Vysočina – krásný a čistý kraj s atraktivní turistickou nabídkou

Krajská organizace destinačního managementu Vysočina Tourism slaví letos 10 let od svého založení. Co se za dobu jejího fungování podařilo změnit a jakým aktivitám se bude věnovat v následujících letech, jsme se zeptali ředitele Vysočina Tourism Tomáše Čiháka.

Jaroslav Loskot, Vysočina TourismJak byste činnost Vysočina Tourism za desetiletí existence zhodnotil? Co se jí povedlo uskutečnit či proměnit?

Máte pravdu, je to již více než 10 let, co zastupitelstvo Kraje Vysočina rozhodlo o zřízení naší organizace. Letošní výročí, které jsme připomněli veřejnosti v rámci oslav 100 let republiky v Jihlavě 15. 9. 2018 (akce „Proletí 100letí“), je příležitostí ohlédnout se zpět a zhodnotit přínos naší organizace pro turistický region Vysočina. Přijde mi až neuvěřitelné, kolik výstupů se podařilo za toto období zrealizovat. Mám na mysli samozřejmě nespočet mediálních kampaní, inzercí a tiskových zpráv, webových prezentací, tištěných i elektronických publikací, press a fam tripů, vzdělávacích akcí, setkání s partnery, prezentačních akcí včetně veletrhů, mobilních aplikací, turistických produktů apod.

Chtěl bych využít této příležitosti a poděkovat všem svým stávajícím i dřívějším kolegům, kteří se o rozvoj cestovního ruchu na Vysočině během působení v naší organizaci zasloužili. Nemohu opomenout ani mou předchůdkyni Ivanu Mahelovou, která u zrodu Vysočina Tourism stála. Je logické, že jak se měnily podmínky na poli cestovního ruchu v ČR a přístup partnerů – zejména agentury CzechTourism –, měnily a vyvíjely se i činnosti, které naše organizace zajišťuje. Letos udělená certifikace v rámci kategorizace DMO je jasným důkazem, že úspěšně plníme roli krajské organizace destinačního managementu pro Vysočinu.

Kdybych měl vypíchnout nějaké milníky, bylo by to spoluzaložení Asociace organizací cestovního ruchu, zřízení kanceláří Vysočina Convention Bureau a Vysočina Film Office či získání certifikace v rámci Českého systému kvality služeb. Podstatná je pro mě však zejména pozitivně hodnocená činnost a její přínos pro partnery na Vysočině. V neposlední řadě pak pro zřizovatele, tedy Kraj Vysočina, vyjádřená jasným ukotvením organizace a její role v dokumentu Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina na období 2017–2025 a v návaznosti na to výrazným posílením rozpočtu pro Vysočina Tourism. Troufnu si tvrdit, že se nám daří posilovat pozitivní vnímání Vysočiny – jako „čistého kraje“ s pestrou nabídkou produktů cestovního ruchu.

Projevily se tyto aktivity na zájmu turistů? A jak byste zhodnotil letošní sezonu?

Soudě podle dostupných statistik ano. Těší nás trvalý nárůst počtu turistů navštěvujících Vysočinu. Vzhledem k charakteru turistické nabídky na Vysočině a nabízených služeb je zcela přirozené, že výrazně dominují turisté z České republiky. Na ně prioritně cílíme v našich kampaních, i když incoming, zejména z okolních zemí, je pro Vysočinu pochopitelně taktéž důležitý.

Které letošní aktivity Vysočina Tourism se setkaly s největším úspěchem?

V letošním roce jsme se svými aktivitami připojili k oslavám výročí 100 let založení republiky, téma jsme pojali jako „Sto let příběhů Vysočiny“. Kromě podpory i samotné organizace akcí jsme zaznamenali velmi pozitivní ohlasy na obsah webových stránek www.vysocina100let.cz i pravidelně zveřejňované příspěvky k tématu na facebookovém profilu
@regionvysocina. Máme radost, že se nám úspěšně daří propagovat Vysočinu prostřednictvím atraktivního marketingového symbolu – tzv. turistického pointu „Vysočina“. Za svůj si ho často berou i naši partneři v regionu, a my tak propagujeme Vysočinu společně. Pokud bych měl zmínit jednu konkrétní úspěšnou aktivitu, byla by to společná citylightová kampaň v pražském metru probíhající v květnu letošního roku, do které se finančně kromě naší organizace zapojilo i šest měst z Vysočiny.

Příští rok se tematicky ponese ve znamení vizí a změn. Jaká je vaše vize turismu Vysočiny v roce 2019?

Zásadní a věřím velmi viditelnou změnou marketingové komunikace Vysočiny realizované prostřednictvím naší organizace, bude spuštění zcela nového turistického portálu www.vysocina.eu. Nový kabát budou mít i stránky organizace www.vysocinatourism.cz a taktéž stránky propagující nabídku pro konferenční a incentivní turistiku – nově na adrese www.vysocina-konference.cz. Ptáte se na vizi turismu na Vysočině v roce 2019? Pak se znovu vrátím na začátek našeho rozhovoru. Krásná a čistá Vysočina – kraj s pestrou a atraktivní nabídkou produktů cestovního ruchu.

Foto: Jaroslav Loskot, Vysočina Tourism

 

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více