Příjmy z incomingu letos vzrostly o 1,5 miliardy korun
27. 6. 2018
Příjmy z příjezdového cestovního ruchu v letošním 1. čtvrtletí meziročně vzrostly o více než 1,5 miliardy korun.Celkem za toto období dosáhly výše 40,7 miliard korun, což představuje nárůst o 4 procenta. Údaje vyplývají ze statistiky platební bilance, kterou zveřejnila Česká národní banka.
Podle agentury CzechTourism stojí za růstem příjmů i příjezdů především zvýšená poptávka ze sousedních zemí, obnovený zájem ze strany ruských turistů a nadále stabilní růst příjezdů turistů z tradičních zdrojových trhů České republiky.
Mimořádný meziroční nárůst zachytily statistiky především u příjezdů z Číny (+28 procent), Španělska (+38 procent) a Ukrajiny (+37 procent). „Třeba nárůst příjezdu španělských turistů byl způsobený tím, že letos Velikonoce kalendářně spadaly do 1. čtvrtletí roku. Navíc ve Španělsku mají děti týden před Velikonoci prázdniny, takže rodiny rády cestují,“ uvedla Markéta Vogelová, ředitelka odboru Institutu turismu agentury CzechTourism.
Zahraniční turisté také dle údajů agentury CzechTourism stále častěji směřují do regionů mimo hlavní město. „Rozvoj turismu i mimo již známé a mnohdy přetížené lokality jsou dlouhodobou prioritou agentury. Organizujeme press a fam tripy pro zahraniční delegace a novináře; ve spolupráci s našimi zahraničními zastoupeními propagujeme zajímavé destinace napříč regiony,“ řekla Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.