Už téměř dva měsíce běží kampaň hlavního města Prahy a agentury Prague City Tourism, která cílí na domácí a přeshraniční turisty. Speciální nabídky hotelů přitahují mnoho turistů. V Praze se tak díky ní ubytuje přes tisíc návštěvníků denně.
Cestovní kanceláře a agentury mohou díky kampani oslovit více turistů
Podle zástupců Prague City Tourism kampaň zaznamenává setrvalý nárůst. Denně hotely vydávají tisíce voucherů, které odpovídají počtu ubytovaných osob. Průměrně se vydává 5 000 bodů denně z celkových 315 000 a postupně dochází k dennímu nárůstu. Nejvíce lidé míří do Zoologické zahrady hl. m. Prahy, na Pražský hrad nebo Petřínskou rozhlednu. Turisté také využívají privátní procházky s průvodcem. Veškeré informace o kampani jsou dostupné na webu vprazejakodoma.cz.
„V rámci svých balíčků mohou cestovní kanceláře, cestovní agentury nebo i touroperátoři nalákat další potenciální návštěvníky Prahy prostřednictvím voucherů, které mohou zahrnout do svých akčních balíčků,“ vysvětluje předseda Prague City Tourism František Cipro. A pokračuje: „Do kampaně je v současné chvíli zapojených téměř 80 turisticky atraktivních míst, jako jsou galerie, muzea a další zábavní atraktivity.“
Kampaně se účastní téměř 400 ubytovacích zařízení. Podle aktuálních dat využívají hosté nejvíce čtyřhvězdičkových hotelů. Více než 35 procent lidí se ubytuje v hotelu na dvě noci. I samotní hoteliéři iniciativu hlavního města Prahy a Prague City Tourism oceňují. „Přestože se Praha stále potýká s velmi nízkým počtem návštěvníků ve srovnání s loňským rokem, zvýhodněné vstupné, hlavně pro domácí turisty, přispělo k oživení hlavního města,“ uzavírá Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.
„Už několik týdnů mohou turisté z celého Česka i dalších zemí využívat benefity, které jim kampaň v Praze jako doma nabízí. Podle dosavadního ohlasu je kampaň úspěšná, a pomalu tak pomáhá znovu nastartovat cestovní ruch v hlavním městě,“ uzavírá radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.