Shorty 2020: tři inspirativní kampaně ze světa

Říká se, že zajímavé inspirace není nikdy dost. Dnes tak pro vás mám tři inspirativní kampaně z letošního ročníku mezinárodní soutěže Shorty, která každoročně představuje ty nejzajímavější projekty ze světa sociálních sítí.

Hotels.com

O dovolené téměř všichni na sociálních sítích ukazujeme perfektní fotky a videa, s cílem trochu se pochlubit a dát světu o sobě vědět. Naši přátelé zrovna třeba sedí v kanceláři a ve chvilce na kávu se podívají na svůj profil a vidí náš úžasný obsah. Dají lajk, ale ve skrytu duše propadají žárlivosti a chtějí být tam, kde my. Pak se karta otočí – oni jsou na cestách a závidíme zase my. Možná si to otevřeně nepřiznáme, ale toto je běžné chování nás uživatelů na sítích. Společnost Hotels.com onu skrytou „žárlivost“ využila v kampani „Hate-Like“. A cíl? Motivovat „závistivce“, aby se vydali na cesty jako jejich přátelé. Zkrátka nezáviďte a jeďte také. V kampani byla využita tato média: televize, on-line videa a sociální sítě.

Výsledek? Kampaň získala 2,85 mld. zobrazení, 55% míru zhlédnutí videí (o 205 % více než benchmark). Sledování Hotels.com se na sociálních sítích zvýšilo o 36 %. Po­užívání hashtagu #HateLike od startu kampaně vzrostlo o 2 000 %. Osobně se mi kampaň líbila pro její inovativnost a zapojení našeho normálního, i když trochu tajného chování. V rámci Shorty 2020, v kategorii Tourism, byla kampaň mezi finalisty.

Marriott

Druhá inspirace je od řetězce Marriott. Se svými 600 hotely patří na trhu mezi lídry, ale u mileniálů začal zájem o jejich služby klesat. Důvod? Stárnoucí vybavení a vnímání značky jako zastaralé. To Marriott donutilo ke změnám, a hotely v posledních 7 letech prošly zásadními změnami. Cíl byl jasný – představit moderní, estetická místa, která splní očekávání a potřeby hostů. Poslední část velké transformace proběhla v roce 2019. Změny bylo třeba ukázat světu zajímavou a autentickou formou, a kde jinde než na sociálních sítích.

Marriott se rozhodl nevyužít tradiční formáty, ale navázal spolupráci s talentovanými influencery, kteří mohli oslovit co nejširší skupinu mileniálů. Mezi 11 zvolenými byli třeba umělec, architekt, filmař, violoncellista nebo cestovatel.

Každý ambasador odcestoval do některého z Marriott hotelů po celém světě, který nejvíce odpovídal jeho tvorbě. Cílem bylo ukázat příběh o tom, jak jej zvolené místo dokáže inspirovat k další tvorbě. Umělkyně Elise Swopes tak v Madridu vytvořila jeden ze svých nejpřesvědčivějších vizuálních příběhů, inspirovaných poutavými interiéry hotelu v daném městě.

Kampaň získala přes 300 mil. zobrazení, 59 mil. reakcí (lajky, komentáře, sdílení). Bylo sdíleno na 150 příspěvků. Celkově obsah na sítích dosáhl 20% míru zaujetí (což je 3× více než benchmark). Zvýšila se také návštěvnost webových stránek v meziročním srovnání, a to hned čtyřikrát. Kampaň se umístila mezi finalisty Shorty 2020 v kategorii Hospitality.

Hilton

Kampaň Hilton Hotels se stala hlavním vítězem Shorty 2020 v kategorii Hospitality; Zdroj: Hilton

Kampaň Hilton Hotels se stala hlavním vítězem Shorty 2020 v kategorii Hospitality;
Zdroj: Hilton

 

Poslední ukázkou jsou Cookies in Space hotelového řetězce Hilton, které se staly hlavním vítězem 20. ročníku Shorty v kategorii Hospitality. Cílem bylo zvýšit povědomí značky DoubleTree (DT), která zastřešuje menší franšízové hotely. Značka je slavná i díky čokoládovým cookies, které od roku 1980 dostávali nejdříve VIP a později všichni klienti.

DoubleTree miluje inovace v pohostinství jak na Zemi, tak také mimo ni, proto se marketéři řetězce rozhodli poslat své cookies vybavené čipem DoubleTree na mezinárodní vesmírnou stanici. Tím se staly prvním čerstvým jídlem ve vesmíru, a to bylo hlavní myšlenkou celé kampaně.

Na začátku jeden tweet na Twitteru a následný průzkum ukázaly, že uživatelé jsou fascinováni tématem vesmíru. Značka DT dobře využila 50. výročí přistání na Měsíci stejně jako spolupráce se společností pro vesmírné technologie Zero G Kitchen a rozhodla se zúčastnit potravinářského experimentu na palubě ISS. Výsledkem byly čerstvě upečené a voňavé čokoládové cookies na ISS. Na startu kampaně byla dvě testovací 15s videa, která vyprávěla příběh o DT a pečení cookies ve vesmíru. Video s nejlepším výkonem pak běželo na Facebooku a Instagramu ve Stories, na feedu a v in-streamu. Pro retargeting z první fáze byla vytvořena 6s videa, která vedla uživatele na landing page s tematickými videi, vizuály a možností rezervace ubytování.

A výsledky? Komunikace značky se na sociálních sítích zvýšila o 422 % a průměrný pozitivní sentiment komunikace vzrostl o 30 procentních bodů (p. b.) – denní průměr 10 p. b. Na Twitteru se zvýšila znalost značky o 8 p. b., oblíbenost značky DoubleTree vzrostla o 4 p. b., a brand consid­eration o 4 p. b.

Našli jste mezi příklady svého favorita? Věřím, že ano. Mějte všichni nádherné vánoční svátky a ať nám všem rok 2021 po letošním covidovém dobrodružství přinese velkou pozitivní změnu.

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více