Workshopy poradily, jak pracovat s čínským turistou a jak na Instagram

Druhý den Fóra cestovního ruchu byl ve znamení dvou workshopů. V prvním se účastníci díky projektu seznámili se specifiky čínských turistů, ve druhém poodhalili tajemství práce s aplikací Instagram a s možností jejího využití v propagaci destinací.

Specifika čínského turisty

Prvním workshopem účastníky provedli Jiří Pos a Simona Svobodová, zástupci projektu Chinese Academy, který poskytuje řešení pro podnikatele ve službách, prodeji a cestovním ruchu. Pomocí systematické výuky se projekt snaží zájemce naučit pracovat s čínskými turisty v rámci svého relevantního segmentu.

Jiří Pos se v úvodu workshopu věnoval nejprve uvedení do problematiky chování čínského turisty, představení jeho motivací, potřeb a očekávání, na což posléze navázal informacemi o specifikách čínského výjezdového cestovního ruchu. Chování čínských turistů se v posledních letech poměrně rychle mění, kdy klesá zájem o klasické poznávací zájezdy ve prospěch individuálního a zážitkového cestování po různých koutech evropského kontinentu. Zájem čínských turistů o Českou republiku v současné době stabilně roste, čemuž napomohlo zejména zavedení tří přímých linek mezi ČR a Čínou. Tržní potenciál čínského turisty je neoddiskutovatelný, a to i navzdory skutečnosti, že jen 10 procent Číňanů vlastní pas a pouhá polovina z nich si může finančně dovolit vycestovat mimo Asii. Ti, kdo si to však dovolit mohou, jsou ochotni za vhodný produkt či službu zaplatit nemalé částky. Musejí však vidět kvalitu a zejména příběh, o který se budou moci po návratu podělit. Cestování není dobou odpočinku, ale potvrzením ekonomického statusu a postavení ve společnosti. Vše proto musí být zdokumentováno skrze chytrý telefon.

Úspěšná marketingová nabídka a komunikační strategie, které dokážou dostatečně oslovit tyto „ambasadory Číny“, mohou vytvořit značné příležitosti pro komerční subjekty cestovního ruchu.

V druhé části workshopu navázala Simona Svobodová právě představením účinných komunikačních a marketingových aktivit vycházejících z typizované mentality čínského turisty. Tradiční sociální sítě nejsou v Číně přístupné, existují však jejich místní ekvivalenty, se kterými je potřeba umět pracovat. Jedním z takových sociálních nástrojů je například Alipay, tedy největší čínská společnost pro internetové platby. Alipay, který by měl v následujících měsících vstupovat na evropský trh a později i do Česka, nejenom usnadňuje čínským turistům on-line platby v Evropě, ale zároveň se stává silným komunikačním nástrojem pro prezentaci vlastní nabídky.

Instagram a jeho využití pro prezentaci destinace

Druhý z workshopů letošního Fóra cestovního ruchu byl ryze praktický – účastníci se při něm naučili pracovat s Instagramem. Lektory jim byli dva přední čeští influenceři Ondřej Duffek a Hynek Hampl.

Workshop s názvem Jak využít Instagram pro prezentaci destinace byl názorným příkladem toho, jakou roli dnes hrají nová média v marketingu destinací – kapacita byla vyčerpána již několik dní předem. A „školení“ proběhlo z gruntu, od opravdových základů. V úvodní teoretické části se účastníci dozvěděli, jak si zřídit účet na Instagramu, v čem se liší účet osobní a firemní, proč je důležité věnovat pozornost hashtagům a geotagům a hlavně jak dát o svých příspěvcích vědět ostatním. Lektoři též odpovídali na praktické dotazy související zejména s autorským právem apod.

Druhá část workshopu již byla praktická. Přestože počasí k fotografickým toulkám dvakrát nesvádělo, vyrazili účastníci do ulic Karlových Varů, aby se pokusili svými telefony ulovit co možná nejoriginálnější záběry, jež by bylo možné použít na Instagramu a třeba tím i přitáhnout pozornost dalších potenciálních návštěvníků města. Ondřej Duffek s Hynkem Hamplem se neváhali podělit o praktické tipy, jak snímky komponovat, jaké motivy mají na Instagramu největší šanci na úspěch apod. Po návratu do hotelu Thermal se pak účastníci dozvěděli, jak snímky zpracovat. Na svých fotografiích si mohli vyzkoušet použití všemožných filtrů, práci s ořezem a další techniky, které pomáhají vykřesat z fotografií maximum. Jak se můžete sami přesvědčit na Instagramu po vyhledání snímků označených hashtagem #FCR16, i z fotografií pořízených pod ocelovým nebem se dají pomocí zmíněných úprav udělat lákavé obrázky. Jen je třeba pamatovat na hlavní zásadu – všeho s mírou. Aktivity tuzemských destinací na Instagramu budeme určitě sledovat…

Foto: -gk- a -pmu-

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor COT business a iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

lupina mnoholista vlci bob

Vlčí bob ničí Krkonoše: proč byste ho měli trhat, ne obdivovat?

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více