1. Prázdniny bez chemikálií
Současná vlna zvýšeného zájmu o ekologickou problematiku se projevuje i ve světě wellness. Čím dál více hotelů nabízejících wellnessové služby přestává ve svých provozech používat chemikálie a nahrazuje je přírodními alternativami. Stejně tak se mnohem větší pozornost věnuje odpadovému hospodářství, přijímají se programy zamezující plýtvání s potravinami apod.
2. Digitální detox
Kromě opravdového detoxu nabízejí dnešní lázeňské a wellnessové resorty také detox digitální. Smyslem je nabídnout klientům odpočinek od stresujícího světa sociálních médií, e-mailů a dalších digitálních médií. V některých hotelech musejí klienti povinně odevzdat své telefony, tablety a další elektronická zařízení, jinde jsou od světa odříznuti prostou neexistencí připojení Wi-Fi i mobilního signálu, v dalších zařízeních zase nabízejí speciální programy, během kterých se „digitální závisláci“ zbavují svých potíží ve skupině stejně postižených jedinců.
3. Sladké sny
Celosvětově přibývá lidí, kteří mají chronické problémy se spánkem. Ve Velké Británii je například jejich podíl asi 35procentní. Nekvalitní spánek samozřejmě ovlivňuje výkon, zpomaluje reakční časy, při sportu bývá příčinou zranění apod. Vysoce specializované wellnessové zájezdy po celém světě proto nyní nabízejí programy kombinující celou řadu holistických procedur a odborných spánkových tipů, které by měly klientům zajistit lepší spánek a tím i dosažení optimální pohody.
4. Návrat ke kořenům
Velká část světové populace bydlí a pracuje v betonových džunglích rušných velkoměst plných aut. Není proto divu, že alespoň během dovolené lidé touží po opaku, tedy po návratu do přírody. Wellnessové programy šité na míru těmto klientům kombinují pobyt v přírodě s cvičením, hraním, odpočinkem, pečlivě volenou stravou a další péčí. A zároveň přivádějí účastníky do unikátních světových destinací. Všeobecná touha po zážitcích zkrátka prostupuje i světem wellness.
5. Léčivé zvuky hudby
V naší kultuře se hudba trivializovala na krátkodobou zábavu, v jiných kulturách ovšem slouží k podpoře meditace a zvyšování duchovní a léčivé energie. S tímto potenciálem se dnes čím dál více pracuje i v soudobých wellnessových provozech, kterými se tak linou tóny tibetských mís a dalších nástrojů, které pomáhají stimulovat mozek a harmonizovat nervovou soustavu.
6. Zaměřeno na muže
Není tomu tak dávno, kdy slovo wellness automaticky asociovalo služby poskytované zejména ženám. Jenže v posledních letech roste celosvětově poptávka po takovýchto službách i u mužů, zejména pak ve věku 45–70 let. Vznikají proto programy cílené na muže, které obsahují postupy zpomalující stárnutí, speciální výživu, lázeňské procedury, golf a další aktivity. Cílem je změnit neutěšený stav, kdy mnoho mužů trpí psychickými problémy a zhruba pětina (údaj z Velké Británie) se v důsledku špatného životního stylu a zanedbané péče o vlastní zdraví nedožije 65 let.
7. Konec univerzálnosti
Již z antiky je známé rčení o tom, že co je pro jednoho lék, pro druhého může být jedem. Stejně tak i v oblasti wellness platí, že každému vyhovuje něco jiného a žádný univerzální přístup neexistuje, resp. nefunguje. Wellnessová centra proto v posledních letech investují do různých testovacích metod (včetně genetických), aby svým klientům mohla nabídnout programy šité opravdu na tělo. Trend podporuje i skutečnost, že testování je dnes dostupnější, méně invazivní a také mnohem přesnější, což umožňuje dosáhnout špičkového výkonu.