×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Vysoká návštěvnost hradů i zoo v Olomouckém kraji

Foto: Shutterstock.com Svatý Kopeček u Olomouce Foto: Shutterstock.com

Správci památek v Olomouckém kraji si zatím pochvalují prázdninovou návštěvnost, kterou pomáhá zvyšovat příznivé počasí i vyšší počet lidí trávicích letní dovolenou v ČR. Spokojeno je s počtem návštěvníků také vedení zoologické zahrady na Svatém Kopečku, která je nejnavštěvovanějším turistickým cílem v Olomouckém kraji, vyplývá z ankety ČTK.

Například hrad Helfštýn na Přerovsku v červenci navštívilo zhruba 25 000 lidí. „Oproti loňsku si můžeme návštěvnost pochvalovat. Počasí zatím přeje až zázračně a spousta našinců si letos asi nechala zajít chuť na dovolenou v zahraničí. To vše se promítá do denní návštěvnosti atakující ve všedních dnech často hranici tisíc osob. O víkendech jsou pak čísla ještě maličko vyšší,“ řekl ČTK kastelán Helfštýna Jan Lauro.

Velké množství lidí na hrad podle něj přilákala helfštýnská pouť, noční prohlídky i festival vojenské historie. „Velkým tahákem vzbuzujícím zájem a zvědavost i lidí, kteří tu mockrát byli, je zpřístupněné torzo paláce s novým okruhem. Hlavně máme konečně opět otevřeno šest dní v týdnu,“ podotkl Lauro.

Návštěvníci se rozhodují na poslední chvíli

Tisíce lidí v červenci zamířily do zoologické zahrady na Svatém Kopečku u Olomouce. „Návštěvnost je v těchto měsících vysoká, protože spousta lidí zůstává v České republice a vyhledává turistické cíle v jiných krajích, než v kterých žijí. Nejen víkendové, ale i pracovní dny jsou nyní z pohledu návštěvnosti velmi zajímavé. Po dlouhých měsících uzavření jsme za to velmi rádi,“ řekla ČTK mluvčí svatokopecké zoo Iveta Gronská.

Pozitivně hodnotní letní návštěvnost také správa hradu ve Šternberku na Olomoucku. „Lze říct, že návštěvnost je srovnatelná s loňským rokem, i když zatím je zhruba o deset procent nižší. Ale je to velmi proměnlivé. Finančně jsme na tom lépe než v předchozím roce, protože se mj. změnil i způsob počítání návštěvníků,“ řekla ČTK kastelánka Helena Gottwaldová.

Letošní sezóna se podle Gottwaldové vyznačuje tím, že se lidé o cíli svých výletů rozhodují na poslední chvíli a o předprodej vstupenek na chystané akce není tak velký zájem. „Například Cantervillské strašidlo s předprodejem 13 lístků navštívili 580 lidí,“ upozornila Gottwaldová, podle které se kulturní akce na šternberském hradě letos těšily dobré návštěvnosti.

Termální park ve Velkých Losinách na Šumpersku navštívilo za dva měsíce od jeho znovuotevření více než 50 000 lidí. „Od samého začátku platí pro provoz vládní restrikce, které omezují návštěvnost termálu a zakazují provozování většiny našich saun. V červnu bylo povoleno jenom 50 procent naší běžné kapacity, od července pak 75 procent. To samozřejmě negativně ovlivnilo návštěvnost termálu, stejně jako povinnost prokázat se testem, očkováním nebo potvrzením o prodělaném covidu,“ řekl ČTK jednatel Termálních Lázní Velké Losiny Martin Plachý. Od neděle 1. srpna se zrušilo omezení kapacity, dál zůstávají v platnosti nařízení týkající se podmínek vstupu to termálního parku.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více