Celosvětová krize cestovního ruchu spojená s pandemickou situací v právě uplynulém roce přivedla obě cestovní kanceláře před náročné, ale jediné logické rozhodnutí – organizační fúzi ve sjednocenou silnou společnost. Tento proces, již loni nastartovaný sestěhováním pod jednu střechu, nyní končí.
Na začátku loňského roku vstoupila cestovní kancelář Adventura do jubilejní třicáté sezony, její dceřiná společnost China Tours pak do sezony dvacáté. Adventura vznikla v raných devadesátých letech jako jedna z prvních porevolučních cestovních kanceláří a postupně se vyprofilovala v jednu z největších českých cestovních kanceláří, nabízející poznávací a aktivní dovolenou v rámci celého světa. China Tours byla založena o deset let později jako cestovní kancelář specializovaná na poznávací zájezdy do Asie. Také ona si velmi rychle vydobyla respekt a získala mnoho věrných příznivců. Místo opulentních oslav dvojitého výročí ale musely managementy obou firem v loňském roce řešit o poznání méně příjemnou agendu.
„Bohužel právě v jubilejním roce vypukla pandemie onemocnění covid-19, která těžce otřásla celosvětovým cestovním ruchem. Kvůli nezbytným úsporám jsme museli s lítostí zredukovat naše pracovní týmy a sestěhovat obě cestovní kanceláře na společnou sídelní adresu ve Voroněžské ulici na Praze 10. Díky rezervám, částečné státní pomoci a usilovné mravenčí práci jsme dokázali oba pandemické roky ekonomicky zvládnout a pevně věříme, že to nejhorší je už za námi,“ uvádí Petr Novotný, generální ředitel znovusjednocené společnosti, a dodává: „Proces sloučení obou našich cestovních kanceláří nyní završujeme. Krize je dobrou příležitostí k revizi aktuálního uspořádání i k novému rozvoji. Adventura, ve svých počátcích spíše aktivně a outdoorově zaměřená, v posledních dvaceti letech výrazně rozšířila svůj záběr, a jedním z hlavních pilířů její nabídky se staly poznávací zájezdy. Existence dceřiné poznávací cestovní kanceláře tedy už nedává tak jasný smysl jako v době vzniku China Tours.“
Obě firmy se tak nyní sloučily zpět do mateřské společnosti Adventura, a pro marketingové zpřehlednění zavádí parciální značky dvou specializovaných produkčních týmů. Do čela těchto týmů se potom staví ti nejpovolanější ze spolumajitelů firmy, kteří chtějí spolehlivě navázat na předchozí úspěchy i tradice: tým ADVENTURA TRAVEL (se specializací na poznávací zájezdy) povede zakladatel a dosavadní ředitel China Tours Miloš Podpěra, tým ADVENTURA ACTIVE (zaměřený na aktivní dovolenou) pak bude řídit jeden ze zakladatelů a jednatel Adventury Jaroslav Lhota.
„Moc děkujeme našim klientům, že nás ve složitém období s vynuceným rušením a přesouváním zájezdů podrželi a trpělivě snášeli všechny změny a nestandardní komplikace s aktuálním cestováním spojené. Věříme, že situace v příštím roce bude znatelně lepší. Na stránkách Adventura.cz je již nyní k dispozici kompletní nabídka obou cestovních kanceláří, jak ji naši klienti znají z minulých let. Tištěné katalogy pro rok 2022 nevydáváme, protože celosvětová situace i nová doba si neodbytně žádají průběžný flexibilní přístup, který už nelze prostřednictvím statické tištěné nabídky zodpovědně zajistit. Bude nám potěšením i závazkem, pokud si naše stránky projdou jak naši dosavadní klienti, tak i noví zájemci o kvalitní – poznávací i aktivní – cestování, a vyberou si zde svoji příští dovolenou,“ uzavírá Petr Novotný.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.