Hlavní město minulý týden spustilo kampaň V Praze jako doma, která má za cíl pomoci turistickému ruchu postiženému pandemií COVID-19. Turisté v akci dostanou za ubytování v hotelu či podobném zařízení vouchery na návštěvu kulturních nebo zábavních zařízení. Na podporu turismu vydá Praha asi 120 milionů korun. Propad v cestovním ruchu se v hlavním městě očekává až 100 miliard korun. Konkrétní informace k projektu jsou na internetových stránkách kampaně.
Turisté, kteří se ubytují v ubytovacím zařízení zapojeném do projektu, a to s útratou více než 800 korun za pokoj, obdrží za každou osobu a strávenou noc v hotelu dva body v celkové hodnotě 400 korun. Body mohou utratit za jakékoli atrakce zapojené do projektu, tedy za návštěvy památek, muzeí, výstavy či služby průvodců.
Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu.
Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům také město odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.