Praha při příležitosti Dne bez aut podepsala memorandum o spolupráci v oblasti provozování systému sdílených kol s místními provozovateli této služby. V něm se všichni zúčastnění dohodli na předem stanovených podmínkách, za kterých bude bikesharing v Praze provozován.
Memorandum podepsala Praha s několika společnostmi. Aby je Praha podporovala, firmy se zavázaly například k tomu, že budou mít pro poskytovanou službu čtyřiadvacetihodinový dispečink. Dále, že budou motivovat uživatele k odkládání kol na místa, kde nebudou překážkou pro ostatní a že zajistí, aby kola nebyla pouze na jednom místě. Pokud se někde nahromadí, společnosti je rozmístí je rovnoměrně po městě. Město se pak zavázalo k rozvoji městské infrastruktury, která umožní kolům na vybraných místech legálně a bezkonfliktně parkovat.
„Systém sdílených kol úspěšně funguje všude po světě. Jsme rádi, že jsme našli s magistrátem společnou řeč a můžeme vzájemně spolupracovat na zdokonalování této služby a přiblížit se v tomto ohledu západním metropolím jako je třeba Amsterdam nebo Brusel,“ uvedl Vítek Ježek, zakladatel & CEO společnosti Rekola Bikesharing, jedné z podepisujících organizací.
K memorandu se připojily i další společnosti, které v Praze službu provozují a chtěli by ji dále rozšířit do více městských částí. Například provozovateli Velonet se letos podařilo v Praze 4 instalovat několik stojanů, které jsou veřejně přístupné k využití i ostatním uživatelům jízdních kol. Společnost Homeport byla do letošního roku k vidění pouze jako stanicový systém v Karlíně. Firma se však nedávno stala i provozovatelem služby a plánuje vstup mezi silnou konkurenci bezstanicových bikesharingových operátorů.
Zároveň se v současné chvíli chystá vstoupit do Prahy i společnostLime Network s flotilou městských koloběžek na elektrický pohon. I na ně se memorandum vztahuje, neboť koloběžka je dle zákona chápána jako jízdní kolo a platí pro ni stejná pravidla.
Foto: Shutterstock.com



