Anketa: Hotelové systémy v době covidové

U dodavatelů hotelových systémů jsme zjišťovali, jak v reakci na příchod koronakrize upravili své produkty i jak se nová si­tua­ce podepsala na jejich činnosti obecně.

Pavel Kotas

 

Pavel Kotas, Previo

Během nouzového stavu jsme zredukovali počet hodin na telefonické zákaznické podpoře asi na čtvrtinu, ale o to více jsme klienty informovali na sociálních sítích, blogu a v e-mailech. Náš rezervační systém R+ a channel manager normálně zprocesují desítky tisíc on-line rezervací měsíčně. V době krize to bylo cca 3 % tohoto objemu, takže se servery trochu nudily. Jinak jsme ale vývoj Previa nijak neomezili, a naopak jsme zařadili plnou rychlost v dokončení projektu automatizace recepce myAlfred.cz. Projekt jsme úspěšně spustili s otevřením hotelů, tedy 25. května. Jen za červen si pak u našich ubytovatelů provedlo on-line check-in přes 50 000 hostů! Při pětiminutovém čekání na recepci to dělá 174 dní, o které jsme hostům prodloužili pobyt a hoteliérům ušetřili na recepci. A to je skvělý pocit.

Filip Kühnel

 

Filip Kühnel, HotelTime Solutions

V době COVIDU jsme v HotelTime Solutions začali s klienty více komunikovat o našich stávajících produktech souvisejících s automatizací provozu jako ONLINE CHECK-IN, HOUSEKEEPING APLIKACE, REVENUE MANAGEMENT, AUTOMATICKÁ DISTRIBUCE a zaměřili se na nové inovace v těchto oblastech včetně propojení s novými zahraničními partnery. V době po COVIDU jsou tyto funkce a aplikace vnímány jako nutnost pro zlepšení služby pro hosty a zároveň udržení vysoké efektivity provozu. V době COVIDU jsme dokonce proškolili několik nových klientů, kteří najednou viděli velkou přidanou hodnotu v cloudovém řešení, kdy nemusí být na hotelu přítomni, aby jej mohli řídit. Další vývoj směřuje právě k automatizaci rutinních procesů, aby zbylo více času na péči o hosty!

 

Martin BlažekMartin Blažek, Mevris

Jak využít naše schopnosti a pomoci? Vytvořili jsme on-line platformu, která nabídla volné kapacity hotelů jako nouzové bydlení zdravotníkům. Jako vedlejší efekt jsme dali klientům zdarma nástroj pro on-line prodej ubytovacích voucherů. Ve spolupráci s Amazing Places jsme založili Hero Hotel, který dnes nabízí jako poděkování ubytování zdarma těm, kdo stáli v první linii v době pandemie, a buduje dobré PR hotelům.

Co se týká hotelového systému Better Hotel, pomáhali jsme s podklady k žádostem o finanční podporu nebo jsme optimalizovali s klienty přímý prodej s cílem snížit provizní náklady. Před znovuotevřením jsme se zaměřili na ­auto­matizaci provozních i prodejních procesů. Nakonec jsme vylepšili mnoho funkcí, které minimalizují nutnost lidského kontaktu a usnadňují proces check-inu, předávání klíčů nebo automatizují check-out.

 

Benjamin Kittl Benjamin Kittl, HORES PLUS

Určitě jsme zaznamenali nárůst poptávky po produktech souvisejících s digitalizací a automatizací, které sice už v našem portfoliu byly, ale nebyly v popředí zájmu klientů. Během krize jsme nabízeli ve spolupráci s partnery zdarma nebo s výraznou slevou produkty zaměřené na efektivní, automatický provoz hotelů se zachováním komfortu a bezpečí hosta. Šlo zejména o hotelové kiosky a aplikace provázející hosta během pobytu.

Díky dobře nastaveným mechanismům uvnitř firmy jsme nemuseli zásadně omezovat provoz a během krize jsme mohli pokračovat i ve vývoji nových produktů, které máme v našem střednědobém plánu.

Jaromír Pažout

 

Jaromír Pažout, Bookassist

Ujistili jsme všechny naše hotelové partnery, že Bookassist je tu, aby jim i nadále pomáhal. Naše služby ani dostupnost nebyly nijak omezeny. Jako společnost, zabývající se internetovou technologií od roku 1999, jsme vždy byli v popředí poskytování softwaru a služeb on-line, a to nám nyní pomáhá. Bookassist se v tomto náročném čase zaměřil a stále zaměřuje na získání nejlepších možných doporučení pro naše hotelové partnery, abychom jim pomohli.

Jako mezinárodní společnost jsme byli v Bookassist již dlouho zvyklí spolupracovat na dálku. Od 1. července pracují téměř všichni zaměstnanci Bookassist vzdáleně. Již v roce 2019 jsme předvídali změnu kultury na pracovišti, která přitahuje a udržuje mladé zaměstnance. Zavedli jsme novou politiku týkající se pružné pracovní doby a flexibility práce. Klíčem k úspěchu je to, že práce každého je založena na výsledcích, nikoli na základě času stráveného u stolu v kanceláři. Zaměstnanci mají větší kontrolu nad svými hodinami a dosažením konkrétní rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. COVID-19 tuto změnu jen urychlil.

 

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Letiště Praha letos odbaví 4 miliony lidí a skončí ve ztrátě

Pražské ruzyňské letiště by letos mělo podle odhadů odbavit asi čtyři miliony cestujících a společnost Letiště Praha zřejmě skončí ve ztrátě v řádu stovek milionů korun. Obnovování provozu je zatím pomalejší než u některých srovnatelných letišť v Evropě. Přesto...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

Kulhánek: Turismus se v létě přiblížil předcovidové situaci

Po Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) se tento týden za končící letní turistickou sezonou ohlédlo také Ministerstvo zahraničních věcí (MZV). O vývoji zejména výjezdového turismu novináře během dnešní tiskové konference informoval ministr Jakub Kulhánek. Představeny byly...

Číst více
Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více