Ve čtvrtek 11. dubna byli na Výstavišti Lysá nad Labem slavnostně vyhlášeni vítězové čtvrtého ročníku mezinárodní soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů TURISTPROPAG. Soutěžilo se v kategoriích „O turistickou informaci roku 2019“ a „Zpravodaj roku 2019“ a v jejich 15 podkategoriích. Uděleno bylo i 10 speciálních cen.
Již počtvrté se letos sešla odborná porota sestavená z řad odborníků cestovního ruchu na design, stylistiku, grafiku i novinařinu, aby hodnotila projekty přihlášené do soutěže TURISTPROPAG. A práci neměli porotci jednoduchou, neboť do čtvrtého ročníku přehlídky se sešlo 278 materiálů. „Jsem velmi rád, že počet přihlašovatelů i přihlášených materiálů stále roste a soutěž se dostává více do povědomí odborné veřejnosti a buduje si tak svoji značku,“ řekl prezident Asociace turistických informačních center ČR a organizátor Pavel Hlaváč.
Soutěžilo se celkem v 15 subkategoriích, kde devítičlenná porota vybrala vždy 3 nejlepší projekty, uděleno bylo i 10 zvláštních cen. Ale nehodnotila pouze odborná porota, svého favorita si mohla vybrat i laická veřejnost z řad návštěvníků. Všechny přihlášené materiály byly vystaveny v jednom z pavilonů na veletrhu Regiony 2019 na výstavišti v Lysé nad Labem, kde je naaranžovali studenti Střední školy designu ze stejného města.
Vyhlášení a ocenění vítězů proběhlo na slavnostním galavečeru soutěže ve čtvrtek 11. dubna 2019 v rámci veletrhu. Předávání cen se kromě odborné veřejnosti zúčastnili i ministryně financí Alena Šillerová, poslanec Milan Pour, starosta města Lysé nad Labem Karel Otava, předseda Fóra cestovního ruchu Viliam Sivek, prezident Asociace turistických informačních center ČR Pavel Hlaváč a další významní hosté.
Hlavní ceny do soutěže věnovaly firmy Kámen Ostroměř (v podobě mapy České republiky z hořického pískovce), vinařství Bartoník a město Lysá nad Labem.
Pavel Hlaváč byl z úspěchu soutěže i samotného veletrhu nadšen a uvedl: „Velmi rád bych poděkoval vedení Výstaviště Lysé nad Labem i jeho řediteli Ondřejovi Matoušovi za spolupráci při organizaci této soutěže. Také děkuji všem sponzorům a partnerům soutěže a doufám, že tato spolupráce bude i nadále pokračovat. Bez jejich podpory by totiž nebylo možné soutěž v takovém rozsahu a kvalitě organizovat.“
Kategorie Turistická informace roku 2019 |
|
| Trhací mapa | 1. Město Nymburk |
| 2. Turnovské památky a cestovní ruch | |
| 3. Prague City Tourism | |
| Mapy měst a regionů | 1. UNESCO |
| 2. Prague City Tourism | |
| 3. Vinařský fond | |
| Turistický průvodce | 1. Statutární město Liberec |
| 2. Vydavatelství MCU / Český Krumlov | |
| 3. Turistické informační centrum Brno | |
| Propagační leták | 1. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR |
| 2. Město Třeboň | |
| 3. Město Česká Lípa | |
| Publikace | 1. Hradec nad Moravicí |
| 2. Turistické informační centrum Brno | |
| 3. Vydavatelství MCU / Český Krumlov | |
| Turistické noviny | 1. Krkonošská sezona |
| 2. Turistický spolek Lipenska | |
| 3. Turnovské památky a cestovní ruch | |
| Slevové karty | 1. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu |
| 2. Turistické informační centrum Brno | |
| 3. Revitalizace KUKS | |
| Nástěnné, stolní a kapesní kalendáře | 1. Město Javorník |
| 2. Mikroregion Lesenská pláň | |
| 3. UNESCO | |
| Tištěné katalogy cestovních kanceláří a agentur | 1. China Tours |
| 2. Cestovní kancelář ALVAREZ | |
| 3. Cestovníkancelář SP Praha | |
| PR materiály | 1. Město Hořice |
| 2. Agentura ochrany přírody a krajiny | |
| 3. Statutární město Olomouc | |
| Propagační spot | 1. Turistické informační centrum Frýdek-Místek |
| 2. IS PRODUKCE Zlín | |
| 3. Město Šumperk | |
| Propagační leták ubytovacího zařízení | 1. Vysočina Tourism |
| 2. Revitalizace KUKS | |
| 3. Město Nymburk | |
| Aplikace | 1. TRIPEDUCA |
| 2. Městský úřad Kolín | |
| 3. na KOLE i PĚŠKY | |
| Tištěné propagační letáky určené pro děti nebo rodiče | 1. UNESCO |
| 2. Statutární město Liberec | |
| 3. Střední Polabí | |
Kategorie Zpravodaj roku 2019 |
|
| Zpravodaje měst a obcí | 1. Turistické informační centrum Brno |
| 2. Město Nepomuk | |
| 3. Město Brandýs nad Labem – Stará Boleslav | |
Zvláštní ceny |
|
| Zvláštní cena vydavatelství COT media | UNESCO |
| Zvláštní cena PRO MĚSTA A OBCE | Město Děčín |
| Zvláštní cena města Lysá nad Labem | Město Třeboň |
| Zvláštní cena PRUH POLABÍ | KAM PO ČESKU |
| Zvláštní cena KAM PO ČESKU | Město Hořice |
| Zvláštní cena A.T.I.C. ČR | Město Revúca |
| Zvláštní cena Výstaviště Lysá nad Labem | Posázaví |
| Zvláštní cena České asociace novinářů a publicistů cestovního ruchu Czech Travel Press | na KOLE i PĚŠKY |
| Zvláštní cena FÓRA CESTOVNÍHO RUCHU | Město Nymburk |
Foto: Michal Ludvík





