Asociace cestovních kanceláří České republiky včera po delší pauze navázala na tradici svých Klubových dnů. Členové tohoto profesního svazu se tentokrát sešli v prostorách tuchoměřického outletového centra Prague The Style Outlets. Během odborného programu se seznámili s tím, kde mohou získat cenné informace o svých potenciálních klientech.

Na Klubových dnech je zvykem v úvodu představit hostitele. Jako první proto před účastníky předstoupila Renata Křečková, Tourism Specialist Prague The Style Outlets, a seznámila je s tím, co toto nákupní centrum nabízí turistům, cestovním kancelářím, agenturám a průvodcům. Pro turisty je tento luxusně působící outlet zajímavý mimo jiné svojí polohou v těsné blízkosti Letiště Václava Havla Praha, díky čemuž si čekání na odlet mohou zpříjemnit nákupy ve více jak sedmi desítkách značkových obchodů. Pro řadu zejména italských značek je tuchoměřický outlet pomyslnou vstupní branou do České republiky, jinde u nás zatím své obchody nemají. Jinak se mohou klienti obchodních partnerů centra těšit na nabídku, na kterou jsou zvyklí i z jiných projektů tohoto druhu – využít mohou dodatečných slev z outletových cen, požádat o vrácení DPH, načerpat síly v restauraci či některé ze tří kaváren apod. Samozřejmostí je také směnárna, infocentrum, úschovna zavazadel, bezplatná wi-fi síť či informační tabule s odletovými časy, bonusem pak terasa s famózním výhledem na přistávající letadla. V outletu myslí speciálně i na čínské klienty, takže do poloviny října bude několik desítek obchodů zapojeno do platebního systému Alipay. Obchodním partnerům z řad cestovních kanceláří, agentur či průvodců pak outlet nabízí spolupráci na bázi provize za každého přivedeného klienta. Její výše začíná na zhruba 4 eurech za osobu, konkrétní částka se odvíjí od počtu klientů.

Hlavní slovo v odborné části jednání Klubového dne pak měla ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism Markéta Vogelová, která do Tuchoměřic přijela s jedním hlavním cílem – seznámit zástupce cestovních kanceláří a agentur s tím, jaké výzkumy institut realizuje a kde lze najít jejich výsledky. Řeč tedy byla zejména o Marketingovém informačním systému (MIS), což je nástroj, který umožňuje analýzu dat z oblasti cestovního ruchu. Jak informovala Markéta Vogelová, v MIS lze najít například country reporty, tedy zprávy z trhů, na kterých CzechTourism působí prostřednictvím svých zahraničních zastoupení. Z těchto reportů mohou zástupci cestovních kanceláří získat cenné informace o vývoji turismu v daných zemích, o cestovatelském chování tamních obyvatel, o plánovaných aktivitách agentury CzechTourism apod. Z MIS si může každý registrovaný uživatel generovat sestavy či grafy dle svých potřeb a tyto údaje pak používat třeba pro přesnější zacílení svých produktů a marketingových aktivit.
Markéta Vogelová představila rovněž projekt www.tourmis.info, který byl inspiraci pro tuzemský MIS. V tomto systému jsou shromažďována a analyzována data z řady evropských zemí, což umožňuje porovnání tuzemských výkonů s konkurenčními destinacemi, stejně jako analýzu trendů, jež ovlivňují turismus v Evropě.
Podnikatelům činným v příjezdovém cestovním ruchu mohou posloužit také aktuální výzkumy realizované Institutem turismu – cenné informace přináší například výzkum image České republiky na vybraných trzích, výzkum USP tuzemských produktových řad či tzv. tracking pasivního a domácího cestovního ruchu. Markéta Vogelová účastníky Klubového dne seznámila s vybranými výsledky těchto výzkumů (pravidelní čtenáři COT s nimi byli detailněji obeznámeni v průběhu posledních dvou let) i s budoucími plány Institutu turismu v této oblasti. Mnohé z novinek týkajících se výzkumů budou agenturou CzechTourism zveřejněny v nejbližších dnech formou tiskové zprávy.
Foto: -pmu-