Hledáte opravdu parádní on-line rezervační systém? Rozhodování by určitě nemělo být založeno na tom, kolik stojí nebo jestli je ho možné napojit na váš hotelový recepční systém. V prvním dílu tohoto článku, který vyšel v minulém vydání, jsme už tuto problematiku důkladně nakousli a dnes v tom budeme pokračovat.
Než si shrneme to, co jsme si řekli minule, pojďme se vrátit na úplný začátek. Víte, proč klienti často upřednostňují rezervaci přes portály typu Booking.com a jiné? Posaďte se a hlavně se zamyslete, jak je tomu u vás.
- Přes zprostředkovatele získávají často vyšší slevu.
- Cena u zprostředkovatele je stejná nebo nižší.
- Někteří by uvítali bonus za přímou rezervaci (tj. důvod, proč rezervovat napřímo), když už je cena stejná (chceme-li nadále uplatňovat cenovou paritu).
- Když hotel neznají, netuší, jak jinak se o zařízení dozvědět než přes zprostředkovatele. Jede-li host do neznámého místa, používá vždy tyto zprostředkovatele – právě díky komplexní nabídce, recenzím a mapě, kde vidí všechny hotely najednou. Jeho volba je tak rychlejší.
- Hotel nemá on-line rezervační rozhraní nebo je „příšerné“, jak jsem si jednou přečetla v komentářích hostů, kteří se k tomuto tématu opravdu poctivě rozepisovali.
- Hotel má na svých stránkách nevhodné typy plateb. Někdo chce platit kartou a nemůže nebo např. na webu hotelu chtějí platbu a na stránkách zprostředkovatele žádnou garanci či platbu nepožadují. Nebo nejsou platby kartou zabezpečené. K tomu potřebujete stránku s https://.
- Webové stránky nejsou přizpůsobené mobilním zařízením.
Sami jistě uznáte, že některé komentáře jsou objektivní. Člověk se pak nemůže potenciálním klientům divit, že nemají chuť rezervovat na webových stránkách vašeho ubytovacího zařízení. Váš on-line rezervační systém musí být dostupný z každého zařízení, které klient používá k prohlížení (počítač, tablet nebo mobilní telefon). Téměř polovina uživatelů, včetně vašich hostů, totiž používá mobilní zařízení. Rezervační proces musí být intuitivní a jasný tak, aby uživatelé potřebné informaci opravdu rychle a snadno našli a ve vaší nabídce se v mžiku zorientovali.
Hosté, kteří si ve vašem hotelu nebo penzionu chtějí rezervovat pokoj, ačkoliv není právě dostupný, si i přesto budou moci vaši nabídku prohlédnout. Správný systém je požádá o zadání termínu rezervace, teprve až najdou něco zajímavého. Také kalendář dostupnosti ubytovacích kapacit je základem. Když totiž klient neví, kdy může do hotelu přijet, raději navštíví jiný portál, než aby trpělivě klikal a hledal dostupný termín.
V průměru si chce jeden z deseti hostů rezervovat více než jeden pokoj. Vícečetné rezervace musí být pro klienta snadné učinit. Vaši hosté nechtějí opakovaně zadávat stejné údaje znova. Vyberte jim takový systém, který jim ušetří čas tím, že jim umožní rezervovat všechny pokoje v jediném náhledu.
První dojem je velice důležitý. Hosté si jistě budou chtít procházet vaši nabídku ještě před tím, než zadají požadovaný termín pobytu. Uvidí také vaše lákavé nabídky a poukazy, díky nimž potenciální hosty přesvědčíte, aby zůstali na vašich stránkách.
Rychlé načítání je také jedním ze základních předpokladů, jak si udržet klienta na stránkách. Bez ohledu na to, jaké zařízení hosté právě používají, je navigace skutečně hladká a bezproblémová. Načítání rychlé. A tím se vaše nabídka stává ještě přitažlivější.
Při výběru booking enginu bychom měli také brát v potaz základní parametr – chceme-li systém pro jedno ubytovací zařízení, nebo pro více. Jak chcete, aby se zobrazovala nabídka, je-li hostem vybrané ubytovací zařízení vyprodané? Chcete mu nabídnout alternativní? Jak takové zobrazení vypadá?
Na co byste se ještě měli ptát?
- Jaké jazyky podporuje a ve kterých měnách můžete své nabídky zobrazovat?
- Můžete si upravit barvy zobrazení booking enginu?
- Jaké statistiky jsou pro vás důležité? Geografické údaje? Délka pobytu? Kolik dní před příjezdem si klient dělá rezervaci? A to vše ještě podle jednotlivého distribučního kanálu.
- Do jakých formátů si můžete vyexportovat reporty? Excel? PDF?
