×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

7 trendů ve wellness turismu pro rok 2020

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Stejně jako klasický cestovní ruch je i wellness turismus ovlivňován globálními trendy. Proto jsme sáhli po studii Global Wellness Institutu a vybrali z ní pro vás sedmero hlavních trendů, které budou ovlivňovat trh v tomto roce.

1. Prázdniny bez chemikálií

Současná vlna zvýšeného zájmu o eko­logickou problematiku se projevuje i ve světě wellness. Čím dál více hotelů nabízejících wellnessové služby přestává ve svých provozech používat chemikálie a nahrazuje je přírodními alternativami. Stejně tak se mnohem větší pozornost věnuje odpadovému hospodářství, přijímají se programy zamezující plýtvání s potravinami apod.

2. Digitální detox

Kromě opravdového detoxu nabízejí dnešní lázeňské a wellnessové resorty také detox digitální. Smyslem je nabídnout klientům odpočinek od stresujícího světa sociálních médií, e-mailů a dalších digitálních médií. V některých hotelech musejí klienti povinně odevzdat své telefony, tablety a další elektronická zařízení, jinde jsou od světa odříznuti prostou neexistencí připojení Wi-Fi i mobilního signálu, v dalších zařízeních zase nabízejí speciální programy, během kterých se „digitální závisláci“ zbavují svých potíží ve skupině stejně postižených jedinců.

3. Sladké sny

Celosvětově přibývá lidí, kteří mají chronické problémy se spánkem. Ve Velké Británii je například jejich podíl asi 35procentní. Nekvalitní spánek samozřejmě ovlivňuje výkon, zpomaluje reakční časy, při sportu bývá příčinou zranění apod. Vysoce specializované wellnessové zájezdy po celém světě proto nyní nabízejí programy kombinující celou řadu holistických procedur a odborných spánkových tipů, které by měly klientům zajistit lepší spánek a tím i dosažení optimální pohody.

4. Návrat ke kořenům

Velká část světové populace bydlí a pracuje v betonových džunglích rušných velkoměst plných aut. Není proto divu, že alespoň během dovolené lidé touží po opaku, tedy po návratu do přírody. Wellnessové programy šité na míru těmto klientům kombinují pobyt v přírodě s cvičením, hraním, odpočinkem, pečlivě volenou stravou a další péčí. A zároveň přivádějí účastníky do unikátních světových destinací. Všeobecná touha po zážitcích zkrátka prostupuje i světem wellness.

5. Léčivé zvuky hudby

V naší kultuře se hudba trivializovala na krátkodobou zábavu, v jiných kulturách ovšem slouží k podpoře meditace a zvy­šování duchovní a léčivé energie. S tímto potenciálem se dnes čím dál více pracuje i v soudobých wellnessových provozech, kterými se tak linou tóny tibetských mís a dalších nástrojů, které pomáhají stimulovat mozek a harmonizovat nervovou soustavu.

6. Zaměřeno na muže

Není tomu tak dávno, kdy slovo wellness automaticky asociovalo služby poskytované zejména ženám. Jenže v posledních letech roste celosvětově poptávka po takovýchto službách i u mužů, zejména pak ve věku 45–70 let. Vznikají proto programy cílené na muže, které obsahují postupy zpomalující stárnutí, speciální výživu, lázeňské procedury, golf a další aktivity. Cílem je změnit neutěšený stav, kdy mnoho mužů trpí psychickými problémy a zhruba pětina (údaj z Velké Británie) se v důsledku špatného životního stylu a zanedbané péče o vlastní zdraví nedožije 65 let.

7. Konec univerzálnosti

Již z antiky je známé rčení o tom, že co je pro jednoho lék, pro druhého může být jedem. Stejně tak i v oblasti wellness platí, že každému vyhovuje něco jiného a žádný univerzální přístup neexistuje, resp. nefunguje. Wellnessová centra proto v posledních letech investují do různých testovacích metod (včetně genetických), aby svým klientům mohla nabídnout programy šité opravdu na tělo. Trend podporuje i skutečnost, že testování je dnes dostupnější, méně invazivní a také mnohem přesnější, což umožňuje dosáhnout špičkového výkonu.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Japonsko hlásí rekordní pokles mezinárodních příjezdů

Počet zahraničních turistů v Japonsku klesl loni na 245 900, což bylo nejméně od roku 1964, odkdy se tento údaj sleduje. Meziročně se jejich počet snížil o rekordních 94 procent, ve srovnání s rokem 2019, tedy s dobou před pandemií...

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Profesní svazy volají po kompenzacích, vláda se jimi bude zabývat příští týden

(aktualizováno 20. 1.) Seznam profesních svazů kritizujících postoj vlády k podpoře cestovního ruchu se neustále rozrůstá. Nově se ozvala Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK) - kabinetu vyčítá, že bez náhrady zrušil program Antivirus jako jedinou fungující podporu...

Číst více