Bezpečí turistů v Chorvatsku má zaručit štítek Safe Stay in Croatia

Ilustrace: Chorvatské turistické sdružení Ilustrace: Chorvatské turistické sdružení

Zárukou bezpečí při pobytu v Chorvatsku má být národní značka bezpečnosti Safe Stay in Croatia (Bezpečný pobyt v Chorvatsku), kterou získají ubytovací, stravovací a další zařízení splňující přísné hygienické podmínky. Novinářům to řekla Monika Udovičičová z chorvatského ministerstva turistiky a sportu.

„Čeští turisté dlouhodobě patří do top desítky. Na tuto sezonu jsme se důkladně připravovali. Od začátku roku pracujeme na projektu Safe Stay in Croatia a máme 25 bezpečnostních protokolů pro všechny turistické aktivity, pro hotely, kempy a další typy ubytovacích služeb, ale také pro muzea, národní parky, půjčování aut a dalších. Pokud zařízení splní všechny přísné podmínky, obdrží známku, díky které turisté ví, že tam jsou v bezpečí. Zatím ji má kolem 15 000 objektů. Dále očkujeme pracovníky v turismu a nyní téměř 50 procent dostalo první dávku,“ sdělila novinářům při příležitosti příjezdu prvního letošního přímého vlaku RegioJetu z České republiky Udovičičová.

Chorvatská vláda postupně rozvolňuje opatření proti šíření koronaviru. „Hotely a restaurace jsou otevřené a od včerejška (pátku) jsou otevřené i vnitřní prostory restaurací, bary zatím jen venku. Noční kluby jsou zavřené, protože tam je těžké udržet rozestup mezi lidmi, myslím, že se otevřou až mezi posledními. Díky teplému počasí ale můžeme trávit čas venku, což je bezpečný přístup. Venku není třeba nosit roušky nebo respirátory, pouze v uzavřených prostorách,“ dodala Udovičičová.¨*

Nejnovější články z rubriky Evropa

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více