Začátkem února Prague Convention Bureau (PCB) spolu s partnery uspořádalo třídenní fam trip pro téměř 50 organizátorů akcí ze 13 zemí Evropy, jehož součástí byl i workshop s lokálními dodavateli služeb. Na to, jaké výhody má vlastní akce tohoto typu oproti tradičním MICE fórům, odpovídal ředitel PCB Roman Muška.
Proč jste se rozhodli uspořádat vlastní fam trip a workshop tohoto rozsahu?
Hlavní výhodou vlastní akce je 100% zaměření na Prahu. Všech 25 lokálních účastníků workshopu reprezentovalo výlučně pražské dodavatele a plná kontrola nad výběrem nákupčích nám umožnila pozvat pouze ty, kteří již město zvažují pro své budoucí akce.
Prahu jsme prezentovali také prostřednictvím prohlídek různých prostor a společenských a incentivních programů. Plánování a organizace byly pro PCB náročné, ale vlna pozitivních ohlasů potvrzuje, že se vynaložená energie vyplatila.
Jaká je efektivita takových akcí, ve srovnání s jinými marketingovými nástroji?
Osobní setkání a návštěva města v reálu jsou stále něčím, co nelze plně nahradit jinými komunikačními prostředky či digitálními technologiemi. Veškeré naše akce jsou přesně cíleny na relevantní zájemce a prezentaci takové nabídky, jaká odpovídá jejich požadavkům. Proto je jejich efektivita velmi vysoká.
Jak měříte výsledky a dlouhodobé účinky takovýchto akcí?
Velmi důležité jsou pro nás bezprostřední dojmy z akce a následná zpětná vazba. A to i do budoucna, abychom věděli, na co se příště zaměřit a co zlepšit. Klienty i dodavatele tak oslovujeme s průzkumy zaměřenými na různé aspekty akce a jejich přínos. Během akce i po ní sledujeme počet přijatých a potvrzených RFP a s nákupčími zůstáváme nadále v kontaktu. Dlouhodobé měření dopadu je nicméně obtížné. Rozhodovací proces zahrnuje velké množství drobných kroků a podobné akce ho ovlivňují v rozdílné míře.
Věříte, že tyto akce mají potenciál do budoucna, nebo se budeme držet spíše velkých B2B veletrhů?
Oba formáty mají své klady i zápory, a i proto jsou nedílnou součástí naší komunikační a obchodní strategie. I do budoucna tak počítáme s účastí na velkých světových veletrzích, fórech střední velikosti pořádaných třetími stranami i s pořádáním vlastních fam tripů menšího rozsahu.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.