Agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu připravila seriál foto příspěvků na sociální sítě s výzvou: „Změňte jen termín, nerušte cestu, zachraňte turismus. Máme vás rádi.“ Fotografie zachycují turistické cíle všech čtrnácti krajů s anglickým nebo českým textem jsou umístěny na brandových stránkách CzechTourism a jsou volně k dispozici všem podnikatelům a regionům. Výzva zároveň poběží na globálních a zahraničních kanálech sociálních sítí CzechTourism.
„Cílem je okamžitá, i když jen symbolická pomoc podnikatelům v současné krizové situaci. Chceme, aby lidé své pobyty úplně nerušili, ale aby je posunuli na pozdější dobu,“ řekl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a dodal: „Inspirovali jsme se v Evropě, konkrétně ve Španělsku. Věříme, že touto aktivitou motivujeme alespoň část návštěvníků k tomu, aby svou cestu pouze odložili. Nejdůležitější je však udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet.“
Podle průzkumu agentury CzechTourism očekává většina z šesti set oslovených provozovatelů hromadných ubytovacích zařízení v letošním roce pokles poptávky zahraničních turistů v rozmezí 50–100 procent. O něco optimističtější jsou očekávání u domácích turistů, kde podnikatelé očekávají pokles nejčastěji do 50 procent.
Cestovní ruch je důležitým rozvojovým odvětvím národního hospodářství, které vytváří tři procenta hrubého domácího produktu České republiky, zajišťuje na čtvrt milionu pracovních míst a jeho podíl na hrubé přidané hodnotě české ekonomiky za rok je větší než zemědělství. Podle aktuálních údajů České národní banky činily příjmy z cestovního ruchu v roce 2019 přes 167 mld. korun.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.