Češi prý nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí

Foto: Shutterstock.com Současná situace podle průzkumu CK Alexandria nahrává organizovanému cestování Foto: Shutterstock.com

Čeští cestovatelé v souvislosti s pandemií koronaviru nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí a častěji volí služby cestovních kanceláří. Vyplývá to alespoň z průzkumu CK Alexandria a odpovědí zástupců dalších cestovek. Noví klienti stojí také za vysokými prodeji zájezdů na letošní léto. Některé cestovní kanceláře u předprodejů evidují dokonce až kolem 50 procent nových zákazníků z řad těch, kteří si dříve organizovali dovolenou sami.

CK Alexandria zaznamenala výrazný nárůst prodejů letních zájezdů, přičemž zhruba polovina nakupujících se rekrutovala z těch, kteří byli dříve zvyklí si cestu, ubytování i další služby v zahraničí zařizovat sami. Důvodem změny přístupu jsou podle marketingového ředitele této cestovní kanceláře Petra Šatného zřejmě ne příliš dobré zkušenosti s vymáháním zaplacených peněz za letenky, pobyt nebo pronájem aut.

Pro dalších 18 procent nových zákazníků CK Alexandria, kteří si koupili letní dovolenou v předprodeji, jde podle průzkumu o úplně první leteckou cestu. Od jiných cestovních kanceláří přešla asi třetina zákazníků, kteří odpověděli v průzkumu uskutečněném mezi 1100 respondenty na přelomu ledna a února.

„Prodeje zájezdů se momentálně pohybují vysoko nad předcovidovým rokem 2019. Je to samozřejmě dané tím, že naši klienti v posledních dvou letech cestovali míň, než bývali zvyklí. Zároveň ale registrujeme i nové zákazníky, kteří třeba dříve cestovali samostatně,“ uvedl mluvčí Fischer Group Jan Bezděk. Doplnil, že od cestovní kanceláře dostanou lidé informace o aktuálních opatřeních a povinnostech v dané destinaci. Pokud klient v průběhu dovolené zjistí, že nemá všechny dokumenty v pořádku, může se obrátit na delegáta.

Také CK Exim Tours hlásí obrovský zájem o cestování. Z destinací na léto vedou Řecko, Turecko, Španělsko a Egypt. „Nové klienty nám přihrává i to, že jsme se vypořádali se všemi držiteli voucherů za nevyužité zájezdy. Všichni naši klienti, kteří nemohli odcestovat kvůli covidu, dostali svoje peníze zpět, což nám velmi pomáhá v současné sezoně,“ řekl mluvčí CK Petr Kostka.

Motivací pro 68 procent zákazníků pro nákup pobytu u cestovních kanceláří je podle průzkumu záruka vrácení peněz při nemožnosti vycestovat kvůli pandemii. Jistotu, že případné problémy budou moci řešit osobně v pobočkách, telefonicky nebo e-mailem, je podstatná pro přibližně 50 procent lidí. Nechtějí být spojeni s automaty nebo tzv. chatboty, tedy počítačovými programy, které jsou určené k automatizované komunikaci s lidmi. Stejná část oslovených věří referenci známých nebo příbuzných. Pro zhruba 80 procent lidí je důležitá historie, dobrá pověst a přístup cestovní kanceláře k zákazníkům.

Nejnovější články z rubriky Outgoing

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více