Společné století budou v kampani připomínat známé osobnosti
17. 5. 2018
Zatímco v cestovním ruchu je letošní marketingové téma – 100 let od založení Československa – komunikováno již zhruba od poloviny loňského roku, do povědomí všeobecné veřejnosti se začne prosazovat až nyní. Agentura CzechTourism na čtvrteční tiskové konferenci představila jednotnou marketingovou koncepci a kampaň, která odstartovala 2. května 2018.
Pro oslavy roku 2018 připravila agentura CzechTourism jednotný koncept a logo, zajistila přípravu audio a videospotu, které budou ke zhlédnutí v řadě typů medií i v on-line prostoru. Kampaň, na níž bylo vyčleněno 25 milionů korun, je zaštítěná heslem „Oslavme společné století“. Zatímco v Češích a Slovácích by měla vzbudit národní hrdost i mimo významné sportovní události, v zahraničí by měla připomenout významné české osobnosti a značky.
Výrazným vizuálem budou v rámci kampaně i národní české a slovenské vlajky namalované na tvářích s dovětkem Neměnil/a bych, Nemenil/a by som. „Oba naše státy si za sto let prošly mnoha vzestupy i pády, považujeme proto za nutné v kampani připravené agenturou CzechTourism zdůraznit, že i tak bychom ‚neměnili‘, že nás každý rok či každé desetiletí posouvaly dál,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Dostálová.
Ambasadory kampaně budou význačné osobnosti obou státu, jako je fotbalista Antonín Panenka, herečka Emília Vášáryová, kardiochirurg Jan Pirk, modelka Taťána Gregor Brzobohatá, generálmajor ve výslužbě Emil Boček nebo herci Viktor Preiss a Táňa Pauhofová. Jejich řady by se přitom měly do budoucna dále rozšířit. „Tvářemi kampaně jsou významné osobnosti, jejichž profesní či osobní život je spjat s Českou i Slovenskou republikou. Využití konceptu žijících osobností namísto odkazu na historické osobnosti století jsme zvolili na základě odborného výzkumu, který jsme si před samotným zpracováním zadali,“ řekla ředitelka CzechTourismu Monika Palatková. Výběr osobností následně vznikl na základě širší diskuzní platformy jednotlivých resortů zapojených do letošních oslav.
Kampaň vznikla pro Českou a Slovenskou republiku a následně bude prezentována na dalších trzích v Evropě i mimo ni. Především tam, kde má CzechTourism svá zahraniční zastoupení. Dle Moniky Palatkové již nyní kampaň zaznamenala výrazný ohlas v Rusku, kde toto téma napojené na známé české značky velmi dobře funguje.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.