Modré Logo Czech Specials je nejen vodítkem pro tuzemské a zahraniční hosty, kde mají ochutnat kvalitní českou kuchyni, je také důležitou certifikační značkou. Od srpna 2018, kdy administraci převzala Asociace kuchařů a cukrářů ČR (AKC ČR), požádalo o tuto certifikaci 40 restaurací z celé republiky a další žádosti přibývají.

Nabídka certifikovaných restaurací je prezentována nejen na webu a facebookovém profilu projektu, ale i na sesterských webech agentury CzechTourism, jako je Kudy z nudy nebo Česko země příběhů. Nově budou certifikované restaurace propagovány i v zahraničí.
Projekt Czech Specials byl představen v dubnu v rámci Garden Food Festivalu v Praze, kde nabízel moderní českou kuchyni a koncem září se Czech Specials představí i na svém stánku na Garden Food Festivalu v Olomouci. Zajímavý bude určitě i kulatý stůl na téma „Je česká kuchyně sexy?“, který proběhne v rámci doprovodného programu soutěže Kuchař roku, která se bude konat na začátku října při veletrhu For Gastro. Letos je soutěžním tématem česká kuchyně, proto se naši nejlepší kuchaři budou snažit zaujmout odbornou porotu moderní úpravou českých národních i regionálních specialit.
AKC ČR chce přispět k dalšímu vzdělávání kuchařů a připravuje pro certifikované i necertifikované restaurace odborné semináře, kde budou účastnící objevovat zapomenuté regionální speciality, které se naučí vařit i servírovat moderním způsobem za použití regionálních surovin a výrobků.
Naše národní kuchyně určitě patří do našeho kulturního dědictví, je nutné ji nejen zachovat pro další generace, ale také ji dále rozvíjet a propagovat doma i v zahraničí. Projekt Czech Specials se o to bude i nadále snažit!
Příspěvky připravila Bc. Maria Horníková,
administrace Czech Specials / vzdělávací projekty
Asociace kuchařů a cukrářů ČR
www.czechspecials.cz , www.akc.cz



