Zlínsko a Luhačovicko – jak si vede mladá destinační společnost?
2. 4. 2019
Hlavním požadavkem na oblastní organizaci destinačního managementu, jakou je i Zlínsko a Luhačovicko, je koordinace aktivit cestovního ruchu. Zlínsko a Luhačovicko tvoří tři prakticky svébytné oblasti – Zlínsko a Otrokovicko, Luhačovicko a Valašské Klobucko. Jeden je příznačný pro městskou turistiku, další pro špičkové lázeňství a poslední pro nádhernou přírodu. Jak skloubit nabídku různorodých aktivit?
„Dali jsme si za cíl vybudovat informační architekturu destinace, která by umožnila subjektům komunikovat napříč regionem,“ říká manažerka destinace Dana Müller. „Připravujeme workshopy s aktéry destinace, na kterých mapujeme nabídku v jednotlivých oblastech a hledáme příležitosti k propojování cílů a služeb. Věřím, že časem nebude problém dostat mladé, kteří přijeli do Zlína za designem a architekturou, na wellness do Luhačovic, lázeňské hosty zase za nádhernou valašskou přírodou do Bílých Karpat. Na mapě jsou naše lokality velmi blízko, řešíme proto propojení informací, dopravy a vůbec aktivaci zájmu o nová místa v naší destinaci.“
Prvním krokem k mapování destinace byl turistický blog Zlínsko a Luhačovicko, který představuje velké, menší i opravdu drobné cíle – kavárny, studánky, rozhledny, restaurace, galerie, památky nebo wellness. Destinace se za krátkou dobu své existence také snaží podporovat projekty, které cestovní ruch rozvíjejí, zapojuje se do příprav Zlínského architektonického manuálu nebo Zvukové mapy Luhačovice. „Za vším stojí lidé, u nás převážně velmi kreativní a zapálení odborníci ve svých oborech. Na nás teď je dostat je k jednomu stolu a pracovat na propojení sil,“ doplňuje Dana Müller.
Text a foto: Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko
Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko je spolufinancována Zlínským krajem
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.