Olomoucký, Jihomoravský, Moravskoslezský a Zlínský kraj vydaly ve spolupráci nový tištěný magazín nazvaný The Best of Moravia & Silesia (To nejlepší z Moravy a Slezska). Publikace byla oficiálně představena a pokřtěna na dnes již tradičně společné tiskové konferenci zmíněných krajů, která probíhá v rámci brněnského veletrhu Regiontour 2017.
Zmíněný magazín je cílen především na zahraniční návštěvníky krajů. Dle zástupců krajů bylo hlavním smyslem jeho vzniku nabídnout turistům, v současné záplavě digitálních médií, tradiční propagační médium. Magazín je koncipován jako souhrn poutavých článků o cestovatelských zajímavostech jednotlivých krajů a novinek z Moravy a Slezska, které jsou doplněny poutavými fotografiemi. Jeho zajímavost spočívá především v tom, že se nejedná o turistického průvodce, ale o skutečný magazín, který má u potenciálních návštěvníků vyvolat emoce a touhu destinaci Morava a Slezsko navštívit. Dle ředitele reklamní agentury m-ARK Marketing a reklama Ivana Marka právě toto digitální forma prezentace zajistit neumí. Stejně jako dostatečně komplexní informace na jednom místě.
Sto stran tištěného materiálu představuje krajinářské, architektonické a duchovní bohatství všech zainteresovaných krajů, přičemž prostor je věnován i zručnosti lidí, včetně folklórních jedinečností a lokální gastronomie.
Vzhledem k cílové skupině byl magazín vydán ve dvou jazycích, konkrétně polštině a angličtině, přičemž každá mutace v nákladu 10 tisíc kusů. Na finančních nákladech spojených s realizací projektu se jednotlivé kraje podílely rovným dílem. Distribuován bude samozřejmě především na zahraničních veletrzích, prezentačních akcích cestovního ruchu a jednáních s odbornou veřejností. Dále bude k dispozici subjektům, které v tuzemsku poskytují služby v cestovních ruchu zahraničním hostům.
Spolupráce zmíněných krajů funguje úspěšně již deset let a neprobíhá pouze formálně. Díky tomu se dle jejich představitelů daří kontinuálně zvyšovat návštěvnost napříč celým regionem.



