10 praktických tipů pro tvorbu a optimalizaci webu a více přímých rezervací

V první vlně koronakrize jsme se všichni soustředili na změnu strategie v prodeji. Spoustu z nás to posunulo k vyšším tržbám, k jiné obchodní strategii a k větší kreativitě. Druhá vlna je více spjata s celkovým uzavřením provozů a využíváním času k optimalizaci čehokoliv, na co jsme doposud neměli čas. Společně se nyní vrhněme na optimalizaci webu. Zaměříme se na to, jak to udělat pokud možno rychle, ale přitom efektivně, s relativně rozumnými náklady a vyšší konverzí než doposud.

Jednou z úžasných věcí na internetu je ta, že na velikosti vašeho ubytovacího zařízení vůbec nezáleží. Neexistuje žádný důvod k tomu, aby váš web nemohl být umístěn ve vyhledávání výš než stránky daleko většího či známějšího hotelu. Na internetu platí stejné podmínky pro všechny bez rozdílu. Vzhledem k výzvám posledních měsíců nyní více než kdy jindy musejí být hoteliéři kreativní a nápadití.

Foto: Shutterstock.com

 

Věděli jste, že na to, aby návštěvník posoudil váš web a rozhodl se, jestli zde nakoupí, mu stačí 0,2 sekundy? A že 40 % uživatelů internetu opustí stránku, pokud se do 3 vteřin nenačte?

Web za 3 hodiny

I v této bouřlivé době, kdy většina z nás počítá každou korunu, se můžete k hotovému webu dostat za pár hodin. A to platí i pro movitější hoteliéry, kteří by za normálních okolností investovali nemálo financí do unikátního designu. Teď je potřeba rychle reagovat na vývoj situace. Dnes už nemusíte čekat 6 měsíců na to, až spustíte svůj web. Zvolte řešení, které vám, třeba jen na přechodnou dobu, dovolí rychle spustit web, který vám neudělá díru do rozpočtu.

Mít dnes designově vyladěnou webovou stránku, díky níž můžeme uplatnit strategii přímých rezervací, je otázka pár hodin. Přizpůsobit se aktuálním trendům s cílem přeměnit návštěvníka webu v budoucího hosta nikdy nebylo snazší. Důležité je, abyste spojili síly s těmi, kdo se na konverzi hotelových webů specializují. Spolehlivě si např. během 3 hodin zvládnete spustit nový web. Opravdu, máte-li po ruce své fotografie a texty, je to raz dva a bez zdlouhavého kódování.

Například Areál Bedřichovka si v rozmezí pár hodin právě takový web spustil. Dokáže-li to ubytovací zařízení, které se před koronakrizí soustřeďovalo převážně na školní lyžařské a sportovní skupiny, dětské tábory či rodinné ubytování, zvládne to kdokoliv z vás bez ohledu na to, jestli patříte do skupiny hoteliérů nabízejících jednoduché ubytování se sdíleným sociálním zařízením, zda provozujete penzion anebo čtyřhvězdičkový hotel.

Je to opravdu hračka. Vyberte šablonu a přizpůsobte ji designově značce svého ubytovacího zařízení. Poté zvolte barvy, písma, přidejte obrázky, videa a poutavý obsah. Pokud nejste spokojeni s šablonou, můžete ji kdykoli změnit. Všechna nahraná data se automaticky převedou do nového designu.

Takový web lze pravidelně bez náročnějších administrativních úkonů také kdykoliv upravit. Nemusíte umět kódovat. Nemusíte si nechávat zpracovávat nějaké složité statistiky. Vše už je pro vás připraveno. A víte, co je na tom nejskvělejší? Web je propojen automaticky s on-line rezervačním systémem Profitroom a díky tomu se vše, co vytvoříte v booking enginu, ať už jde o nově vytvořený pobytový balíček, změnu v popisu ceny, nebo úpravu názvu pokoje či přidání nové fotky, přenese a vy už nemusíte tvořit speciální podstránky. Vše děláte jen jednou. To samé platí pro dárkové poukázky a vouchery, o které je mezi hosty nyní v podzimním a předvánočním období velká rvačka. Vše v jednom.

Dobré a funkční webové stránky jsou v dnešní době základem. Díky webovým stránkám si budujete nejen značku, ale především vztah se zákazníky, kteří ocení přehlednost a jednoduchost. Jde o prezentaci, která funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, takže se o vás zákazníci dozvědí, i když spíte nebo máte hotel nebo penzion zavřený. A to je to, co nyní potřebujete.

Téměř dvě třetiny hostů začaly v době koronakrize upřednostňovat přímé rezervace.

