Praha chce společnou propagaci s Berlínem a Vídní

Praha chce spolupracovat s Berlínem a Vídní na společné propagaci na veletrzích mimo Evropu, například v Asii, řekl radní Jan Wolf. Cílem je zefektivnit prezentaci těchto měst. Společný postup by měl začít fungovat od roku 2019 a zodpovědnými za něj budou turistické informační služby. Za Prahu má jednat Prague City Tourism.

Praha chce spolupracovat s Berlínem a Vídní na společné propagaci na veletrzích mimo Evropu, například v Asii, řekl radní Jan Wolf.

„Chceme, abychom se společně zastupovali a efektivně vynakládali prostředky na prezentaci na trzích mimo Evropu, například v Asii. Jde o tři města, která k sobě mají historicky i kulturně blízko,“ řekl Wolf.

Pokud se bude konat například v Asii či Jižní Americe veletrh, města by se domluvila, které z nich by na něm všechna tři zastupovalo. Podle Wolfa se tím sníží mj. náklady na prezentaci Prahy a zároveň by to mělo přilákat turisty, kteří by původně cestovali pouze do Vídně či Berlína a naopak. Konkrétní detaily dohody vyjednají informační kanceláře.

Praha je v současné chvíli domluvena s Vídní a nyní se chystá na jednání se zástupci Berlína. Dohoda by měla být hotova v prvním čtvrtletí roku 2017, naplno by pak spolupráce měla fungovat nejpozději od roku 2019. „Veletrhy se domlouvají na dlouho dopředu, proto tento termín,“ řekl Wolf.

V Praze letos přibylo turistů zejména z Německa, Polska, Slovenska a Jižní Koreje. Evropané tvoří v metropoli dvě třetiny zahraničních návštěvníků. V 1. pololetí se v hlavním městě ubytovalo více než 3,1 milionu turistů, což je rekordní číslo. Hranice tří milionů hostů byla v pololetí překonána vůbec poprvé. Praha je tradičně nejnavštěvovanějším místem Česka.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

lupina mnoholista vlci bob

Vlčí bob ničí Krkonoše: proč byste ho měli trhat, ne obdivovat?

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více