Hlavním požadavkem na oblastní organizaci destinačního managementu, jakou je i Zlínsko a Luhačovicko, je koordinace aktivit cestovního ruchu. Zlínsko a Luhačovicko tvoří tři prakticky svébytné oblasti – Zlínsko a Otrokovicko, Luhačovicko a Valašské Klobucko. Jeden je příznačný pro městskou turistiku, další pro špičkové lázeňství a poslední pro nádhernou přírodu. Jak skloubit nabídku různorodých aktivit?
„Dali jsme si za cíl vybudovat informační architekturu destinace, která by umožnila subjektům komunikovat napříč regionem,“ říká manažerka destinace Dana Müller. „Připravujeme workshopy s aktéry destinace, na kterých mapujeme nabídku v jednotlivých oblastech a hledáme příležitosti k propojování cílů a služeb. Věřím, že časem nebude problém dostat mladé, kteří přijeli do Zlína za designem a architekturou, na wellness do Luhačovic, lázeňské hosty zase za nádhernou valašskou přírodou do Bílých Karpat. Na mapě jsou naše lokality velmi blízko, řešíme proto propojení informací, dopravy a vůbec aktivaci zájmu o nová místa v naší destinaci.“
Prvním krokem k mapování destinace byl turistický blog Zlínsko a Luhačovicko, který představuje velké, menší i opravdu drobné cíle – kavárny, studánky, rozhledny, restaurace, galerie, památky nebo wellness. Destinace se za krátkou dobu své existence také snaží podporovat projekty, které cestovní ruch rozvíjejí, zapojuje se do příprav Zlínského architektonického manuálu nebo Zvukové mapy Luhačovice. „Za vším stojí lidé, u nás převážně velmi kreativní a zapálení odborníci ve svých oborech. Na nás teď je dostat je k jednomu stolu a pracovat na propojení sil,“ doplňuje Dana Müller.
Text a foto: Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko
Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko je spolufinancována Zlínským krajem