Zlínský kraj, jehož území je vnímáno jako turistický region Východní Morava, dosáhl v minulém roce (2019) poprvé návštěvnosti překračující hodnotu 800 000 hostů.

„Jsme rádi, že Východní Morava, tedy turistický region Zlínského kraje, je vyhledávanou turistickou destinací a cestovní ruch se zde stal jedním z důležitých odvětví. Zlínský kraj zřídil Centrálu cestovního ruchu Východní Moravy k podpoře cestovního ruchu na svém území, takže je na nás, abychom hledali cesty, jak region s co nejvyšší efektivitou propagovat a vytvářet o turistické nabídce pozitivní povědomí. Od roku 2018 jsme změnili marketingovou koncepci a prezentaci regionu, což se postupně pozitivně projevuje jako správný krok. Cestu vidíme v jasně nastavené integrované marketinkové komunikaci založené na prezentaci zajímavých komplexních produktů konkrétním cílovým skupinám. Domnívám se, že pro nadcházející roky má cestovní ruch ve Zlínském kraji před sebou dvě výzvy. Jednou z nich je prodloužení délky pobytu hostů v regionu. Není to snadný úkol, zvláště když trendy z posledních let ukazují, že dnešní cestovatelé preferují více kratších dovolených v tuzemsku a na dlouhé cesty se vydávají do zahraničí. Druhou výzvou je dosažení milionu hostů, to znamená přilákat k návštěvě regionu dalších zhruba 200 000 návštěvníků. Když se před 5 lety podařilo překročit dvoumilionovou hranici počtu přenocování, mohlo by se za 5 let dosáhnout sedmiciferného čísla i u počtu hostů,“ říká Petra Psotková, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, a dodává: „Jsem optimistkou i v dalším vývoji aktuální epidemie koronaviru. Věřím, že se situaci podaří zvládnout a obyvatelé ČR budou vyhledávat destinace, které nabídnou kvalitní podmínky pro tuzemskou dovolenou.
Text a foto: CCRVM



