Servis ACK ČR pro členskou základnu každoročně převyšuje členský příspěvek, i proto zde profesní asociace jsou. Pomáhají svému oboru jako celku, mnohdy i bez ohledu na to, zda jsou jednotliví podnikatelé jejich členem. V letošním roce se však členství obzvlášť vyplácí.
Cestovní kanceláře i cestovní agentury jsou spolu s průvodci nejvíce postiženým odvětvím, které doposud nemá žádnou přímou podporu ze strany ministerstev. A to nejen finanční, ale ze strany domovského ministerstva často ani v rámci právního poradenství či informací, jak mohou cestovní kanceláře a cestovní agentury dále podnikat. Mimo jiné i s ohledem na časté změny v nařízeních.
Nicméně podpora tohoto odvětví je obzvláště důležitá nyní. ACK ČR proto neustále rozšiřuje své služby pro svoji členskou základnu, kterou sdružuje! Ve spolupráci s partnerskou AK Holubová připravuje Asociace rozsáhlé právní poradenství. Aktuálně je vyčíslena právní pomoc u běžné advokátní kanceláře zabývající se cestovním ruchem na více než půl milionu korun. Částka, kterou si ale ne všichni můžeme dovolit.
ACK ČR nabízí pravidelně právní rozbory – od vypuknutí pandemie jsou to specializované analýzy k výjezdovému cestovnímu ruchu a incomingu, ale i ke školním zájezdům. Mimo jiné poskytla členům manuál rad a odpovědí k zákonu lex voucher, informace ohledně odstupného, právní souvislosti ztráty pojištění pro případ úpadku CK, práva a povinnosti CK/klientů při změně povinností v destinaci či po příjezdu, stanovisko k chargebacku, aktualizaci vzorových všeobecných obchodních podmínek v souvislosti s pandemií covid-19, výklad k rušení zájezdů, aktuální rady pro CK/CA při otevírání hranic i dohodu o změně termínu nebo o vystavení poukázky vč. vzorů.
ACK ČR je také aktivní mediálně. Od letošního roku PR komise vedená místopředsedou pro vnější vztahy Janem Papežem zajistila více než 2 200 mediálních výstupů s cílem hájit zájmy našeho oboru. Byl to právě Jan Papež, kdo jako první upozornil na možnosti koridorů pro záchranu letní sezony a otevření hranic. Asociace svým členům poskytuje nonstop servis aktuálních informací a upozornění ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí, ale také od počátku pandemie komunikuje s odpovědnými orgány a i nadále požaduje přímou ochranu pro CK a CA.
Přidejte se i vy! Získat můžete řadu právních informací a analýz, a to včetně výše uvedeného servisu. Společně to zvládneme lépe! Těšíme se na vás na konferenci Jak na elektronickou evidenci tržeb, již 10. listopadu 2020.
Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.
Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...
Horská střediska vstupují do letní sezóny. Na české hory se letos chystá až 40 % Čechů, především na prodloužené víkendy. Nejčastěji zde hledají odpočinek i sportovní vyžití. Lanové dráhy budou moci namísto lyžařů využít turisté i cyklisté. Rekordní...