Anketa: Hotelové systémy v době covidové

U dodavatelů hotelových systémů jsme zjišťovali, jak v reakci na příchod koronakrize upravili své produkty i jak se nová si­tua­ce podepsala na jejich činnosti obecně.

Pavel Kotas

 

Pavel Kotas, Previo

Během nouzového stavu jsme zredukovali počet hodin na telefonické zákaznické podpoře asi na čtvrtinu, ale o to více jsme klienty informovali na sociálních sítích, blogu a v e-mailech. Náš rezervační systém R+ a channel manager normálně zprocesují desítky tisíc on-line rezervací měsíčně. V době krize to bylo cca 3 % tohoto objemu, takže se servery trochu nudily. Jinak jsme ale vývoj Previa nijak neomezili, a naopak jsme zařadili plnou rychlost v dokončení projektu automatizace recepce myAlfred.cz. Projekt jsme úspěšně spustili s otevřením hotelů, tedy 25. května. Jen za červen si pak u našich ubytovatelů provedlo on-line check-in přes 50 000 hostů! Při pětiminutovém čekání na recepci to dělá 174 dní, o které jsme hostům prodloužili pobyt a hoteliérům ušetřili na recepci. A to je skvělý pocit.

Filip Kühnel

 

Filip Kühnel, HotelTime Solutions

V době COVIDU jsme v HotelTime Solutions začali s klienty více komunikovat o našich stávajících produktech souvisejících s automatizací provozu jako ONLINE CHECK-IN, HOUSEKEEPING APLIKACE, REVENUE MANAGEMENT, AUTOMATICKÁ DISTRIBUCE a zaměřili se na nové inovace v těchto oblastech včetně propojení s novými zahraničními partnery. V době po COVIDU jsou tyto funkce a aplikace vnímány jako nutnost pro zlepšení služby pro hosty a zároveň udržení vysoké efektivity provozu. V době COVIDU jsme dokonce proškolili několik nových klientů, kteří najednou viděli velkou přidanou hodnotu v cloudovém řešení, kdy nemusí být na hotelu přítomni, aby jej mohli řídit. Další vývoj směřuje právě k automatizaci rutinních procesů, aby zbylo více času na péči o hosty!

 

Martin BlažekMartin Blažek, Mevris

Jak využít naše schopnosti a pomoci? Vytvořili jsme on-line platformu, která nabídla volné kapacity hotelů jako nouzové bydlení zdravotníkům. Jako vedlejší efekt jsme dali klientům zdarma nástroj pro on-line prodej ubytovacích voucherů. Ve spolupráci s Amazing Places jsme založili Hero Hotel, který dnes nabízí jako poděkování ubytování zdarma těm, kdo stáli v první linii v době pandemie, a buduje dobré PR hotelům.

Co se týká hotelového systému Better Hotel, pomáhali jsme s podklady k žádostem o finanční podporu nebo jsme optimalizovali s klienty přímý prodej s cílem snížit provizní náklady. Před znovuotevřením jsme se zaměřili na ­auto­matizaci provozních i prodejních procesů. Nakonec jsme vylepšili mnoho funkcí, které minimalizují nutnost lidského kontaktu a usnadňují proces check-inu, předávání klíčů nebo automatizují check-out.

 

Benjamin Kittl Benjamin Kittl, HORES PLUS

Určitě jsme zaznamenali nárůst poptávky po produktech souvisejících s digitalizací a automatizací, které sice už v našem portfoliu byly, ale nebyly v popředí zájmu klientů. Během krize jsme nabízeli ve spolupráci s partnery zdarma nebo s výraznou slevou produkty zaměřené na efektivní, automatický provoz hotelů se zachováním komfortu a bezpečí hosta. Šlo zejména o hotelové kiosky a aplikace provázející hosta během pobytu.

Díky dobře nastaveným mechanismům uvnitř firmy jsme nemuseli zásadně omezovat provoz a během krize jsme mohli pokračovat i ve vývoji nových produktů, které máme v našem střednědobém plánu.

Jaromír Pažout

 

Jaromír Pažout, Bookassist

Ujistili jsme všechny naše hotelové partnery, že Bookassist je tu, aby jim i nadále pomáhal. Naše služby ani dostupnost nebyly nijak omezeny. Jako společnost, zabývající se internetovou technologií od roku 1999, jsme vždy byli v popředí poskytování softwaru a služeb on-line, a to nám nyní pomáhá. Bookassist se v tomto náročném čase zaměřil a stále zaměřuje na získání nejlepších možných doporučení pro naše hotelové partnery, abychom jim pomohli.

Jako mezinárodní společnost jsme byli v Bookassist již dlouho zvyklí spolupracovat na dálku. Od 1. července pracují téměř všichni zaměstnanci Bookassist vzdáleně. Již v roce 2019 jsme předvídali změnu kultury na pracovišti, která přitahuje a udržuje mladé zaměstnance. Zavedli jsme novou politiku týkající se pružné pracovní doby a flexibility práce. Klíčem k úspěchu je to, že práce každého je založena na výsledcích, nikoli na základě času stráveného u stolu v kanceláři. Zaměstnanci mají větší kontrolu nad svými hodinami a dosažením konkrétní rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. COVID-19 tuto změnu jen urychlil.

 

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více