Web máme, nyní optimalizace

Podzim a začátek zimy je pro většinu hoteliérů vnímána jako mimosezona. A i typické horské hotely využívají toto období pro nadechnutí se před nadcházející lyžařskou sezonou.

  1. Zajistěte mobilní verzi webové stránky
    Šablonové řešení je vždy přizpůsobené také mobilním zařízením. S Profitroom Webassistant si nemusíte dělat žádné starosti. Webová stránka bude vždy optimalizována pro počítač, tablet nebo chytrý telefon. Stačí vyzkoušet.
  2. Optimalizujte web pro organické vyhledávání
    Dnes jsou naši hosté chytřejší – používají totiž všechny možné technologie a informace pro to, aby se dobře rozhodli. Vše začíná na vyhledávačích Google nebo také na Yahoo! či Bing anebo Seznamu. My musíme být tam, kde jsou oni a k tomu potřebujeme optimalizaci klíčových slov. Kdy jste si naposledy dělali analýzu klíčových slov? Máte všechny podstránky na webu správně označeny klíčovými slovy, která jsou konkrétně pro vaše ubytovací zařízení relevantní?
    SEO znamená optimalizovat vyhledávání organicky, a to buď kvalitou (na web přijdou skutečně naši zákazníci) nebo kvantitou (přivedeme na web hodně uživatelů a budeme doufat, že poměrná část jsou naši zákazníci). A kromě optimalizace musíme zapracovat na rychlosti načtení webové stránky, protože čím déle uživatel čeká na načtení obsahu, tím rychleji ho zkušenost s naším webem přetáhne ke konkurenci.
  3. Vymyslete si atraktivní „call-to-action“ tlačítka
    Dobře, návštěvníka na webu už máme. Dalším krokem je navést ho do on-line rezervačního systému, aby si mohl rezervovat. Stane se tak, že bude moci očima rychle proskenovat webovou stránku – chce se seznámit se službami, kategoriemi pokojů, chce vidět fotky nebo si přečíst recenze. Ale zatím nerezervuje, hledá informace.
    Atraktivní tlačítka, jednoduše popsaná, mu pomohou se rozhodnout. Potřebujeme „Rezervuj nyní“ nebo „Přečíst recenze zákazníků“, „Prohlédnout fotogalerii“. Ne­bo prostě jen „Pouze dnes získáš 2 noci za cenu 1″.
    Cokoliv pomůže dostat klienta do on-line rezervačního systému, aby se podíval na dostupnost, ceny a možnosti ubytování. Barevnost tlačítek je také alchymie. Čím výraznější oproti ostatnímu textu na webu tlačítko bude, tím lépe.
    Nezapomeňte na „covid-19 aktuality“. Ty potřebují taktéž výrazné tlačítko.
  4. Zvolte si ten nejlepší rezervační systém
    Web máme, mobilní je také, a protože používáte Profitroom Webassistant, vše je propojeno s unikátním a funkčním booking enginem, který dosahuje jedné z nejvyšších konverzí mezi on-line rezervačními systémy v Evropě. Je optimalizován na prodej pobytových balíčků či cen i těch nejbláznivějších kombinací, např. rodinných či wellness pobytů. Každá cena či pobytový balíček mají svoji vlastní podstránku, kterou můžete pár kliky propagovat ve svém newsletteru, přesměrovat z vašeho vyskakovacího banneru nebo z reklamy na Facebooku či Googlu.
    Výborný on-line rezervační systém ale není jen otázkou získání rezervace. Je to o celém procesu a o tom, aby se klient také do hotelu vrátil. K tomu napomůžeme připojením na CRM systém pro automatizovaný marketing.
  5. Zvýrazněte sociální důkaz
    Social proof, neboli sociální důkaz, je utvrzení, že volba, kterou se právě chystá uživatel provést (rezervovat pokoj), je správná. Uživatel potřebuje vidět recenze spokojených, ale i nespokojených hostů, potřebuje vidět, že za posledních 24 hodin si rezervovalo pobyt ve vašem hotelu dalších 8 hostů. Můžete použít taktéž fotografie hostů či vyfotografovat Knihu hostů, pokud dáváte přednost psaným recenzím na recepci hotelu. Není nic efektivnějšího, než se pochlubit tímto způsobem.
  6. Odpovídejte na dotazy
    Dnes patří chat k základním komunikačním kanálům na webové stránce. Umožňuje klientům zeptat se na cokoli přímo na webu. Rychlá a profesionální zpětná vazba zvyšuje konverzi přímo na webových stránkách. Uživatel už na webu je, nyní zbývá ho jen podpořit v jeho rozhodnutí rezervovat pokoj. Existují bezplatná řešení, nebo si vše můžete propojit s Facebook Messengerem. Chat je dnes pro spoustu hostů či uživatelů důležitější než telefonní číslo.
