Názvy českých hotelů, penzionů a kempů nejčastěji obsahují slova sport, Praha a grand. Slovo sport má v názvu 175 ubytovacích zařízení, Prahu 57 a Grand pak 45. Na dalších místech figurují slova jako zámek, pohoda či Bohemia. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu.

Podobně jako statistici každý rok uvádějí nejpopulárnější jména u novorozenců, rozhodli se letos sestavit tento žebříček i u hotelů. Mezi další častá slova v názvech ubytovacích zařízení patří hrádek, pivo, zámeček, radost, slunce, rybník, Brno, vyhlídka, u zámku, panorama, ostrov, koruna, na vyhlídce, věž, slunce, slunečnice a skalka. Zastoupena jsou také jména Barborka, Barbora, Eliška či Jakub.
„Dát dobrý a funkční název jakémukoliv projektu není vůbec jednoduché a může to být ovlivněno řadou faktorů. Všechno je spojeno s klienty a tím, aby věci pochopili – jde o vytvoření nebo využití očekávání a také o relevantní kontext,“ uvedl ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.
Hotel „Grand“ byl v historii užívané jméno – zpravidla jako ten největší a nejlepší hotel ve městě. Těžko se tak podle něj tedy může jmenovat malý penzion nebo ubytovna; stejně tak pokud nebude hotel „Sport“ poblíž sportovišť, bude to velmi matoucí. „Zákazníci zkrátka musí rychle pochopit, co od takového zařízení mohou očekávat a hoteliéři potom nemusí budovat image a něco vysvětlovat a nemusí ani nic moc vymýšlet. Spíše než hotel ‚Sport‘ nebo ‚Grand‘ mi potom nedává smysl ‚Barbora‘ nebo ‚Atom‘ – tam bych sám moc nevěděl, nebo ani nechtěl přemýšlet, co mě čeká,“ dodal Poucha.
V ČR je 9448 ubytovacích zařízení, která nabízejí 205 tisíc pokojů a 525 tisíc lůžek. Nejvíc je penzionů, kteří tvoří 38 procent celkových kapacit, tříhvězdičkové hotely mají podíl 15 procent, kempy osm procent a více než čtyřhvězdičkové hotely šest procent. Nejvíc ubytovacích zařízení je Jihočeském a Královéhradeckém kraji.
Foto: Shutterstock.com