Nadregionální produkt nazvaný Jantarová stezka se po letech stagnace dočká restartu. Produkt, který vznikl v roce 2010, se za podpory evropských fondů stal jedním z nejúspěšnějších a nejvíce oceňovaných projektů realizovaných pro společné území Jihomoravského, Zlínského, Olomouckého a Moravskoslezského kraje.
„Projekt bohužel několik let stagnoval, zejména z důvodu absence zastřešující destinační organizace, která by zajišťovala marketing, financování, rozvoj partnerství a nabídku produktů navázaných na Jantarovou stezku. Před dvěma lety se této aktivity ujala nezisková organizace Stezky, která ve spolupráci se zástupci samospráv, podnikatelů i DMO podél Jantarové stezky připravila restart celého projektu,“ uvedl koordinátor projektu Radek Galousek.
Současnými partnery Jantarové stezky jsou významné destinační společnosti z celého zájmového území jako například DMO Pálava a Lednicko-valtický areál, Svaz cestovního ruchu jižní Moravy nebo Jeseníky – sdružení cestovního ruchu. Podpora projektu je aktuálně diskutována také s Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava, sdružením Střední Morava – Sdružení cestovního ruchu a managementy ze Slovenska a dolního Rakouska, které byly partnery pilotního projektu. Podpis memoranda o podpoře produktu Jantarová stezka by měl proběhnout v květnu letošního roku.
Pro co nejrychlejší restart produktu Jantarová stezka byly nejvýznamnější aktivity předloženy ke spolufinancování z NPPCRR pro rok 2019. Jedná se především o zavedení systému turistické (návštěvnické) karty produktu Jantarová stezka, vytvoření nového moderního turistického portálu produktu, realizaci komunikační kampaně či vytvoření geolokačních her a soutěží.
Foto: Shutterstock.com