Travelcon – začátek nové jarní tradice

České Budějovice se ve dnech 6. až 8. dubna staly dějištěm historicky prvního ročníku veletrhu cestovního ruchu Travelfest, který představil pestrou turistickou nabídku jižních Čech. Jeho významnou součástí byla také dvoudenní odborná konference Travelcon. Během ní se k aktuálním trendům ve všemožných oblastech cestovního ruchu vyjádřila řada známých osobností i zástupců akademické sféry. Hlavním organizátorem obou zmíněných akcí byly Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, Jihočeský kraj a Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR).

Program obou dnů konference byl tak nabitý, že mu byly věnovány prostory hned dvou samostatných sálů, jejichž moderátory byli Jakub Železný a Milan Džuba. Před více než 250 registrovaných účastníků předstoupilo celkem 41 odborníků z různých oborů souvisejících s cestovním ruchem a marketingem. Mezi hlavní témata konference patřily právě komunikační trendy v cestovním ruchu, aktivní marketing a jeho přínosy pro podnikatelské subjekty, využití sociálních sítí v propagaci či digitální technologie a jejich efektivní cílení. Pozornost byla také věnována trendům v sezonní gastronomii, potenciálu venkovské turistiky či plánování akcí ke zvýšení návštěvnosti.

Shrnutí všech přednášek prvního dne konference Travelcon si můžete přečíst na zde.

 
K propojení účastníků s přednášejícími po celou dobu výrazně napomáhalo interaktivní rozhraní sli.do, díky němuž mohli již v průběhu příspěvků pokládat zájemci upřesňující či vysvětlující dotazy. V některých případech to vedlo k situacím vzbuzujícím úsměv, kdy například jeden z účastníků požádal o vysvětlení výrazu influenceři, o jejichž vlivu probíhající prezentace pojednávala.

 Miroslav Kalina, šéfkuchař pražských restaurací Kalina cuisine & vins a Atelier Kalina  Vilém Rubeš, jeden z předních českých kreativců a marketingových expertů
Miroslav Kalina, šéfkuchař pražských restaurací Kalina cuisine & vins a Atelier Kalina

Vilém Rubeš, jeden z předních českých kreativců a marketingových expertů 

 

 Hana Šťastná, ředitelka Regionální agrární komory Jihočeského kraje Jan Jelínek, executive creative director agentury McCann Prague
Hana Šťastná, ředitelka Regionální agrární komory Jihočeského kraje

Jan Jelínek, executive creative director agentury McCann Prague 

 

 Zleva: manažer oblasti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek a Jiří Gruntorád

Zleva: manažer oblasti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek a Jiří Gruntorád 

 

Shrnutí přednášek druhého dne konference Travelcon si můžete přečíst na zde.

 
Všichni zúčastnění i pořadatelé doufají, že konference nebude pouze jednorázovou akcí, ale že se minimálně ve stejném rozsahu a kvalitě bude do Českých Budějovic vracet pravidelně. „Nyní budeme vyhodnocovat celý průběh akce, reakce odborné i laické veřejnosti i vystavovatelů. Tyto výstupy budou základem toho, zda se Travelcon stane novou jarní jihočeskou tradicí a bude pokračovat i v dalších letech,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Foto: -jccr-, -pmu-, -gk-

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

lupina mnoholista vlci bob

Vlčí bob ničí Krkonoše: proč byste ho měli trhat, ne obdivovat?

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více