Velká cena cestovního ruchu 2010

Během doprovodného programu veletrhů GO a REGIONTOUR v Brně byli 13. ledna vyhlášeni vítězové prvního ročníku Velké ceny cestovního ruchu. Ocenění byla předána v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář a Nejlepší elektronický newsletter. Vyhlašovateli soutěže byly Veletrhy Brno a vydavatelství C.O.T. media.

Velká cena cestovního ruchu vznikla spojením dvou prestižních soutěží Náš kraj (vydavatelství C.O.T. media), a Grand Prix Regiontour (Veletrhy Brno) V minulosti byla soutěž otevřena pouze krajským úřadům, organizacím destinačního managementu, turistickým regionům, městům a obcím. Letos poprvé se do soutěžního klání zapojily i cestovní kanceláře.

„Již v uplynulých letech jsme se soutěží Náš kraj snažili přispět ke zviditelnění kvalitních propagačních a informačních materiálů vydávaných tuzemskými subjekty cestovního ruchu, respektive zdařilých turistických produktů. Nepřímo tak soutěž přispívala ke zlepšení kvality v této oblasti,“ vysvětlila jednatelka C.O.T. media Ing. Eva Frindtová. „Těší mě, že díky partnerství s Veletrhy Brno, spojením s Grand Prix Regiontour a vytvořením kategorií i pro cestovní kanceláře se soutěž posunula na ještě vyšší úroveň. Jsem přesvědčena, že se Velká cena cestovního ruchu může stát určitým etalonem kvality v oblasti cestovního ruchu v České republice,“ dodala.

„Naše původní soutěž Grand Prix Regiontour oceňovala vždy ty nejlepší turistické produkty prezentované na aktuálním veletrhu REGIONTOUR,“ říká Ing. Miloň Mlčák, manažer projektů GO a RE­GIONTOUR. A dodává: „Po navázání spolupráce s vydavatelstvím C. O. T. media je Velká cena cestovního ruchu koncipována jako celoroční projekt a v letošním roce jsme ji rozšířili o kategorii pro cestovní kanceláře. Prestiž soutěži dodává tradiční spolupráce s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, Asociací krajů České republiky, agenturou CzechTourism, Asociací cestovních kanceláří ČR a Aso­ciací českých cestovních kanceláří a agentur ČR.“

Ve čtyřech kategoriích, které hodnotila odborná porota, splňovalo podmínky zařazení do soutěže 63 přihlášek. V páté kategorii bylo odbornou, ale i širokou veřejností hodnoceno 55 cestovních kanceláří.

Text: -cot-

Foto: Petr Manuel Ulrych


Kategorie „Nejlepší jednotná kampaň“

Podmínkou pro zařazení do soutěže bylo zaslání souboru alespoň tří materiálů z balíčku jedné kampaně – např. katalog, plakát, mapa, DVD, venkovní reklama apod.

Ocenění předávali za Asociaci krajů České republiky Mgr. Jiří Zimola, hejtman Jihočeského kraje a Ing. Jiří Kuliš, generální ředitel Veletrhů Brno

1. místo – Olomoucký kraj – Kampaň zima 2010/2011

 

Cenu převzal Ing. Martin Tesařík, hejtman Olomouckého kraje (vlevo)



2. místo – Národní vinařské centrum

 

Cenu převzal Ing. Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu ČR



3. místo – Jihomoravský kraj

 

Cenu převzal Ing. Ivo Minařík, vedoucí odboru regionálního rozvoje



Speciální cena Asociace krajů – Statutární město Olomouc

 

Cenu převzali RNDr. Jan Holpuch, Ph.D., náměstek primátora a Ing. Helena Pospíšilová, vedoucí odd. propagace a marketingu



Kategorie „Nejlepší turistický portál“

Porota hodnotila přehlednost, uživatelskou přívětivost, inovativní služby, množství informací, grafický vzhled, počet jazykových mutací atd. Ceny předávali Ing. Michal Janeba, náměstek ministra pro regionální rozvoj a cestovní ruch a Ing. Eva Frindtová, jednatelka vydavatelství C.O.T. media

