Turistický informační portál Ústeckého kraje Brána do Čech uspořádal v nedávných dnech tzv. Influencer trip, kdy prostřednictvím sociální sítě Instagram a video portálu Youtube propagoval turistickou nabídku kraje. Přidal se tak k celé řadě krajů republiky, které v letošním roce začaly ve své propagaci mnohem více využívat vlivu influencerů na sociálních sítích.
„Instagram se v dnešní době těší nebývalé popularitě. Dnešní generace preferuje získávání potřebných informací sdílením zážitků a fotek prostřednictvím on-line vstupů na sociální sítě. Sledovanost profilů profesionálních či populárních uživatelů Istagramu a následné sdílení s dalšími uživateli je dnes cesta k propagování čehokoliv v širokém okruhu lidí. Ústecký kraj touto cestou nabízí cestovatelské zážitky, protože přímý přenos z daného místa je inspirací k vydání se na výlet,“ uvedl k záměru influencer tripu radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Zdeněk Matouš.
Důležitý pro tuto formu propagace je okamžitý efekt. V průběhu tripu se proto vkládané příspěvky zobrazovaly on-line na profilech influencerů s odkazem na Instagram Brány do Čech. Influenceři byli přitom osloveni na základě svých kreativních dovedností a počtu sledujících uživatelů Instagramu, tak aby měly sdílené příspěvky co největší dosah. Instagram Brány do Čech v návaznosti na zmíněný trip zaznamenal okamžitou zpětnou vazbu v podobě rostoucí sledovanosti a tím pádem i dalšího zájmu o následný obsah.
Pilotní trip se uskutečnil v jedné ze čtyř turistických destinací Ústeckého kraje v Českém Švýcarsku. Výsledkem je série zajímavých fotografií z východu i západu slunce nad vrcholky skalních věží, plavba na lodičkách v soutěskách ve Hřensku, výhledy z Pravčické brány a okolí.
Foto: Brána do Čech