  7. Nezapomeňte na metasearch vyhledávače
    Web máme, máme optimalizovaná klíčová slova, vytvořena výrazná a motivující tlačítka vyzývající k akci, máme vyladěný on-line rezervační systém (samozřejmě s odpovídající obchodní strategií a strategii přímých rezervací) a jsme schopni díky chatu odpovídat na dotazy uživatelů našeho webu.
    Metasearch vyhledávače nám pomohou zobrazovat naši cenovou nabídku. Např. Google, Trivago, ale i TripAdvisor nám, pokud používáme certifikovaný booking engine, zobrazí naši aktuální cenu ve vybraném termínu. Optimalizace pozice na metasearch vyhledávačích je pro nás dalším zdrojem klientů, kteří přicházejí na naši webovou stránku. Nepromarněme tento potenciál.
  8. Pochlubte se spokojenými hosty
    Až 80 % uživatelů, kteří se chystají nakoupit pobyt on-line, potřebuje a vyhledává recenze, aby se ujistili, že jejich rozhodnutí je správné. Čím více vlastních recenzí máte k dispozici na svých webových stránkách, tím delší čas na nich uživatelé stráví a jejich rozhodování bude jednodušší.
    Odkaz na podstránku s recenzemi by měl být viditelný na hlavní stránce s využitím tlačítek Call-To-Action. Nepoužívejte recenze z jiných portálů a nepropagujte žádné jiné portály. Používejte vlastní dotazník. Nejlepším řešením na českém a slovenském trhu, které dokáže efektivně ovlivnit výstup např. na Googlu, získáte od firmy TrustYou. Vyzkoušet to můžete na 30 dní zdarma.
  9. Umožněte rezervovat na sociálních sítích
    Je to smršť, informační smršť, obsahová smršť… ano, na sociálních sítích to žije a i hotelové pobyty lze přes ně velmi dobře prodávat. Potřebujeme takový on-line rezervační systém, který přesměruje potenciálního klienta přesně na onu konkrétní nabídku, kterou mu propagujete, aniž by musel nutně použít jakýkoliv promo-kód. Propojit svoji facebookovou stránku s booking enginem tak, aby se zobrazovala celá nabídka, je dnes maličkost a není potřeba žádné programování.
    Aktivní působení na sociálních sítích pomáhá zvyšovat povědomí o značce našeho ubytovacího zařízení. A pomáhá nám opět přivádět uživatele na naše webové stránky.
  10. Zapracujte na cíleném marketingu
    Nejlepší a nejsnadnější marketing je ten automatizovaný. A i toho můžeme v hotelnictví dosáhnout. On-line rezervační systém spojený s CRM pomáhá každému hoteliérovi v prodeji. Segmentově laděné newslettery či automaticky generované nabídky dnes může mít každé ubytovací zařízení bez rozdílu kategorie či velikosti.
    Jděte do toho. Tohle zvládnete! Současné období nám nahrává. Hosté potřebují o vaší nabídce nejen vědět, ale taktéž se musejí umět dobře rozhodnout a na správném místě rezervovat. To nejsprávnější místo je nyní přímo u vás na webu nebo přímo v hotelu. Kdy, když ne teď?

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Instagram: 5 taktik pro zvýšení zájmu o obsah

Pravidelná komunikace na Instagramu je pro úspěch nejenom na této sociální síti klíčová. Jak komunikovat nebo jaké kroky ideálně zvolit, aby obsah zaujal a cílové publikum s ním interagovalo? Nabízím vám 5 ověřených tipů, jak postupovat.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Profil typického turisty v Praze

Turisté v Praze. Přiznejte si, že i vám toto slovní spojení evokuje opilé britské mladíky potácející se od baru k baru, německé turisty vysedávající nad orosenou sklenicí u Fleků nebo asijské návštěvníky mířící za neustálého cvakání fotoaparátů od Karlova...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Co obnáší přeměna pronajímatele přes Airbnb na podnikatele?

Ti, kteří pronajímají byty prostřednictvím platforem Airbnb nebo booking.com, v létě jistě zbystřili, když Městský soud v Praze dal zapravdu finanční správě a v konkrétním případě posoudil pronájem bytu přes Airbnb z daňového hlediska jako ubytování. Těsně poté Magistrát hlavního...

Číst více