Arabian Travel Market nevybočil z vyjetých kolejí

Veletrh Arabian Travel Market je nejvýznamnější událostí cestovního ruchu v oblasti Blízkého a Středního východu. Jeho 13. ročník, který se uskutečnil v dubajském World Trade Centre ve dnech 2. – 6. května tohoto roku, tuto skutečnost jen potvrdil. Zcela jednoznačně ukázal, že budoucnost Spojených arabských emirátů, někdejší ropné velmoci, je bezpochyby v oblasti služeb a zejména pak cestovního ruchu.

Letošní ročník navázal na trendy patrné již v minulých letech. Opět se zvýšil počet vystavovatelů (letos jich přijelo 1 750 z 59 zemí), skoro o 40 % narostla celková výstavní plocha a pořadatelé z Reed Travel Exhibitions zaznamenali růst i u většiny dalších parametrů. Zároveň ale zůstal zachován i luxusnější a komornější ráz akce – sběrače katalogů byste v Dubaji hledali marně. Vystavovatelé se tak mohli soustředit na svá obchodní jednání a vytěžit z akce maximum.

Rekordní čísla veletrhu odrážejí důležitost cestovního ruchu pro oblast Perského zálivu. Podle údajů Světové organizace cestovního ruchu vytváří tento obor v oblasti Středního východu zhruba 148 mld. USD a zaměstnává kolem 4,6 mil. lidí. Ve Spojených arabských emirátech jako takových se incoming podílí více než 10 % na celkovém exportu. Loni do SAE zavítalo více než 6 mil. návštěvníků. Mezi roky 2007 a 2016 má cestovní ruch v této zemi růst tempem 4,4 % ročně.

Vývoj, kterým se cestovní ruch v zemi ubírá, byl patrný i na veletrhu. Zejména na stáncích developerských společností, které prezentovaly nové a často doslova dech beroucí projekty. V Dubaji vyrostou kopie Eiffelovy věže, sanfranciského mostu Golden Gate a dalších staveb, což některé návštěvníky přivádělo v úžas, další pak vyprovokovalo k poznámkám o tom, že město se mění v obří Disneyland či obdobu Las Vegas.

V dubajském obchodním centru letos nechyběli žádní důležití hráči usilující o přízeň bohatých zákazníků z oblasti Zálivu. Prvně se pak na veletrhu prezentovalo Japonsko, Irsko, Etiopie či Polsko. Z České republiky se do Dubaje vypravilo patnáct vystavovatelů. S ohledem na specifika dubajské klientely je logické, že se na stánku CzechTourism sešli zejména zástupci lázeňských zařízení a hotelů, druhou nejvýraznější skupinu tvořili zástupci pražských hotelů.

Text a foto: -gba-

Příští ročník Arabian Travel Market se uskuteční 1. – 4. května 2007.

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více