1. místo – Krajský úřad Ústeckého kraje za portál www.branadocech.cz

 

 

Cenu převzal Bc. Radek Vonka, radní Ústeckého kraje

2. místo – Centrála cestovního ruchu Východní Moravy
za portál www.vychodni-morava.cz

 

Cenu převzal Ing. Jindřich Ondruš, náměstek hejtmana Zlínského kraje

  

3. místo – Pražská informační služba za portál www.praguewelcome.cz

 

Cenu převzala PhDr. Jaroslava Nováková, ředitelka pro turistický ruch
a odborné činnosti

Speciální cena ministra pro místní rozvoj Jihomoravský kraj
za portál
www.jizni-morava.cz

 

 

Cenu převzala Ivana Lukášková, vedoucí odd. cestovního ruchu


Kategorie „Nejlepší turistický produkt“

Komise hodnotila nápaditost, využití infrastruktury cestovního ruchu, zapojení více služeb, oslovení cílových skupin a v neposlední řadě samotnou obchodovatelnost produktu. Ceny předávali Ing. Rostislav Vondruška, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a Ing.Tomáš Moravec, obchodní ředitel společnosti Veletrhy Brno

1. místo – Vysočina Tourism za produkt Cesty za poznáním, kulturou, sportem a odpočinkem

 

Ing. Tomáš Čihák, ředitel Vysočina Tourism a Ing. Jitka Mattyašovská, odborný pracovník marketingu

2. místo – ATIS za produkt Rekreace ROH
– dovolená v Tatrách jako tenkrát

 

Petr Krč, obchodní a produkční ředitel ATIS

Ing. Jana Vaňková, obchodní a marketingová ředitelka Léčebných lázní Jáchymov3. místo – Léčebné lázně Jáchymov – za produkt
VITAL týdny plné relaxace v lázních Jáchymov

Ing. Jana Vaňková, obchodní a marketingová ředitelka Léčebných lázní Jáchymov

 

Speciální cena společnosti Veletrhy Brno Městský úřad Jičín za produkt Rodinný průvodce Jičínem a okolím

Mgr. Alena Stillerová, referentka odboru kultury a cestovního ruchu



Kategorie „Nejlepší cestovní kancelář“

Nová kategorie Velké ceny cestovního ruchu. Přihlášeno bylo 55 cestovních kanceláří. Obchodní partneři i široká veřejnost hodnotili cestovní kanceláře ve třech kritériích: odborná úroveň pracovníků CK, přehlednost nabídky na webu, nejlepší tištěný katalog. Ocenění převzali z rukou Mgr. Zdeňka Kříže, místopředsedy Asociace cestovních kanceláří ČR a Ing. Romana Škrabánka, prezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Vyhlášeno bylo pět cestovních kanceláří bez stanovení pořadí.

Exim Tours

 

China Tours

 

Cenu převzal RNDr. Miloš Podpěra, ředitel CK

Kovotour plus

 

Cenu převzali Jiří Kratochvíl, vedoucí webových projektů,
a Eva Filipová, výkonná ředitelka

Tourtrend

 

Cenu převzal Dan Meitner, jednatel společnosti

Školní zájezdy

 

Cenu převzala Mgr. Eva Kellner Fialová, vedoucí CK


Kategorie „Nejlepší elektronický newsletter“

Společnou kategorií pro regiony i cestovní kanceláře byl elektronický newsletter. Odborná porota hodnotila grafický vzhled, přehlednost, množství informací a celkové zpracování. V poslední vyhlášené kategorii ocenění předávali Ing. Eva Frindtová, jednatelka vydavatelství C.O.T. media a Ing. Miloň Mlčák, ředitel projektů společnosti Veletrhy Brno

1. místo – Statutární město Plzeň

 

Martina Chomátová, koordinátorka cestovního ruchu

2. místo – Statutární město Ostrava

 

Mgr. Jana Chlachulová, specialista marketingu ­investičních příležitostí a turismu

3. místo – Wellness Hotel Frymburk

 

PhDr. Judita Fischmannová, marketing & sales manager


Další ročník soutěže Velká cena cestovního ruchu
bude vyhlášen v červnu letošního roku.


Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více