Zvláštní cenu Města Lysá nad Labem předal starosta Karel Otava zástupcům magistrátu Ústí nad LabemFoto: Turistpropag
V rámci veletrhu cestovního ruchu Regiony 2021, který proběhl v prostorách výstaviště v Lysé nad Labem, byly slavnostně vyhlášeny výsledky 6. ročníku soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů a předmětů. TURISTPROPAG 2021 měl tři soutěžní kategorie a celkem sedmnáct podkategorií, do kterých se sešlo přes 300 materiálů.
Soutěž vyhlašuje společnost Pruh Polabí spolu s A.T.I.C. ČR, VLL, Městem Lysá nad Labem, Českou unií cestovního ruchu a dalšími partnery. V aktuálním ročníku byly vypsány kategorie „O turistickou informaci roku 2021“, „Zpravodaj roku 2021“ a „Propagační předměty 2021″, které byly dále rozčleněny do podkategorií. Projekty přihlášené do soutěže hodnotila jako vždy porota složená ze zástupců odborných médií, profesních sdružení a dalších partnerů. Hlavní organizátor soutěže, Pavel Hlaváč ze společnosti Pruh Polabí, zhodnotil letošní ročník přehlídky těmito slovy: „Bylo přihlášeno více zpravodajů měst a obcí a také materiálů jasně cílených buď přímo na děti, nebo na rodiny s dětmi. Oproti předchozím ročníkům jsme naopak do soutěže obdrželi méně PR materiálů, katalogů cestovních kanceláří a propagačních materiálů ubytovacích zařízení, na druhou stranu nás ale potěšil větší počet přihlášek do kategorií určených mobilním aplikacím a propagačním spotům.“ Nově byly v soutěži hodnoceny propagační předměty, přičemž tato kategorie byla rozdělena do dvou podkategorií. Celkem přijali pořadatelé přehlídky 320 přihlášek, tedy asi o dvě desítky více než před rokem. Šestý ročník Turistpropagu přinesl následující výsledky:
Kategorie „O turistickou informaci roku 2021“
Trhací mapy
1. Město Nymburk
2. Říp, o.p.s.
3. Město Česká Lípa
Mapy měst a regionů
1. Liberecký kraj
2. Sdružení Český ráj ve spolupráci s přísp. org. Turnovské památky a cestovní ruch
3. Klára Víšková
Turistický průvodce
1. Statutární město Zlín
2. Baťův kanál
3. Statutární město Zlín
Propagační leták
1. MAS Krkonoše
2. Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko
3. Středočeská centrála cestovního ruchu
PR materiály
1. Město Hodonín
2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu
3. Destinační agentura Krušné Hory
Publikace
1. TIC Brno
2. Vydavatelství MCU
3. Město Hodonín
Turistické noviny
1. KIC Lomnice nad Popelkou a mikroregion Tábor
2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu
3. Destinační společnost Východní Čech
Tištěné propagační materiály – propagační letáky určené pro děti a nebo pro rodiče s dětmi
1. Město Kralupy nad Vltavou
2. Středočeská centrála cestovního ruchu
3. Klára Víšková
Slevové karty
1. Berounsko, z. s.
2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu
3. Destinační management turistické oblasti Beskydy- Valašsko
Propagační spot do 3 minut zaměřený na turismus, cestování a služby cestovního ruchu
1. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu
2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR
3. Košice Región
Hlavní organizátor soutěže Pavel Hlaváč (vpravo) se starostou Lysé nad Labem Karlem OtavouFoto: Turistpropag
Kategorie „Propagační předměty roku 2021″
Dřevěné propagační předměty
1. Janáčkova filharmonie Ostrava
2. Městské informační centrum Svitavy
3. Mikroregion Maštale
Ostatní propagační předměty
1. TIC Brno
2. Městské informační centrum Svitavy
3. Turistické informační centrum města Plzně
Kategorie „Zpravodaj roku 2021“
Zpravodaje měst a obcí
1. Město Vysoké Mýto
2. Posázaví, o. p. s.
3. Město Louny
Kromě těchto ocenění bylo 15. července během slavnostního večera předáno 9 zvláštních ocenění od jednotlivých partnerů soutěže. Zvláštní cenu udělil i náš portál – konkrétně TIC Brno za výjimečně kreativní přístup k tvorbě propagačních předmětů. Detailní informace o všech cenách i soutěži jako takové najdete na www.turistpropag.cz.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.