Veletrh FOR TRAVEL se vrátil na scénu

Po pěti letech se druhý dubnový týden vrátila do PVA EXPO PRAHA v Letňanech prodejní výstava cestovního ruchu FOR TRAVEL. Ta se stala součástí dalších tří veletrhů, které zde probíhaly pod souhrnným názvem FOR FAMILY.

Během čtyř dnů zavítalo na letňanské výstaviště celkem 33 486 návštěvníků. Veletrhy FOR FAMILY tak potvrdily svou pozici jedné z největších jarních veletržních akcí u nás. Návštěvníci podle organizátorů ocenili nejen nabídku a kvalitu zastoupených firem, ale rovněž pestrý doprovodný program, který byl letos největší ze všech ročníků.

Obnovenou premiéru si v Letňanech odehrála výstava FOR TRAVEL, na které byly k vidění expozice firem podnikajících převážně v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na koncové zákazníky. Ti si zde mohli vybírat z nabídky cestovních kanceláří a wellness služeb, dostalo se jim ale také třeba informací o cestovním pojištění nebo nabídce finančních služeb. Nechyběla ani ukázka a možnost pronájmu obytných vozů.

S pozitivním ohlasem se setkala zejména expozice s názvem „Karel IV. netradičně“, se kterou se na FOR TRAVEL prezentoval Středočeský kraj. Ta zaujala nejen návštěvníky, ale také odbornou porotu, která Středočeskému kraji udělila ocenění TOP EXPO za nejlepší expozici v rámci výstavy FOR TRAVEL. Cenu Grand Prix za nejlepší exponát (v tomto případě službu) získala cestovní kancelář ATIS za produkt Dovolená pro velkou rodinu. Čestné uznání Grand Prix si odnesli zástupci cestovní kanceláře Kovotour Plus za svůj produkt Šlágr dovolená u moře, u kterého porota ocenila spojení dovolené a příjemné zábavy pro seniory.

Pro účastníky výstavy byl na výstavišti připraven rovněž pestrý doprovodný program. Kromě výstavy s názvem Zpráva o cestě na severní pól se mohli zúčastnit například přednášek cestovatelů Vaška Sůry, Radky Myškové, Jana Plachého nebo Lukáše Matějčka. Dobrodružnou podívanou nabídly také krátké filmy s názvem Kraťasy a Maledivy – velké divy. Celé dění potom dokreslovala slide show plná atraktivních fotografií nadšených cestovatelů.

O velkou pozornost se zasloužila soutěž, kterou FOR TRAVEL uspořádal ve spolupráci s mediálním domem C.O.T. media a společností World Media Partners provozující geolokační hru GEOFUN. Hlavní cenou byly atraktivní ceny jako relaxační víkendový pobyt pro dva, voucher na jazykový kurz nebo jízda na raftu.

Návštěvnost výstavy FOR TRAVEL nedosáhla takových hodnot jako v případě ostatních veletrhů z rodiny FOR FAMILY. Organizátoři by se pro příští rok možná mohli zamyslet nad ještě užším propojením těchto souběžně probíhajících akcí. Třeba v takových úvahách pomohou i názory některých vystavovatelů, které se naší redakce podařilo shromáždit. Každopádně věříme, že i přes určité dětské nemoci se letošním rokem začala psát nová tradice předsezonního veletrhu cestovního ruchu, po kterém mnohé cestovní kanceláře v uplynulých letech volaly.

Další ročník výstavy FOR TRAVEL se uskuteční v dubnu 2017.


FOR TRAVEL 2016 očima vystavovatelů

Petr Krč, CK Atis

Výstavy FOR TRAVEL a FOR SENIOR jsou ve stínu výstav FOR KIDS a FOR PETS v poměru asi tak 25 procent. To znamená, že sotva čtvrtina návštěvníků zavítá do pavilonu FOR TRAVEL a FOR SENIOR. Proto vážně uvažujeme, že pro příští rok zvolíme stánek v pavilonu mezi kočárky a hračkami a budeme nabízet pouze dovolenou s dětmi. Tento produkt, tedy Dovolená pro velkou rodinu, letos na výstavě získala Grand Prix.

Možná by pomohlo prezentovat tuto výstavu v Praze a okolí pod českým názvem „Dovolená 2016″. Snad by to návštěvníka více inspirovalo k návštěvě stánků cestovních kanceláří.

Leila Boasier Budecker, Národní turistický úřad Dominikánské republiky

Ve čtvrtek a v pátek jsme zaznamenali především účast těhotných žen, matek s malými dětmi a seniorů (tedy návštěvníků výstav FOR KIDS a FOR SENIOR), ale už o něco méně návštěvníků se zájmem o cestování. V sobotu a neděli se veřejnost z našeho pohledu mnohem více zajímala o cestovní ruch, informace o Dominikánské republice a propagační materiály o destinaci.

Největší zájem byl jednoznačně o veletrh pro domácí mazlíčky FOR PETS a pro děti FOR KIDS. Výstava „FOR TRAVEL“ zabírala velmi malou plochu oproti ostatním paralelně probíhajícím veletrhům. V pavilonu nevystavovala žádná jiná zahraniční destinace, ale současně nebyl přítomen ani žádný touroperátor prodávající Dominikánskou republiku.

Turistický úřad prostřednictvím veletrhu FOR TRAVEL informoval nové potenciální turisty o možnostech dovolené v Dominikánské republice. Nicméně, veletrh z našeho pohledu nenavštívila typická cílová skupina Dominikánské republiky. Na druhou stranu dorazilo k stánku mnoho turistů, kteří již destinaci navštívili, byli z dovolené nadšení a chtějí se v budoucnu vrátit.

Byli jsme velice spokojeni s organizací a koordinací veletrhu ze strany organizátorů. Také oceňujeme, že veletrh probíhal v hlavním městě, a nabídka turistických veletrhů pro veřejnost v metropoli se tak rozšířila o další akci. Sekce FOR TRAVEL by se však v příštím roce mohla o něco rozšířit. Co se týká účasti Dominikánské republiky v příštím roce, bude stejně jako každý rok záležet na schváleném marketingovém rozpočtu a akčním plánu.

Vít Pechanec , World Media Partners

Letošního veletrhu jsme se zúčastnili jako spo­lu­vystavovatelé vydavatelství C.O.T. media, kde jsme společně s ním a pořadatelem veletrhů, společností ABF, realizovali soutěž s mobilní aplikací GEOFUN. Když jsem procházel haly 1 a 3, kde probíhaly veletrhy FOR KIDS a FOR PETS, tak mě příjemně překvapila jejich návštěvnost. Uličky mezi stánky byly poměrně plné a čile probíhaly i nákupy.

Veletrh FOR TRAVEL byl umístěn do haly 2 společně s veletrhem FOR SENIOR. Návštěvnost zde byla viditelně nižší než v ostatních halách. Pro příští ročník bychom tedy pořadateli doporučovali vymyslet lépe organizaci a rozmístění veletrhů s cílem dostat návštěvníky i do této haly.

Co se týká našeho stánku, dařilo se nám přitáhnout pozornost návštěvníků prostřednictvím „interaktivní televize“, která simulovala čtení myšlenek návštěvníků. Zvláště u dětí to velmi dobře zafungovalo.

Text: -abf-
Foto: -pmu-

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

lupina mnoholista vlci bob

Vlčí bob ničí Krkonoše: proč byste ho měli trhat, ne obdivovat?

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více