě,“ uvedl obchodní ředitel Student Agency Petr Pěcha.

Kiwi.com od začátku minulého měsíce eviduje rostoucí zájem o letenky a tento trend pokračuje. „Aktuálně mají cestovatelé zájem především o lety na kratší a středně dlouhé vzdálenosti, dálkové zatím zaostávají. Zaznamenáváme největší zájem o španělská a italská města. Španělsko je pro Čechy jasnou jedničkou již od loňského podzimu, mezi nejvyhledávanější destinace patří dlouhodobě Kanárské a Baleárské ostrovy, které společně s Malagou a Barcelonou zaujímají přední příčky co do počtu rezervací. Nově se mezi oblíbenými destinacemi Čechů objevil také Řím, který dokonce předběhl tradičně vyhledávána španělská města,“ uvedla Řezníček Dočkalová. Dodala, že v posledních týdnech lidé častěji vyhledávají Londýn a Paříž, které před vypuknutím pandemie patřily k nejvytíženějším.

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur odhaduje, že až 96 procent Čechů vyrazí na letní dovolenou do evropských destinací. Poptávka po zájezdech na léto podle ní stoupá už od poloviny května. Impulzem pro restart cestování bylo sjednání bilaterálních dohod Česka, Polska, Slovenska, Maďarska, Slovinska, Rakouska a Německa, které umožňují volné cestování lidem očkovaným proti koronaviru.

Například cestovní kancelář Exim tours nyní eviduje největší zájem o Egypt, Řecko, Tunisko a také Turecko. „Nejvíce jsou žádané hotely 4 * a 5 * s all inclusive, rodiny s dětmi a hotely na pláži nebo u pláže. Dle rostoucího zájmu odhadujeme, že budeme v létě na 60 až 70 procentech úspěšného roku 2019,“ poznamenal mluvčí kanceláře Petr Kostka.

Ilustrace: Shutterstock.com

Poslechněte si:

Výjezdovému cestovnímu ruchu jsme se věnovali také v podcastu s předsedou představenstva Asociace cestovních kanceláří ČR Ladislavem Havlem.

Podcast: S Ladislavem Havlem o výjezdovém turismu

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více