Čas chvály i skřípání zubů

 

 

Lednový Klubový den ACK ČR se tradičně koná v předvečer veletrhů GO/Regiontour v Brně na téma propagace v cestovním ruchu. Jako součást doprovodného programu veletrhů je Klubový den otevřen všem zájemcům o tuto problematiku a jsou na něj zváni vrcholní představitelé státní moci i dalších profesních organizací. 7. ledna 2004 přijali pozvání do nového konferenčního sálu hotelu Voroněž i ministr pro místní rozvoj Pavel Němec a předseda parlamentního podvýboru pro cestovní ruch Ivo Vykydal.

Po úvodním představení místa setkání manažery hotelu Voroněž sítě OREA Hotels uvítal účastníky 1. místopředseda ACK Viliam Sivek. Ve svém projevu ocenil současnou situaci státní agentury CzechTourism a změny, ke kterým došlo v×posledním roce v×linii celostátní propagace cestovního ruchu. Jedná se o pojmenování a postupné řešení 55 překážek rozvoje cestovního ruchu, o koncentraci propagace na 6 nosných témat, změnu názvu i loga agentury, propagační aktivity v×zahraničí a celkovou změnu atmosféry v×komunikaci mezi státní a podnikatelskou sférou v×oboru. Samozřejmě, že byla připomenuta řada problémů, které poškozují obraz Česka v×zahraničí, průmysl cestovního ruchu i celou ekonomiku a které je nutno řešit na státní úrovni: bezpečnost občanů a cizinců, prostituce na E 55, bezdomovci v×centru Prahy, vízová bariéra pro turisty z×významných trhů atd. Chvála se nesla na hlavu ředitele CzechTourismu Davida Gladiše a věřme, že pro naslouchajícího ministra to byla důležitá zpětná vazba k×organizačním, personálním a rozpočtovým rozhodnutím, které v×souvislosti s×bývalou ČCCR učinil.

Ministr Pavel Němec se ve svém proslovu věnoval třem oblastem působení svého resortu. V×legislativní oblasti se dotkl otázek ochrany spotřebitele, DPH (zejména v×gastronomii) a prostituce. Do novely zákona 159/99 by měla být začleněna klauzule o uznávání kvalifikace zahraničních CK za předpokladu, že splní stejné podmínky jako tuzemské subjekty. V×oblasti investiční politiky zmínil lázeňství a sportovní zařízení, především ale rozpočtovaných 3,3 mld. Kč regionálního operačního programu EU pro Českou republiku v×oboru cestovního ruchu a 230 milionů v×operačním programu Rozvoj lidských zdrojů. V×oblasti propagace ministr mimo jiné uvedl, že na kampaň „Poznej svého nového souseda“ se vydá celkem 30 milionů korun a kongres ASTA v ×roce 2006 ještě není Praze definitivně přidělen.

Předseda parlamentního podvýboru pro cestovní ruch Ivo Vykydal v×krátkém vystoupení především vyzdvihl, že subjekty státu a regionů (měst) lépe spolupracují při propagaci ČR. Zatímco při jiných lednových Klubových dnech ACK se horlivě diskutuje o detailních problémech propagace ČR, například o tuzemských a zahraničních veletrzích, umístění a vzhledu českého stánku apod., v×přítomnosti ministra se tyto jednotlivosti jako by zdály bezvýznamné a řečníci se raději uchylovali k×pochvale činnosti a ředitele CzechTourismu nebo skluzu novely zákona 159/99.

Po přestávce představil ředitel CzechTourismu David Gladiš v×základních rysech strategii a témata propagace ČR do roku 2010. Jedná se o pracovní verzi koncepce a D. Gladiš požádal podnikatele o názory a připomínky. Tato otevřenost a vstřícnost je o to důležitější, že mezi hosty nechyběli představitelé nejsilnějších profesních sdružení v×hotelovém průmyslu a gastronomii, předsedkyně Sdružení podnikatelů v×pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA ČR M. Luprichová a prezident Národní federace hotelů a restaurací ČR R. Vacho. Strategii propagace cestovního ruchu se bude COT Business detailně věnovat v×nejbližší době.

Aleš Krejčí

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více