- Kdo poskytuje podporu, jak často a v jakém jazyce?
- Jak se vám s obchodním partnerem, který vám booking engine poskytuje, pracuje? Nebojte se zeptat ostatních hoteliérů na jejich zkušenosti.
- Poskytuje booking engine také školení, nebo prodávají jen software? Dokážou vám poradit, nebo vše nechají na vás?
- Jak nastavíte uživatele a jejich práva?
- Funguje optimalizace obrázků?
- Umí nastavit atributy pro Facebook (sdílíte-li svoji nabídku na Facebooku)?
- Má klient možnost přihlásit se pomocí Facebooku nebo Google+ a přenést své osobní údaje do rezervačního formuláře?
Kolik stojí booking engine?
Většina booking enginů si účtuje procenta z obratu, který je přes jejich systém realizován. Může to být od 2 do 15 procent, záleží na každém dodavateli booking enginu, kolik si za své služby říká a jak moc svému řešení věří. Jsou takové booking enginy, kde platíte fixní měsíční poplatek. Chcete znát můj názor? Ty booking enginy, které si účtují procentuální odměnu za realizovanou rezervaci, mají větší motivaci poskytnout vám to nejlepší – chtějí totiž, aby jejich booking engine vydělával. Čím více bude vydělávat, tím více budete mít přímých rezervací a i provize, kterou zaplatíte, se vám oproti provizi OTA sníží. A poskytovatel booking enginu bude odměněn za dobrou práci, tedy za to, že je jeho řešení skvělým pomocníkem. Pamatujte – booking engine, který nevydělává, je i zadarmo drahý.
 |
 |
Booking Engine Profitroom, verze 7 (listopad 2018)
|
Při podpisu smlouvy si nezapomeňte ujasnit, zdali jsou v ceně uvedené výše zahrnuty veškeré poplatky, nebo je potřeba uhradit např. instalační/integrační poplatek či jiné poplatky nebo daně. Určitě se nezapomeňte zeptat, jak často booking engine upgradují. Minimálně jednou za rok by měl proběhnout menší upgrade. Ptáte se proč? Vyhledávání na internetu a nákupní chování hostů v on-line světě se mění velmi často. Těmto změnám či trendům je potřeba se přizpůsobovat. Navíc upgrade taktéž znamená, že firma software stále vylepšuje a provizi, kterou díky každé rezervaci získá, vrátí zpět do technologie. Aby byla konverze stále lepší a lepší.
Nakonec se ujistěte, na jak dlouho s poskytovatelem booking enginu uzavíráte smlouvu. Smlouva a její délka je často odrazem výše provize, kterou za využití booking enginu platíte.
Jak už bylo uvedeno, jakýkoliv on-line rezervační systém, který nemá dobré konverze, je i zadarmo drahý. Samozřejmě záleží také na cenové politice (prodáváte levněji na jiných portálech, inzerujete na portálech typu Slevomat atd.) a dalších prodejních faktorech, jako například dostupná kapacita (pokud máte stále vyprodaný hotel, není možné očekávat vysokou konverzi) nebo cenová politika a dostupnost konkurence. Máte-li však toto pod kontrolou a rezervace napřímo nechodí nebo možná chodily více v minulosti, ale teď je to bída, ruku na srdce – není to příliš drahá legrace? Každý den vám utíkají peníze mezi prsty. To bych si nenechala líbit. Možnosti jsou neomezené. Prostě se rozhodněte a udělejte to.
Máte to? Po přečtení tohoto článku mi dáte jistě za pravdu, že rozhodnutí vyměnit booking engine není jen o tom zjistit si na trhu, jaká existují řešení a kdo jaké používá, případně kolik to stojí, ale že je potřeba udělat si analýzu potřeb a požadavků. Čím pečlivěji se připravíte na jednání s partnery, tím lépe pro vás. Pamatujte, pro každé ubytovací zařízení se najde zákazník a to samé platí pro booking engine. Inspirujte se u konkurence. Nezapomeňte zavolat do hotelů či penzionů, které vámi zvažovaný booking engine používají. Zeptejte se na jejich zkušenosti a také se zeptejte, jaký používali booking engine před tím, než nasadili tento, a proč se pro něj rozhodli. A až poté vybírejte. Poctivě a uvážlivě. Držíme vám palce!
Další tipy na to, jak vybrat správný on-line rezervační systém najdete v našem bonusovém videu, které je součástí našeho e-booku. Usnadněte svým hostům cestu k přímým rezervacím.
Najdete ho na: www.pomahamehotelierum.cz/ebook/
|
Radka TelyčkováHow-To-Increase-Revenue Advisor a Hotel Coach ve společnosti Pomáháme hoteliérům