Deset miliónů návštěv za prvních sedm měsíců, z toho dva a půl miliónu jen za červenec. To je statistika nejúspěšnějšího cestovatelského portálu Kudy z nudy, který již patnáct let nabízí neobjevené alternativy k sezónně přeplněným turistickým cílům. Projekt agentury CzechTourism obsahuje na osmdesát tisíc tipů na trávení volného času a denně jej využije až 100 tisíc návštěvníků.
„Čechy baví objevovat nová zákoutí naší republiky a často hledají tipy na výlet nebo dovolenou právě na Kudy z nudy. Jen za loňský rok dosáhl provoz na portálu více než 16 milionů návštěv a vypadá to, že letos jich bude ještě o deset procent více,“ říká ředitel CzechTourism Jan Herget a doplňuje: „Pomáháme Čechům objevovat nová místa i zážitky a regionům a místním podnikatelům tak otevíráme nové příležitosti. V roce 2017 totiž Češi utratili za cestování po rodné vlasti 128 miliard korun.“
Za patnáct let fungování dosáhl portál Kudy z nudy celkem 135 miliónů návštěv. Statisíce sledujících má také facebookový profil portálu, který nedávno oslavil desáté narozeniny.
Letošní léto patří na portálu Kudy z nudy mezi nejvyhledávanější kategorie rozhledny, příroda, zážitkové areály pro rodiny, koupání nebo hrady a zámky.
Mezi prázdninové novinky, které lákají nejvíce návštěvníků letos patřila např. Mamutí bobová dráha na Dolní Moravě, která je nejdelší v České republice, kaolinový důl v Nevřeni, přehrada Fláje s novým informačním centrem, zámek Jindřichův Hradec či Střecha Lucerny nabízející netradiční pohled na Prahu.
Foto: CZT



